B200FT in volvo 360
- V300 register
- Verbannen
Jarich;203806 schreef : B18FT moet in 340 niet?
Ben niet ban voor elektronica, vind het net een uitdaging en zo leer je veel bij.
Een B230FT of B21ET is toch tamelijk moeilijk te vinden denk ik..
Ik weet dat je bezig bent geweest met een B18FT in een 340, vandaar dat ik daar op terug kom
Een B230FT is heel gemakkelijk te vinden. Maakt niet uit als het een LPT is, die zijn heel gemakkelijk op te schroeven...........
Over een jaar houdt ik nog een B21ET met 200pk over. Misschien is dat een leuke optie voor je 360. Is in ieder geval minder werk dan B230FT aangezien er K-jet op zit.............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;204201 schreef : Dan is die ook niet echt standaard meer toch?
Nope, zit een later uitlaatspruitstuk op, dikkere intercooler (van 940) en een latere T3 op. Voor de rest compleet RVS 2,5" uitlaatsysteem en uiteraard de K-jet eens goed afgesteld........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volgens mij zijn dit B230FK blokken
gr gert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hoe je ook wendt of keert....dr is nou eenmaal geen oplossing om in n uurtje of 2 een blok betrouwbaar om te toveren naar een turboversie.........helaas......was het maar zo eenvoudig.
De naar mijn mening beste manier is een bestaand turbo blok te nemen en dat in te bouwen. Dat is nog niet eens zo ingewikkeld, dat inbouwen bedoel ok dan wel he. Alles dr omheen om het allemaal aan het werken te krijgen ook niet maar je moet het wel doen en daar gaat een hoop tyd en geld in zitten. Stel je zelf de vraag of je dat wil.......of je in staat bent om het te doen en of je dr zin in hebt om iedere keer weer een nieuw probleem op te lossen en dat dan meestal op momenten dat t helemaal niet uit komt. Als je denkt dat ZELF te kunnen......zeker doen. Als je het zelf niet kunt.....doe jezelf dan n plezier en blijf van zo'n turbo ombouw af. Zoek dan een goeie B230. Die ligt er snel in en die kjn je ook gewoon op je originele motormanagement laten draaien. Dan heb je wel op een makkelijke manier meer pk's en vooral veel meer koppel en zo'n blok hangt er met een dagje sleutelen wel in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
er was een turbo op het originele blok gezet, wat er aan randapparatuur verder is toegevoegd weet ik niet maar het drijfwerk was iig onaangeroerd (wel was de compressie verlaagd)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
wat ik eruit begreep is dat er zo'n "ombouwset" is gemonteerd die op een carburatiemotor geschroefd kon worden
daar heb ik ergens een hele zooi foto's van, maar een voorbeeldje van internet:
www.volvoturbo.net/Garagebilder%2025.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.