Doehetzelf B14 cill.kop flowen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2005 15:57 #656479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
diede; in feite staat er dat renault blokken die geen C in het type hebben per definitie n­et passen.

de alpine/turbo motoren zijn wel afwijkend, en zul je dus niet zonder meer kunnen inhangen in een 300 serie.

mij bekende afwijkingen zijn de carterpan met oliepomp (ivm schuine plaatsing), het niet aanwezig zijn van motorsteunen en de plaatsing van de waterpomp Achterop de cilinderkop, met een poelie aandrijving vanaf de nokkenas (!!!)

zie www.boterbloembv.nl/daf onder alpine, voor een ombouwproject van ongeblazen alpine -> daf

(als het in een daf past, gaat het ook in een V300)

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2005 10:40 #656480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Okee, duidelijk, ik ga nog wel even verder op zoek, en wacht ook Andries' verdere ervaringen nog even af.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2005 16:15 #656481 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Ik ben in elk geval zover dat ik al een B172 heb geregeld voor volgende week.
Deze haal ik zo compleet mogelijk uit een 340 die hier in Assen op de sloop staat.
Zover ik nu het uitgezocht valt een B18 injectie uit een 440-460-480 om te bouwen met B172 onderdelen zodat het blok in in ieder geval goed past.
Dan is het natuurlijk nog een gedoe om de kabelboom om te bouwen voor de injectie enz.

Maar eerst gaat mijn auto volgende week donderdag naar Freddie Cane in Gorredijk.
Daar wordt ie nog eens beter afgesteld en doe ik een vermogens test.

Als voorberijding heb ik vanochtend al weer wat aangepast.





Dit bleek dus echt noodzakelijk bij deze nokkenas.
Het viel aleen minder op bij een CVT bak omdat die over het algemeen wat hoger in toeren loopt.
Als het noodzakelijk is kan ik de draadjes nog omdraaien.
Das geloof ik weer 4 graden vooronsteking erbij.

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2005 23:03 #656482 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
hoi andries,
welke ontsekingsunit gebruik je ? bij de cvt zijn er 2 pennen geaard voor 0 graden voorontsteking.Als ik me goed herinner(electonische vraagbaak is er niet meer)is geen pennen geaard 6 graden 1 pen geaard 3 graden en beide geaard 0 graden voorontsteking.
Is connector C pennen 6,7 en 8
groeten, wim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2005 18:39 #656483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Hmm dat wist ik helemaal niet.
Ik gebruik nu gewoon een CVT renix
Ik zal het eens checken morgen.
Ik kan trouwens ook gewoon een Renault 5 renix nemen.
Nou de hayes en de vraagbaken maar weer doorspitten dan maar.

Greets
Andries


(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 07 januari 2005)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2005 21:35 #656484 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
hoi andries;

er zit wel aardig wat verschil tussen de renixen, maar cvt/handbak maakt volgens mij niet uit. die staan in ieder geval niet afzonderlijk genoemd in de lijst (zie andere topic)

let je wel ff op bij die injectie toestanden dat je in de vraagbaak van de 400 serie dingen tegenkomt over natriumgevulde kleppen etc, het zou kunnen dat de levensduur van een standaard blok met die leuke inspuiting erop niet zo leuk is, zeker gezien het werk wat je er waarschijnlijk weer van gaat maken ;-)

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2005 18:14 #656485 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Nee dat klopt maar ik ga er dus vanuit dat ik een B18 onderblok met B17 onderdelen zoals de carterpan+steunen ombouw zodat ie in de 340 past.

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2005 18:16 #656486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
owja das een beter plan. draaiwerk schijnt tussendoor ook sterk verbeterd te zijn hoorde ik inmiddels van iemand

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2005 19:01 #656487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Jep bijv. zuiger koeling met sproeiertjes en zwaar verbeterde cill.kop.
Mischien is het zelfs mogelijk om hem eerst nog als carb. blok in te bouwen en dan rustig een nwe. motor kabelboom te bouwen zodat de injectie perfect werkt.
Als het in/uitlaat spruitstuk gewoon over te zetten is.

De dingen waar ik denk ik tegenaan loop zijn de kabelboom aanpassen.)Met een behulp van een 440/460/480 kabelboom.)
En de uitlaat ombouwen pas maken.

En dan heb je nog de motor keuzes die je hebt.
1.7i 106 pk, 2.0i 120 pk, 1.7i turbo, of zelfs een zelfgebouwde 2.0i turbo.
Want je kunt namelijk van een 1.7L renault blok dankzij renault 1.9 diesel onderdelen ombouwen naar 2.0L.

Maar ik ga me denk ik eerst concenteren op een 1.7 i.
En het moet dan ook zeker zijn dat ik geen student word de komende 3 jaar.
Want werkloos zijn tussen wat uitzend werk ben ik ook behoorlijk zat.

Greets
Andries

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2005 19:30 #656488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Ze zijn er met en zonder lambdasonde he, scheelt weer werk.

mvg

dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD