ontsteking 360 glt versus R-Sport
- V300 register
- Verbannen
alleen met de sporty carburateurs heb je zelfs kans dat je andere sproeiers moet gaan uitzoeken voor een optimaal resultaat.
Een te rijk of te arm mengsel brandt immers niet goed, hoe vroeg of laat je het ook aansteekt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;110631 schreef : Ja, die bedoel ik dus.
Een Deen is 't dus. Ach ja, van 't zelfde laken een pak
Nee Joost, dat is (volgens mij) niet waar.
'Wors' (S Dijkstra) heeft een groene 5-deurs Rsports.
Deze witte is van Constant geweest, maar is verkocht aan een Deen.
Tenminste, volgens dit topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2775&highlight=rsport
Maargoed, is verder ook niet van belang
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
antiekeradio;110636 schreef : nokkenas en klepveren zijn natuurlijk wel een essentieel deel van de R-sport kit;
alleen met de sporty carburateurs heb je zelfs kans dat je andere sproeiers moet gaan uitzoeken voor een optimaal resultaat.
Een te rijk of te arm mengsel brandt immers niet goed, hoe vroeg of laat je het ook aansteekt
Voor dat laatste is er een uitweg, cq oplossing? Amerikanen? die lui zijn niet zo van de delicate aanpak. En gooien in hun stock en NESCAR bakken van allerhande brandstof die niet altijd ontbrand. En in de carburateur klasse zijn vaak de problemen met het verschil in menging per cilinder.
Dit lossen ze op door gebruik te maken van een capacitive ontsteking (geeft een berg meer vermogen dan de inductieve) zodat je rijke als arme mengsels toch "goed" aangestoken krijgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
v0lv0freak;110640 schreef : Nee Joost, dat is (volgens mij) niet waar.
'Wors' (S Dijkstra) heeft een groene 5-deurs Rsports.
Deze witte is van Constant geweest, maar is verkocht aan een Deen.
Tenminste, volgens dit topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2775&highlight=rsport
Maargoed, is verder ook niet van belang
Dat zeg ik toch ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
volvofiel;110978 schreef : Dat zeg ik toch ook
sorry je hebt gelijk. Ik had alleen op je laatste zin gelet, en daar heb je het over 'Wors'. Maar ik zag dat je het daarvoor over de Deen had. Excuus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik ben toch al niet zo'n electronica liefhebber.
Dan monteer ik de originele R-sport ontsteking.
Zat er bij de originele set ook n andere bobine?
Ik monteer zelf meestal andere bobines van Bosch of Lucas.
In m'n 55 racer heb ik n droge bobine(dus zonder gebruikelijke vloeistof) met n uitgangsspanning van 14000 volt.Dat is dus 4000 meer dan de standaard bobine.
Daar zitten verder ook aangepaste bobine en bougiekabels op voor n optimaal resultaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nergens sprake van een andere bobine.
Wouter,in deze handleiding wordt nergens gesproken over andere klepveren.Wel de uilaat en de andere schokbrekers(die ik beide helaas niet heb maar uitlaten bouwen we meestal zelf).
Heb jij eventueel info of,en zo ja,welke klepveren dan eigenlijk gemonteerd zouden moeten worden(onderdeelnr of zo).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Gratisbestek;110714 schreef : Dit lossen ze op door gebruik te maken van een capacitive ontsteking (geeft een berg meer vermogen dan de inductieve) zodat je rijke als arme mengsels toch "goed" aangestoken krijgt.
Ik had de bel horen luiden, maar was even de klepel kwijt.
Dank je wel voor deze regels, Gratisbestek!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.