D24tic in een 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2018 14:36 #976248 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic D24tic in een 360
Nee, ik bedoel diesel in combinatie met toegevoegde LPG. Dat wordt ook bij vrachtwagens gebruikt (met name omdat de installatie nogal kostbaar is), maar je krijgt er waarschijnlijk bij TüV wel een groene sticker mee...
En je moet uiteraard een RDW-keuring doen.

Als ik naar de stalling moet, probeer ik eraan te denken! :crazy1:
Stuur anders gerust even een kattebelletje als het te lang duurt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-08-2018 10:13 #976346 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic D24tic in een 360
Een andere (en veel degelijkere optie) is om een 2.5 TDI uit een Volvo 850 erin te lepelen. Zo'n ding loopt echt als een tractor :yesyes:!
Degelijke blokken, 5-cilinder roffel...............helaas liggen die blokken standaard en kwartslag gedraaid. Dus dat wordt een carterpannetje aanpassen. En even goed kijken welke versnellingsbak erachter past.

Houdt er ook even rekening mee dat je, wanneer je voor een non-redblock conversie gaat, je vrijwel altijd je tunnel net achter het schutbord aan moet passen. Standaard ligt de versnellingsbak boven de achteras en bij al die andere blokken zit de bak recht achter de motor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2018 20:14 #976352 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic D24tic in een 360

Ovlov 3.6L;251237 schreef : Een andere (en veel degelijkere optie) is om een 2.5 TDI uit een Volvo 850 erin te lepelen. Zo'n ding loopt echt als een tractor :yesyes:!
Degelijke blokken, 5-cilinder roffel...............helaas liggen die blokken standaard en kwartslag gedraaid. Dus dat wordt een carterpannetje aanpassen. En even goed kijken welke versnellingsbak erachter past.

Houdt er ook even rekening mee dat je, wanneer je voor een non-redblock conversie gaat, je vrijwel altijd je tunnel net achter het schutbord aan moet passen. Standaard ligt de versnellingsbak boven de achteras en bij al die andere blokken zit de bak recht achter de motor.


Maar..ja..maar.. het gaat me nou net om die D24tic.. Ik heb, na het behalen van mijn rijbewijs, mijn eerste kilometers gemaakt in een witte 740 station op grijskenteken met dat blok. Sindsdien ben ik er verliefd op :crazy1:

(Al vind ik een 850 met die 140pk 5 pitter ook heul geyl :worship:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2018 00:34 #976461 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic D24tic in een 360

leonsteyns;251094 schreef : Als ik weer een keertje in de opslag ben, zou ik het wel na kunnen meten.


En, al weer een keer bij de opslag geweest? ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2018 16:10 #976510 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic D24tic in een 360
Volgend weekend ben ik er, dan zal ik het opmeten.
Laat anders even weten welke afmetingen je precies wilt hebben?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2018 19:54 #976516 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic D24tic in een 360
Haha, leuk, ben heel benieuwd, ik denk dat voornamelijk de lengte van het blok interessant is, in de breedte zal het wel passen. En dan de lengte incl. fan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2018 19:23 #976702 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic D24tic in een 360
En en en, weet je al meer Leon? yeehaa!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2018 18:22 #976815 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic D24tic in een 360
Ik heb het bij een kameraad die er ook eentje heeft staan opgemeten, zo goed en kwaad als het ging...
Van het schutbord tot aan de radiator: 90cm
Van de achterkant van het blok tot aan de radiator: 84cm
Let er wel op dat het schutbord wel ook schuin naar voren loopt en bij de 300s nog meer dan bij 900s.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2018 18:54 #976816 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic D24tic in een 360
Thanks Leon!

Ik ben direct even bij mijn 360 gaan meten hoe het zit met de ruimte. Wat zit die kachelbak enórm in de weg zeg, allemachtig. Maar goed, vanaf achterkant B200E tot aan radiator is 70 cm. hij zal dus nooit rechtstreeks op je koppelingshuis en in de motorruimte passen.
De ruimte tussen radiator en schutbord is zo'n 90 cm. Dus zonder kachelbak past het. Maar dan wordt het héél veel werk. Want je koppelingshuis moet een cm of 15 naar achteren, geen idee of dat überhaupt kan in je middentunnel. Aandrijfas inkorten, en een custom kachelbak maken.. :cry2:

M.a.w.: een D24tic wordt hélemaal niks in een 300, tenzij je wild van slijpen en lassen bent. Maar dan is alles mogelijk natuurlijk :yummie:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2018 16:20 #976852 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic D24tic in een 360
Goh, wat een verrassing...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD