- Berichten: 1
D24tic in een 360
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Eerlijk toegegeven, geheel spontaan was het niet. Ik maak vrij veel km's met mijn 360, (ook als ik de vakantie niet mee reken) en dan wel zo veel dat een andere brandstof misschien interessanter is. Ontneemt niet dat het idee wel vrij ambitieus is :lol:
Heeft iemand enig idee of het überhaupt past? :wtf2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Maar ik verwacht dat het niet gaat passen: de D24TIC is een I6...
Als ik weer een keertje in de opslag ben, zou ik het wel na kunnen meten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
volvofiel;251095 schreef : Zo geweldig zijn die VW diesels niet. Kun je beter een 340 diesel of 1.7 nemen en dan een 1.9 Renault diesel nemen (de turbodiesel uit de 440)
Er zijn zeker betere blokken dan die 2.4. Probleem is dat ze niet gemaakt zijn voor hoge snelheden maar voor trekken. En dat doen ze niet in een Volvo. Anderzijds, als je een gezonde hebt en je gaat er mee om zoals je met een ouwe diesel om hoort te gaan zijn het fantastische motoren. Alleen het geluid al :drool2:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een kwestie van smaak...volvofiel;251095 schreef : Zo geweldig zijn die VW diesels niet. Kun je beter een 340 diesel of 1.7 nemen en dan een 1.9 Renault diesel nemen (de turbodiesel uit de 440)
De D24TIC-blokken hebben indertijd een slechte naam gekregen, omdat ze in de LT Transporters koelingsproblemen hadden voor de cylinders 5 en 6.
Volvo heeft een aantal modificaties doorgevoerd om dit op te lossen, maar dan moest je wel de extra oliekoeler-optie aanschaffen... Niet zo handig dus. Mijn 940 met D24TIC met die extra oliekoeler en zelfstellende kleppen heeft inmiddels meer dan een half miljoen kilometers achter de rug en kan makkelijk eenzelfde aantal nog aan.
Indertijd (1990) was het zelfs even de snelste turbodiesel personenauto ter wereld!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 284
Robert340;251115 schreef : Kan er niet een LPG G3 installatie in? 60 cent per liter aan de pomp en geen zwarte rook.
Louis;251116 schreef : Technisch gezien kan het, maar volgens mij wordt G3 pas toegestaan bij auto's vanaf 1 jan 1994.
LPG kan uiteraard gewoon er in, zij het formeel wrs geen G3. Formeel, want het hangt mogelijk op typegoedkeur, en dat is voor 200 en wrs ook voor 300 serie niet meer gedaan, wegens einde verkoop rond tijd datG3 opkwam.
G2 en G1 zijn in wegenbelasting duurder (geen korting als voor de schonere G3). Maar bij genoeg km's kan het welicht toch uit. Aan de pomp ben je idd voor ca 65 cent per liter klaar. En je mag de milieuzones vaak wel in, itt met een diesel.
Maar verder wrs niet zo uitdagend, eerder een standaard uit de tijd dat de oldtimers nog maar 25 jaar oud waren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Dus Leon, als je de mogelijkheid hebt om te meten, heel graag, ben wel heel benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.