Doehetzelf B14 cill.kop flowen
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-06-2004 00:35 #625477
door V300 register
Doehetzelf B14 cill.kop flowen is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2004 01:47 #656470
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Zo het begint al ergens op te lijken.
Hoewel hier dus echt ontzettend veel tijd inzit.
Ik denk dat dit een heel stuk gaat schelen kwa cill.vulling en dus pk´s omdat bleek dat de cill.kop standaard dus echt bar slecht is afgewerkt.
De cill.kop heb ik bij de sloop in Zuidhorn weggehaald samen met wat andere losse dingetjes.
De kop is trouwens nu schoongemaakt en even gezandstraald.
De inlaatpoorten in de kop zijn nu nagemeten en zijn op de mm precies aan mekaar.
Nu hoeft aleen om de klepgeleiders alles gelijk gemaakt te worden.
En het inlaatspruitstuk verder pas gemaakt te worden.
Nog net genoeg ruimte voor een pakking bij het inlaatspruitstuk aan de rechterkant.
Zo moet de rest dus ook worden.
Ik hobby nog even verder.
Als het meezit zitten er bij de volgende fotos
ook tot spiegels gepolijste kleppen.
Tot Postends!
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 01 juli 2004)
Hoewel hier dus echt ontzettend veel tijd inzit.
Ik denk dat dit een heel stuk gaat schelen kwa cill.vulling en dus pk´s omdat bleek dat de cill.kop standaard dus echt bar slecht is afgewerkt.
De cill.kop heb ik bij de sloop in Zuidhorn weggehaald samen met wat andere losse dingetjes.
De kop is trouwens nu schoongemaakt en even gezandstraald.
De inlaatpoorten in de kop zijn nu nagemeten en zijn op de mm precies aan mekaar.
Nu hoeft aleen om de klepgeleiders alles gelijk gemaakt te worden.
En het inlaatspruitstuk verder pas gemaakt te worden.
Nog net genoeg ruimte voor een pakking bij het inlaatspruitstuk aan de rechterkant.
Zo moet de rest dus ook worden.
Ik hobby nog even verder.
Als het meezit zitten er bij de volgende fotos
ook tot spiegels gepolijste kleppen.
Tot Postends!
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 01 juli 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
01-07-2004 16:18 #656471
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
correspondeert de diameter van de gaten van het inlaatspruitstuk met die op de kop?
als die naad niet vloeiend is heb je nog niet zoveel aan het polijstwerk, dus 'effe tjekke'
Groetjes Wouter
als die naad niet vloeiend is heb je nog niet zoveel aan het polijstwerk, dus 'effe tjekke'
Groetjes Wouter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
02-07-2004 10:43 #656472
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Het inlaatspruitstuk word ook pasgemaakt maar daar ben ik dus nog mee bezig.
En inderdaad zonder precies passend spruitstuk heb ik het flowen voor jan met korte achternaam gedaan.
Ook de pakking die er straks tussen komt moet op maat gesneden worden.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 02 juli 2004)
En inderdaad zonder precies passend spruitstuk heb ik het flowen voor jan met korte achternaam gedaan.
Ook de pakking die er straks tussen komt moet op maat gesneden worden.
Greets
Andries
(Bericht gewijzigd door Volvoprutser op 02 juli 2004)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-07-2004 22:38 #656473
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Ik heb ook een begin gemaakt met het polijsten van de kleppen.
Ik kreeg van een kameraad de tip om de klep op te spannen in een boormachine en deze in een bankschroef te zetten.
Toen hebben we de klep van grof korrel 150 in stappen naar waterproof 1200 opgeschuurd en
gepolijst.
Ziehier voorlopig resultaat.
Greets
Andries
Ik kreeg van een kameraad de tip om de klep op te spannen in een boormachine en deze in een bankschroef te zetten.
Toen hebben we de klep van grof korrel 150 in stappen naar waterproof 1200 opgeschuurd en
gepolijst.
Ziehier voorlopig resultaat.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-07-2004 23:24 #656474
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Zo ik ben klaar met kleppolijsten.
Deze week ga ik verder met ze inslijpen en het flowen vd. kop en het inlaatspr.stuk af maken.
Hier zijn weer wat fotos injoy .
Het ergste is verwijderd met een staalborstel en daarna met korrel 150 de rest.
Daarna korrel 600/1000/1200
En dan alles bijmekaar!
Greets
Andries
Deze week ga ik verder met ze inslijpen en het flowen vd. kop en het inlaatspr.stuk af maken.
Hier zijn weer wat fotos injoy .
Het ergste is verwijderd met een staalborstel en daarna met korrel 150 de rest.
Daarna korrel 600/1000/1200
En dan alles bijmekaar!
