D24tic in een 360
- V300 register
- Verbannen
En je moet uiteraard een RDW-keuring doen.
Als ik naar de stalling moet, probeer ik eraan te denken! :crazy1:
Stuur anders gerust even een kattebelletje als het te lang duurt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Degelijke blokken, 5-cilinder roffel...............helaas liggen die blokken standaard en kwartslag gedraaid. Dus dat wordt een carterpannetje aanpassen. En even goed kijken welke versnellingsbak erachter past.
Houdt er ook even rekening mee dat je, wanneer je voor een non-redblock conversie gaat, je vrijwel altijd je tunnel net achter het schutbord aan moet passen. Standaard ligt de versnellingsbak boven de achteras en bij al die andere blokken zit de bak recht achter de motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Ovlov 3.6L;251237 schreef : Een andere (en veel degelijkere optie) is om een 2.5 TDI uit een Volvo 850 erin te lepelen. Zo'n ding loopt echt als een tractor :yesyes:!
Degelijke blokken, 5-cilinder roffel...............helaas liggen die blokken standaard en kwartslag gedraaid. Dus dat wordt een carterpannetje aanpassen. En even goed kijken welke versnellingsbak erachter past.
Houdt er ook even rekening mee dat je, wanneer je voor een non-redblock conversie gaat, je vrijwel altijd je tunnel net achter het schutbord aan moet passen. Standaard ligt de versnellingsbak boven de achteras en bij al die andere blokken zit de bak recht achter de motor.
Maar..ja..maar.. het gaat me nou net om die D24tic.. Ik heb, na het behalen van mijn rijbewijs, mijn eerste kilometers gemaakt in een witte 740 station op grijskenteken met dat blok. Sindsdien ben ik er verliefd op :crazy1:
(Al vind ik een 850 met die 140pk 5 pitter ook heul geyl :worship:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
leonsteyns;251094 schreef : Als ik weer een keertje in de opslag ben, zou ik het wel na kunnen meten.
En, al weer een keer bij de opslag geweest?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Laat anders even weten welke afmetingen je precies wilt hebben?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Van het schutbord tot aan de radiator: 90cm
Van de achterkant van het blok tot aan de radiator: 84cm
Let er wel op dat het schutbord wel ook schuin naar voren loopt en bij de 300s nog meer dan bij 900s.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Ik ben direct even bij mijn 360 gaan meten hoe het zit met de ruimte. Wat zit die kachelbak enórm in de weg zeg, allemachtig. Maar goed, vanaf achterkant B200E tot aan radiator is 70 cm. hij zal dus nooit rechtstreeks op je koppelingshuis en in de motorruimte passen.
De ruimte tussen radiator en schutbord is zo'n 90 cm. Dus zonder kachelbak past het. Maar dan wordt het héél veel werk. Want je koppelingshuis moet een cm of 15 naar achteren, geen idee of dat überhaupt kan in je middentunnel. Aandrijfas inkorten, en een custom kachelbak maken.. :cry2:
M.a.w.: een D24tic wordt hélemaal niks in een 300, tenzij je wild van slijpen en lassen bent. Maar dan is alles mogelijk natuurlijk :yummie:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.