B200FT in volvo 360
- V300 register
- Verbannen
Als je dan toch voor een redblock gaat; pak dan een B230FT of als je bang bent voor elektronica; een B21ET......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ben niet ban voor elektronica, vind het net een uitdaging en zo leer je veel bij.
Een B230FT of B21ET is toch tamelijk moeilijk te vinden denk ik..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Elk redblock is natuurlijk te vervangen voor een andere, maar je komt bij de nieuwere blokken inderdaad in de knoei met de ontsteking en met het uitlaatspruitstuk voor de Turbo. Echter is alles natuurlijk op maat te maken....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Bodejodel;32070 schreef : B230FB is inderdaad de sterkste em is in een dagje overgebouwd. Frank heeft het in ieder geval in een dag gedaan.
Een B234F is nog een flink stuk sneller en schijnt ook te passen, maar die is vrij zeldzaam. 155Pk/205Nm (uit een 740GLE16V) of 159Pk en 210Nm ( uit een 740GLT16V)
Er is voor deze motor zelfs een chip te krijgen waarmee je in combinatie met verwijderde balansassen en een goed openluchtfilter en goede Kat "eenvoudig" 190Pk en over de 230Nm uit dit blok kunt persen!
De B230F geeft net zoveel vermogen als een B200E, alleen een stuk meer koppel.
B200E: 116 PK, 160Nm
B230F: 116 PK, 185Nm
B230FB: 135 PK, 190Nm
B234F: 155/159PK, 205/210Nm
De B230F is dus ook een optie, maar qua Pk's is de FB leuker. Ik zou het zelf het wachten en zoeken wel waard vinden.
In de 242GT is een B23F geleverd die zelfs 140Pk levert. Maar zie er daar maar eens van te vinden.
B200E is standaard in een 360. B230F ligt in een 740. B230FB (denk ik) in een latere 940. De B234F is een 2.3 16V motor. Deze is te vinden in een 740GLT zoals aangegeven, zijn nog best ruim voor handen.
Daarnaast heeft onlangs iemand een B21ET uit een 240 in een 360 gebouwd. Neem maar eens een kijkje in dit topic ! Ik denk dat je daar veel aan hebt. Misschien eens afspreken met Bart, zodat je een en ander kunt bekijken..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
echt super topic dit! staat veel uitleg en hints in!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb 'n B21ET gebruikt .Dat is dus een 2,1 liter.
Motorsteunen kun je laten zitten .Met een kleine aanpassing komt de turbo hoger langs het blok te staan(zoals je misschien wel gezien hebt).Voordeel daarvan is ook dat turbo iets minder ingesloten zit en niet meteen de lak van je binnenscherm en chassisbalk af brandt!
Maar als je vragen hebt...laat maar horen.Als ik je er een antoord op kan geven zal ik dat zeker doen.
Enne uhhhhhhhhhhh in 2 weken...........Ik ga niet zeggen dat t niet kan maar dan moet je toch hard aan de bak,niet gaan slapen en vooral verder nix om handen hebben of nog een paar extra handen in de buurt ter beschikking hebben.Ik heb het helemaal alleen moeten doen met alleen op t allerlaatste wat hulp van buitenaf.Maar suc6 ...ga t met spanning volgen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
het gaat een groter project worden, eerst alle roest weghalen en terwijl het blok ombouwen..
Zal het ook allemaal alleen gaan doen en met de vriendin, zo leren we het meeste bij en kunnen we zeggen: Build Not Bought.
alvast heel erg bedankt voor de hulp en er zullen wss nog wel vragen komen!
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.