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-07-2004 15:54 #656475
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Ziet er heel netjes uit, ben benieuwd wat het je brengt.
hoelang ben je trouwens aan het DREMELEN, om die gaten zo te krijgen ??
gr paul
hoelang ben je trouwens aan het DREMELEN, om die gaten zo te krijgen ??
gr paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-07-2004 16:44 #656476
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Nou ik denk tot nu toe zo´n 8 uren achtermekaar.
Ik heb het uitgesmeerd over twee dagen.
maar ik ben nog niet helemaal klaar met in inl.poort (1mm afwijking.) en het meeste werk gaat toch in het gelijk maken van de poorten en het pas maken van het inlaatspuitstuk zitten waar dus ook nog wat aan gebeuren moet.
En in het polijsten vd. kleppen zat ook al heel wat uurtjes.
Al met al "Echt" moniken werk dus.
Greets
Andries
Ik heb het uitgesmeerd over twee dagen.
maar ik ben nog niet helemaal klaar met in inl.poort (1mm afwijking.) en het meeste werk gaat toch in het gelijk maken van de poorten en het pas maken van het inlaatspuitstuk zitten waar dus ook nog wat aan gebeuren moet.
En in het polijsten vd. kleppen zat ook al heel wat uurtjes.
Al met al "Echt" moniken werk dus.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
29-07-2004 21:33 #656477
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Eindelijk rijdt ie dan weer!
Het was nog even een toestand om de carb. goed afgesteld te krijgen.
paul Hoefsmit liet me zien dat de carb.voet krom getrokken was.
Waardoor er valse lucht naar binnen kwam.
Heb het nu tijdelijk opgelost met kit maar regel met hem een goeie carb.
Hier een foto van het eind resultaat.
Onderin trekt ie nu veel mooier op.
En kwa snelle inhaalacties gaat het ook veel mooier.
Hij pakt em direct op.
Met de std. compressie draait het spul ook veel soepeler.
Nu ik onder de kap bijna klaar ben wil ik het versleutelde klepdeksel ook gaan vervangen door een verchroomde.
Eens even kijken waar dat kan.
En moet ik nog op zoek naar zo'n "bochtje" op de carb.
Zoals de oude types 343 hebben.
Voor een custom openlucht systeem in de bumper.
Maar al met al is het onder de kap bijna afgerond.
Greets
Andries
Het was nog even een toestand om de carb. goed afgesteld te krijgen.
paul Hoefsmit liet me zien dat de carb.voet krom getrokken was.
Waardoor er valse lucht naar binnen kwam.
Heb het nu tijdelijk opgelost met kit maar regel met hem een goeie carb.
Hier een foto van het eind resultaat.
Onderin trekt ie nu veel mooier op.
En kwa snelle inhaalacties gaat het ook veel mooier.
Hij pakt em direct op.
Met de std. compressie draait het spul ook veel soepeler.
Nu ik onder de kap bijna klaar ben wil ik het versleutelde klepdeksel ook gaan vervangen door een verchroomde.
Eens even kijken waar dat kan.
En moet ik nog op zoek naar zo'n "bochtje" op de carb.
Zoals de oude types 343 hebben.
Voor een custom openlucht systeem in de bumper.
Maar al met al is het onder de kap bijna afgerond.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
03-01-2005 18:00 #656478
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Doehetzelf B14 cill.kop flowen
Andries,
Toen ik jou laatst sprak (ik dacht op de VKB) had je het over verschillende blokken die overgezet konden worden in de 340, met de bijbehorende vermogenstoenames erbij. (of was het nou Luc tijdens de nachtrit?)
Waar kan ik meer informatie daarover vinden?
Ik heb deze: members.home.nl/fam.nieuwlaat/project_b14.h tm site gevonden (bekende naam...) waarin staat dat alle blokjes beginnende met een "C" in de type-aanduiding zouden moeten passen, maar ik heb geen id tot op welke hoogte die vlieger opgaat. Past bijvoorbeeld het C6J-blok? (uit een R5 Alpine, zowel niet-turbo 93pk als wel turbo 110pk geleverd)
Even wat wilde plannen kijken of dat kan ;-)
Toen ik jou laatst sprak (ik dacht op de VKB) had je het over verschillende blokken die overgezet konden worden in de 340, met de bijbehorende vermogenstoenames erbij. (of was het nou Luc tijdens de nachtrit?)
Waar kan ik meer informatie daarover vinden?
Ik heb deze: members.home.nl/fam.nieuwlaat/project_b14.h tm site gevonden (bekende naam...) waarin staat dat alle blokjes beginnende met een "C" in de type-aanduiding zouden moeten passen, maar ik heb geen id tot op welke hoogte die vlieger opgaat. Past bijvoorbeeld het C6J-blok? (uit een R5 Alpine, zowel niet-turbo 93pk als wel turbo 110pk geleverd)
Even wat wilde plannen kijken of dat kan ;-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets