Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-04-2008 22:49 #627383 door V300 register
Hey allemaal :).

Ik ga sowieso nog even met de garage bellen, maar misschien is het iets simpels en kan ik zelf iets er aan doen.

Zaterdag zijn mn voorwielen uitgelijnd + nieuwe banden + balanceren bij een garagebedrijf.

Nu merkte ik op de snelweg daarna (vooral tussen de 110/130 en onder de 100 eigenlijk helemaal niet) dat er een rare trilling uit de voortrein/auto kwam.

Het stuur trilt niet maar de hele auto wel, een heeeele lage toon heeft de trilling. Alsof er een aardverschuiving begint.. maar het geluid is niet heel hard. Je hoort mn interieur/ de carosserie wel vibreren. Best vervelend!

Dus; anybody- een idee?

Groetjes, Stefan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 00:00 #709310 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
Kan niet anders zeggen dat de garage het even opnieuw na moet kijken.
'T is niet goed. Het is nadien dat dit gebeurd toch?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 00:07 #709312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
Je kan de banden ook nog op de auto laten balanceren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 01:08 #709315 door V300 register
Mja echt onbalans op de wielen dat is gebalanceerd, en daarbij voel je bij ongeveer 120 een irritante trilling die veel harder is in je stuur. Dat heb ik ooit is gehad.. dit is anders:)

Maar denk dat ik idd even terugga binnenkort ja. Aangezien ik vooral snelweg rijd ist bestwel vervelend.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 09:10 #709323 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
Volgens mij hebben ze een foutje gemaakt.

Het zou nog kunnen zijn dat de banden scheef zijn afgesleten, maar ik begrijp dat je nieuwe banden erop hebt laten leggen?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 10:26 #709331 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwe banden/uitlijnen/balanceren; nu een probleem
Er was idd geen trilling. Ik heb vlak voor het balanceren nog met Stefan zijn auto gereden (140 op een landweggetje........ehmmmm) en geen probleem. Toen waren de banden scheef afgesleten en trok hij naar 1 kant. Met nieuwe banden en uitlijnen verwacht je geen verslechtering van het rijgedrag. Misschien dat er enige ruimte op het stuurhuis zit, maar daar zouden ze naar kijken, anders heeft uitlijnen ook niet zoveel zin.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 17:18 #709405 door V300 register

slb_340;54047 schreef : Het stuur trilt niet maar de hele auto wel, een heeeele lage toon heeft de trilling. Alsof er een aardverschuiving begint.. maar het geluid is niet heel hard. Je hoort mn interieur/ de carosserie wel vibreren. Best vervelend!

Ik was er al bang voor, bij 1 van de velgen kon je op de balanceermachine goed zien dat er een deuk/golving in zit. Daar heb ik je ook nog even op gewezen;

de band zelf golfde ook iets mee met de velg, daar komt deze trilling 95% zeker vandaan.

de band andersom op de velg monteren k?n helpen; maar ik zou als ik jou was eerst een andere velg zoeken en dan de band op die velg laten leggen.

Heel soms (bij goedkope merken) komt deze vervorming van de band gewoon af-fabriek voor. Maar omdat de velg ook danst, zal dat de belangrijkste oorzaak zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 17:36 #709409 door V300 register
Je kunt velgen vaak evt. ook laten repareren of richten bij een goed bandenbedrijf.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 17:38 #709410 door V300 register
Mja t zijn niet 'mooie' velgen.

Maar t is raar want het is dezelfde velg als eerst, en voordat de nieuwe banden er op kwamen was er no problemo!

Ik zal is proberen om achter met voor te verwisselen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2008 17:39 #709411 door V300 register
Wat voor velgen zijn het dan?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC