Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
- V300 register
- Verbannen
Ik ga sowieso nog even met de garage bellen, maar misschien is het iets simpels en kan ik zelf iets er aan doen.
Zaterdag zijn mn voorwielen uitgelijnd + nieuwe banden + balanceren bij een garagebedrijf.
Nu merkte ik op de snelweg daarna (vooral tussen de 110/130 en onder de 100 eigenlijk helemaal niet) dat er een rare trilling uit de voortrein/auto kwam.
Het stuur trilt niet maar de hele auto wel, een heeeele lage toon heeft de trilling. Alsof er een aardverschuiving begint.. maar het geluid is niet heel hard. Je hoort mn interieur/ de carosserie wel vibreren. Best vervelend!
Dus; anybody- een idee?
Groetjes, Stefan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
'T is niet goed. Het is nadien dat dit gebeurd toch?
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar denk dat ik idd even terugga binnenkort ja. Aangezien ik vooral snelweg rijd ist bestwel vervelend.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Het zou nog kunnen zijn dat de banden scheef zijn afgesleten, maar ik begrijp dat je nieuwe banden erop hebt laten leggen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
slb_340;54047 schreef : Het stuur trilt niet maar de hele auto wel, een heeeele lage toon heeft de trilling. Alsof er een aardverschuiving begint.. maar het geluid is niet heel hard. Je hoort mn interieur/ de carosserie wel vibreren. Best vervelend!
Ik was er al bang voor, bij 1 van de velgen kon je op de balanceermachine goed zien dat er een deuk/golving in zit. Daar heb ik je ook nog even op gewezen;
de band zelf golfde ook iets mee met de velg, daar komt deze trilling 95% zeker vandaan.
de band andersom op de velg monteren k?n helpen; maar ik zou als ik jou was eerst een andere velg zoeken en dan de band op die velg laten leggen.
Heel soms (bij goedkope merken) komt deze vervorming van de band gewoon af-fabriek voor. Maar omdat de velg ook danst, zal dat de belangrijkste oorzaak zijn.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Maar t is raar want het is dezelfde velg als eerst, en voordat de nieuwe banden er op kwamen was er no problemo!
Ik zal is proberen om achter met voor te verwisselen?
- V300 register
- Verbannen