- Berichten: 1
D24tic in een 360
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Als er een mogelijkheid was geweest voor een sterkere, snellere diesel, had Volvo dat vast wel gedaan.
En een zescilinder in een 360.... Qua naam zou het natuurlijk geweldig zijn, maar ik denk dat het net zo iets is als een achtcilinder in een 480 of 780. Dat gaat echt niet passen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
En een V8 past wel in een 700 serie..:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Steven340;251787 schreef : De 780 heeft toch een V8?
Nee is er ondanks de naam nooit mee geleverd, V6 PRV, redblock turbo of D24tic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
JKiers;251788 schreef : Mwah weet ik niet Jilger, er had van alles beter dan die ongeblazen 1.6 in gekund. Eind tachtiger jaren kwam Renault zelf met de 1.9 dat was al aardig spannender/passender geweest in de 300
En een V8 past wel in een 700 serie..:
Jep, een v8 past in een 700 en 900 alsof het zo hoort. Er zijn ook kant en klare ombouwsetjes voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Steven340;251787 schreef : De 780 heeft toch een V8?
JKiers;251789 schreef : Nee is er ondanks de naam nooit mee geleverd, V6 PRV, redblock turbo of D24tic
Er is een hele logische reden waarom dit past.
De 780 had ook een V8 moeten krijgen!
Het PRV blok had een V8 moet worden, maar door de oliecrisis is het een V6 geworden. Helaas...
Er passen wel meer dingen! Een V6 in een 360 is door Volvo ook geprobeerd, de 363CS.
Volgens mij hebben ze voor de 480 ook een 2.0T geprobeerd, maar leverde dit koelingsproblemen op en toen zijn ze toch voor de 1.7T gegaan.
Zo vind ik het ook jammer dat Volvo nooit een 950 heeft gemaakt, dus een 900 met het 850 T5 blok. Alle materialen om het te laten passen hadden ze in huis, alleen de carterpan van de 5 cylinder moest aangepast.
Of een V70NN met V8. De S80 V8 is namelijk de sedan versie van de laatste V70, zelfde bodemplaat. Maar een estate met V8 is toch veel cooler?
In Rusland hebben ze ooit een V70 V8 gebouwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Nieuw lid
JKiers;251788 schreef : En een V8 past wel in een 700 serie..:
Denk dat dat filmpje bewijst vooral een V8 niet onder de motorkap van een 740 past } Enig idee welke V8 dat is??
En wat betreft die PRV-V8 in een 780: de PRV werd begin jaren '70 ontwikkeld, de 780 ruim 10 jaar later. Bij het ontwerp van de PRV was de 780 dus nog lang niet in beeld, bij het ontwerp van de 780 allang geen V8 meer. Wel erg jammer...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Ging om een Volvo 264 GLE vs een peugeot die er ook mee geleverd was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Zebo010;251794 schreef : Denk dat dat filmpje bewijst vooral een V8 niet onder de motorkap van een 740 past } Enig idee welke V8 dat is??
Die heeft een supercharger, daardoor wordt het blok een flink stuk hoger. Een ongeblazen V8 past waarschijnlijk wel. Waarschijnlijk is het een Chevrolet 350 cui V8. Die worden veruit het meest gebruikt voor zulke ombouwprojecten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.