- Berichten: 4
vastzittende remklauw
- 16673-dummy
- Nieuw lid
AvdAkker;88842 schreef : ik heb joost op de gebreken van de 343 gewezen, ik ga ervanuit dat dit ook bekend werd gemaakt met de verkoop?
- rondom schokdempers versleten
- remmen voor vervangen (schijven/blokken)
- carb niet betrouwbaar ivm geimproviseerde vlotterdekselpakking
- koppeling versleten
- redelijk stroef schakelen > bakolie vernieuwen in versnellingsbak en diff, en schakelmechanisme gangbaarder maken
-Check
-Check
-Check
-Check, NIEUWE koppelingsset bijgeleverd
-Dit laatstwe wist ik niet, niet verteld, zelf niks aan gemerkt. Ik heb wel gezegd dat de afstelling van de schakelstang niet 100% was waardoor de stand van de pook wat onnatuurlijk is
- Ook de twee adviespunten op het keuringsrapport verteld: dorpel links en remblokken voor.
Maar goed, da's offtopic:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
en het is overigens volgens mij niet normaal als bij 3/4 van het liften van het koppelingspedaal de auto pas in beweging komt? en bij 50kmh in z'n 4 was in toeren klimmen zonder te accelereren (zat joost nog naast!) bij de motorwissel heb ik het koppelingshuis en de koppeling zelf losgehad, en de normaal aanwezige groeven in de plaat waren toen al bijna allemaal weggesleten. het kan dus volgens mij nooit zijn dat die dealer dat als ok heeft beoordeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
de volvo dealer heeft nog een oude rot rond lopen die de eerste 343 heeft zien komen en gaan via de roldeur van de garage..die heeft met de 343 een rondje gereden en heeft niets merkswaardigs kunnen ontdekken(behalve de remblokken na dan)ik had de dealer wel vertelt over de koppeling,deze is ook gecontroleerd door deze oude rot,deze wist te vertellen dat de koppeling nog oke is en nog een tijdje mee gaat.,deze oude monteur die de 343 heeft zien komen en gaan zal toch niet liegen?AvdAkker;88875 schreef : dat er geen groeven in zitten zegt niets, dikte is belangrijker voor warmte ontwikkeling/afvoer (te warm = fading) en de dikte van schijven en blokken + remblokoppervlak voor de remkracht. en forget it, remschijven blauw aangelopen = te warm geworden (blauw = alst goed is tegen de 800 gr als ik dat goed onthouden heb van m'n periode verspaning), dus 9 tegen 10 dat ze nu krom zijn en dan zit je daar weer mee. ik vond overigens de schijven dermatig ingesleten dat ik me de moeite niet zou besparen om die niet mee te vervangen met de blokken ipv wachten tot ze 2mm dik zijn, we hebben het hier over je remmen nota bene.
en het is overigens volgens mij niet normaal als bij 3/4 van het liften van het koppelingspedaal de auto pas in beweging komt? en bij 50kmh in z'n 4 was in toeren klimmen zonder te accelereren (zat joost nog naast!) bij de motorwissel heb ik het koppelingshuis en de koppeling zelf losgehad, en de normaal aanwezige groeven in de plaat waren toen al bijna allemaal weggesleten. het kan dus volgens mij nooit zijn dat die dealer dat als ok heeft beoordeeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
als iemand mij tegen 't lijf loopt in de kroeg/discotheek en m'n drank uit m'n klauwen stoot, d?n moet je heel hard gaan rennen voor het anders afloopt:D
dit is gewoon gevalletje meningsverschil;D niets meer en niets minder:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb nog wel een set nieuwe in het vet liggen, mocht de nood aan de man komen.
De remblokjes moeten inderdaad vervangen worden op moment dat de groef niet meer zichtbaar is. Dat is tevens het moment dat de voering niet dikker meer is dan de basisplaat. De kans dat het plakje voering wat er dan nog zit gaat afbrokkelen of zelfs compleet loslaat wordt dan te groot.
Dat de remschijven blauw geworden zijn komt waarschijnlijk doordat de remklauwen al in een eerder stadium vastgezeten hebben.
Ik lees al dat er nieuwe op komen (gooi de oude nog niet weg!) dus dat probleem is voor de toekomst ook alvast opgelost.
tot slot; Als je toch nieuwe klauwen laat monteren, zijn de schijven in verhouding daarmee een kleine kostenpost. Doe het gelijk goed, en je bent er voor vele jaren vanaf!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.