Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2008 09:34 #709658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
Soms (maar dan ook soms he) kun je met een nieuwe band, en een zo goed als nieuwe velg nog niet onder de 100 gram komen aan 1 kant. Wat je ook doet. Vooral met goodyears merk ik dat. Band verdraaien doe ik trouwens ook gewoon op mn werk.

Wat voor mij de grootste vergissing is bij garages: Het eenzijdig balanceren. Kost een hoop tijd minder, maar niet half zo goed als wanneer het 2 zijdig is gedaan. Ik balnaceer nooooit eenzijdig.

Voor klanten ben ik met 00 00 (5 of lager wordt 0 namelijk) tevreden(plaklood gaat ook maar tot 5 afgerond), achtervelgjes met een 06 00 ook nog wel. Maar bij mn eigen velgen ga ik door met verplaatsen van het lood tot max 2 gram onbalans(moet je effe wat knoppe indouwen, maar dan kun je het tot de gram precies zien). Duurt ff, maar dan ben je er wel vanaf.

Moet ik wel zeggen. Je kunt een band nog zo goed balanceren. Maar trillingen ontstaan niet alleen door slecht balanceren!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2008 10:24 #713527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
Ik heb de wielen verwisseld en een stukje gereden!

Het probleem is opgelost :).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2008 10:33 #713530 door V300 register
De gedeukte velg ligt nu achter zeker?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC