B200FT in volvo 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2012 22:24 #911425 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
De B18FT ombouw is gemakkelijker, dan hoeft er minder aangepast te worden (in ieder geval geen uitlaatspruitstuk)

Als je dan toch voor een redblock gaat; pak dan een B230FT of als je bang bent voor elektronica; een B21ET......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 12:29 #911433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
B18FT moet in 340 niet?

Ben niet ban voor elektronica, vind het net een uitdaging en zo leer je veel bij.:)

Een B230FT of B21ET is toch tamelijk moeilijk te vinden denk ik..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-08-2012 13:45 #911443 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic B200FT in volvo 360
B230FT zit in elke 940 turbo... of je een lpt of hpt pakt maakt niet uit, turbodruk kun je makkelijk zelf opschroeven. Voor de rest zijn ze gelijk. B21ET is wat lastiger te vinden (240 turbo).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2012 16:06 #911446 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic B200FT in volvo 360
Plus na '94 heb je bij de B230's d'r oilsquiters inzitten, maar de B21 heeft sterkere drijfstangen.
Elk redblock is natuurlijk te vervangen voor een andere, maar je komt bij de nieuwere blokken inderdaad in de knoei met de ontsteking en met het uitlaatspruitstuk voor de Turbo. Echter is alles natuurlijk op maat te maken....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-08-2012 17:37 #911448 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic B200FT in volvo 360
Jeroen van B heeft eens een heel mooi lijstje gemaakt van non-turbo motoren. Die passen met minder werk :)

Bodejodel;32070 schreef : B230FB is inderdaad de sterkste em is in een dagje overgebouwd. Frank heeft het in ieder geval in een dag gedaan.

Een B234F is nog een flink stuk sneller en schijnt ook te passen, maar die is vrij zeldzaam. 155Pk/205Nm (uit een 740GLE16V) of 159Pk en 210Nm ( uit een 740GLT16V)
Er is voor deze motor zelfs een chip te krijgen waarmee je in combinatie met verwijderde balansassen en een goed openluchtfilter en goede Kat "eenvoudig" 190Pk en over de 230Nm uit dit blok kunt persen!

De B230F geeft net zoveel vermogen als een B200E, alleen een stuk meer koppel.
B200E: 116 PK, 160Nm
B230F: 116 PK, 185Nm
B230FB: 135 PK, 190Nm
B234F: 155/159PK, 205/210Nm

De B230F is dus ook een optie, maar qua Pk's is de FB leuker. Ik zou het zelf het wachten en zoeken wel waard vinden.

In de 242GT is een B23F geleverd die zelfs 140Pk levert. Maar zie er daar maar eens van te vinden.


B200E is standaard in een 360. B230F ligt in een 740. B230FB (denk ik) in een latere 940. De B234F is een 2.3 16V motor. Deze is te vinden in een 740GLT zoals aangegeven, zijn nog best ruim voor handen.

Daarnaast heeft onlangs iemand een B21ET uit een 240 in een 360 gebouwd. Neem maar eens een kijkje in dit topic ! Ik denk dat je daar veel aan hebt. Misschien eens afspreken met Bart, zodat je een en ander kunt bekijken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2012 21:29 #911461 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Dacht dat de 2.0 liters in de 940 bijna altijd hpt zijn (150 pk) en de 2.3's lpt (135 pk) hebben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2012 20:17 #911488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Het is een 150pk, heb al gezien in Bart zijn topic en als ik het zo zie moet het er "moeiteloos" inpassen..

echt super topic dit! staat veel uitleg en hints in!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-08-2012 21:51 #914035 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Maar plug and play.......no way dat heb je dan ook al wel gelezen.

Ik heb 'n B21ET gebruikt .Dat is dus een 2,1 liter.
Motorsteunen kun je laten zitten .Met een kleine aanpassing komt de turbo hoger langs het blok te staan(zoals je misschien wel gezien hebt).Voordeel daarvan is ook dat turbo iets minder ingesloten zit en niet meteen de lak van je binnenscherm en chassisbalk af brandt!

Maar als je vragen hebt...laat maar horen.Als ik je er een antoord op kan geven zal ik dat zeker doen.

Enne uhhhhhhhhhhh in 2 weken...........Ik ga niet zeggen dat t niet kan maar dan moet je toch hard aan de bak,niet gaan slapen en vooral verder nix om handen hebben of nog een paar extra handen in de buurt ter beschikking hebben.Ik heb het helemaal alleen moeten doen met alleen op t allerlaatste wat hulp van buitenaf.Maar suc6 ...ga t met spanning volgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2012 16:57 #914069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Ja, op 2 weken gaat het nietmeer worden.

het gaat een groter project worden, eerst alle roest weghalen en terwijl het blok ombouwen..

Zal het ook allemaal alleen gaan doen en met de vriendin, zo leren we het meeste bij en kunnen we zeggen: Build Not Bought.

alvast heel erg bedankt voor de hulp en er zullen wss nog wel vragen komen!
.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2012 17:05 #914070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200FT in volvo 360
Klinkt weer als een prima 5 jarenplan :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD