ontsteking 360 glt versus R-Sport
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;111396 schreef : Ik ben nog fff aan het grasduinen geweest en de originele ombouw handleiding is weer boven water.
Nergens sprake van een andere bobine.
Wouter,in deze handleiding wordt nergens gesproken over andere klepveren.Wel de uilaat en de andere schokbrekers(die ik beide helaas niet heb maar uitlaten bouwen we meestal zelf).
Heb jij eventueel info of,en zo ja,welke klepveren dan eigenlijk gemonteerd zouden moeten worden(onderdeelnr of zo).
Klepveren zullen ook niet vervangen worden bij zo'n set hoor. B23E met K/H nokkenas heeft ook zelfde als standaard (meer vermogen dan een B19/B200 met rsport kit), B21E met D nokkenas die behoorlijk in de buurt komt van de K/H heeft ook standaard klepveren.
K/H is niets bijzonders wat nokkenas betreft. icm met die nokkenas zijn andere klepveren complete onzin. Een K nokkenas levert na 6500-67500 rpm geen extra vermogen meer.
Voor zover ik weet is er geen speciaal type veer op de redblocks geleverd. De B19/21/23 hebben andere spring retainers, het plaatje waarmee je de veer vastzet maar voor de rest zijn de specificaties gelijk.
Je kunt kiezen voor nieuwe oem spec klepveren en een andere optie is dubbele veren of veren uit een VW blok. Er bestaat ook een nadeel, daarom zou ik de veren niet zomaar upgraden. Vooral bij de dubbele klepveren icm een leuke nokkenas (extremer dan een K/H) kunnen de klepstelplaatjes breken. Sommige nokkenassen oefenen zoveel druk uit dat je de standaard lifter buckets niet eens kunt gebruiken.
Voor mijn B230 zonder turbo maar met wat extra heb ik wel andere veren maar ook een bijbehorend powerband (hopelijk), bijbehorend compressie (die bij een rsport kit ontbreekt) met extremere nokkenas (14.1mm lift 287 graden duratie/ 13.3mm lift 303 graden duratie) en sterkere lifter buckets die niet meer met klepstelplaatjes werken maar met lashcaps die je onder de lifterbucket zet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wel interessant hoor,is weer stof tot nadenken!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
die hadden nl. wel duidelijk straffere klepveren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
de 1100 fabrieks-marathon was toch altijd een BR110?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Niet dat die niet goed zijn.Jawel is n goeie betrouwbare motor maar net zo lam als alle andere "niet BR-110" motoren.
IK ben van de 1300 nooit een groot voorstander geweest,looopt niet mooi.
En dan de 1400........teiltje!:no_comment::no_comment::no_comment:
Als basis om n Alpine op te bouwen zeg ik ja perfect.Voor alle andere toepassingen blijft er maar een optie.......BR-110.
Maar ik begin af te dwalen geloof ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.