ontsteking 360 glt versus R-Sport

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2009 22:15 #785527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
nokkenas en klepveren zijn natuurlijk wel een essentieel deel van de R-sport kit;

alleen met de sporty carburateurs heb je zelfs kans dat je andere sproeiers moet gaan uitzoeken voor een optimaal resultaat.

Een te rijk of te arm mengsel brandt immers niet goed, hoe vroeg of laat je het ook aansteekt :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-06-2009 22:27 #785531 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport

volvofiel;110631 schreef : Ja, die bedoel ik dus.

Een Deen is 't dus. Ach ja, van 't zelfde laken een pak :D


Nee Joost, dat is (volgens mij) niet waar.

'Wors' (S Dijkstra) heeft een groene 5-deurs Rsports.

Deze witte is van Constant geweest, maar is verkocht aan een Deen.

Tenminste, volgens dit topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2775&highlight=rsport

Maargoed, is verder ook niet van belang ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 09:43 #785603 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport

antiekeradio;110636 schreef : nokkenas en klepveren zijn natuurlijk wel een essentieel deel van de R-sport kit;

alleen met de sporty carburateurs heb je zelfs kans dat je andere sproeiers moet gaan uitzoeken voor een optimaal resultaat.

Een te rijk of te arm mengsel brandt immers niet goed, hoe vroeg of laat je het ook aansteekt :)


Voor dat laatste is er een uitweg, cq oplossing? Amerikanen? die lui zijn niet zo van de delicate aanpak. En gooien in hun stock en NESCAR bakken van allerhande brandstof die niet altijd ontbrand. En in de carburateur klasse zijn vaak de problemen met het verschil in menging per cilinder.

Dit lossen ze op door gebruik te maken van een capacitive ontsteking (geeft een berg meer vermogen dan de inductieve) zodat je rijke als arme mengsels toch "goed" aangestoken krijgt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 09:49 #785604 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
ah, dan moet je maar eens even met Constant gaan babbelen :-)

groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2009 09:50 #785605 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Dat klinkt inderdaad als een amerikaanse oplossing. In plaats van zoeken naar het ?chte probleem, gewoon de symptomen verdoezelen met lomp geweld :snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-06-2009 21:02 #785858 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport

v0lv0freak;110640 schreef : Nee Joost, dat is (volgens mij) niet waar.

'Wors' (S Dijkstra) heeft een groene 5-deurs Rsports.

Deze witte is van Constant geweest, maar is verkocht aan een Deen.

Tenminste, volgens dit topic:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2775&highlight=rsport

Maargoed, is verder ook niet van belang ;)


Dat zeg ik toch ook ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
25-06-2009 21:09 #785864 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport

volvofiel;110978 schreef : Dat zeg ik toch ook ;)


sorry je hebt gelijk. Ik had alleen op je laatste zin gelet, en daar heb je het over 'Wors'. Maar ik zag dat je het daarvoor over de Deen had. Excuus ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2009 13:00 #786078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Als ik alles op n rijtje zet ga ik maar helemaal afzien van de Renix.
Ik ben toch al niet zo'n electronica liefhebber.
Dan monteer ik de originele R-sport ontsteking.

Zat er bij de originele set ook n andere bobine?
Ik monteer zelf meestal andere bobines van Bosch of Lucas.

In m'n 55 racer heb ik n droge bobine(dus zonder gebruikelijke vloeistof) met n uitgangsspanning van 14000 volt.Dat is dus 4000 meer dan de standaard bobine.
Daar zitten verder ook aangepaste bobine en bougiekabels op voor n optimaal resultaat

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 20:48 #786244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport
Ik ben nog fff aan het grasduinen geweest en de originele ombouw handleiding is weer boven water.

Nergens sprake van een andere bobine.
Wouter,in deze handleiding wordt nergens gesproken over andere klepveren.Wel de uilaat en de andere schokbrekers(die ik beide helaas niet heb maar uitlaten bouwen we meestal zelf).
Heb jij eventueel info of,en zo ja,welke klepveren dan eigenlijk gemonteerd zouden moeten worden(onderdeelnr of zo).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-06-2009 21:58 #786250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ontsteking 360 glt versus R-Sport

Gratisbestek;110714 schreef : Dit lossen ze op door gebruik te maken van een capacitive ontsteking (geeft een berg meer vermogen dan de inductieve) zodat je rijke als arme mengsels toch "goed" aangestoken krijgt.


Ik had de bel horen luiden, maar was even de klepel kwijt.

Dank je wel voor deze regels, Gratisbestek!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD