360 Turbo
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-04-2005 23:04 #657006
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
En je denkt meer vermogen te halen uit een 16 klepper dan uit een turbo? Wie dat denkt spreek ik minstens duizend euro later nog wel een keer.
Een volvo 360 leent zinch goed voor een turbo. Tis toch al niet zo'n lichte strak aan het gas hangende auto waar NA blokken zich goed voor lenen.
Wij moeten waarschijnlijk megasquirt gaan gebruiken op de B21 ET omdat ik de inspuiting verdeler niet bij het blok heb, ik denk dat we er makkelijk rond de 180 pk uit halen met intercooler. En dat is dan op standaard turbo en onderblok.
Een volvo 360 leent zinch goed voor een turbo. Tis toch al niet zo'n lichte strak aan het gas hangende auto waar NA blokken zich goed voor lenen.
Wij moeten waarschijnlijk megasquirt gaan gebruiken op de B21 ET omdat ik de inspuiting verdeler niet bij het blok heb, ik denk dat we er makkelijk rond de 180 pk uit halen met intercooler. En dat is dan op standaard turbo en onderblok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-04-2005 23:56 #657007
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 Turbo
Inderdaad. Turbo motoren zijn zo veel makkelijker en sneller sterker te maken als NA motoren.
Als ik nu wat geld over had ging ik nu een mooi 2.3 liter turboblokje ophalen met 165.000 op de klok.
165 Pk en iets van 260 Nm... dat moet wel hard gaan...
Als ik nu wat geld over had ging ik nu een mooi 2.3 liter turboblokje ophalen met 165.000 op de klok.
165 Pk en iets van 260 Nm... dat moet wel hard gaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
11-04-2005 20:35 #657008
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
owja Luc/Ron, die koplampwissers kunnen echt wel origineel zijn :-)
vanaf model '79 zit er een speciale uitsparing voor in de koplamp omlijsting (uitbolling met gaatje erin)
vanaf model '79 zit er een speciale uitsparing voor in de koplamp omlijsting (uitbolling met gaatje erin)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-04-2005 03:12 #657009
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
Ik geloof je graag, maar het was voor mij wel de eerste keer dat ik een model met ouwe neus en wissers zag...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-04-2005 23:47 #657010
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
ja, t komt bijna niet voor, dat is zeker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-04-2005 14:54 #657011
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
Die zweedse tekst gaat over een ombouwkit voor een carburateur-motor (B19A, B21A, B23A)
de turbo zit dus op een carburateur aangesloten net als bij een Renault 5GTT
De B204GT en B204FT zijn 2.0L 16V motoren met turbo
De B234FT is de gewone aanzuigende 2,3L
al de 16V varianten hebben een ander onderblok met balansassen, deze zitten de inbouw in de weg.
Ook de 360-carterpan past niet op het 16V-blok
Je KAN een onderblok van een oude redblok nemen (B230FT met zuigerbodemsproeiers en lage compressie zuigers) en daar de 16V kop op bouwen, dat past, alleen even 4 uitsparingen in de zuigers laten frezen.
Het B230FT blok kan met 360-carter en oliepomp ingebouwd worden. Dat past wel onder de kap.
Je hebt de distributieriem van een Hyyundai V6 en de gesmede krukas van de B204/B234 nodig.
problemen: de linker motorsteun, die zal de turbo in de weg kunnen zitten. Je moet dus een custom made steun maken.
De distributieriem: een spanner zal je zelf moeten maken.
Met een moderne turbo van een 850R eraan is 300+ PK reeel mogelijk.
zie www.Ovlov.net
de turbo zit dus op een carburateur aangesloten net als bij een Renault 5GTT
De B204GT en B204FT zijn 2.0L 16V motoren met turbo
De B234FT is de gewone aanzuigende 2,3L
al de 16V varianten hebben een ander onderblok met balansassen, deze zitten de inbouw in de weg.
Ook de 360-carterpan past niet op het 16V-blok
Je KAN een onderblok van een oude redblok nemen (B230FT met zuigerbodemsproeiers en lage compressie zuigers) en daar de 16V kop op bouwen, dat past, alleen even 4 uitsparingen in de zuigers laten frezen.
Het B230FT blok kan met 360-carter en oliepomp ingebouwd worden. Dat past wel onder de kap.
Je hebt de distributieriem van een Hyyundai V6 en de gesmede krukas van de B204/B234 nodig.
problemen: de linker motorsteun, die zal de turbo in de weg kunnen zitten. Je moet dus een custom made steun maken.
De distributieriem: een spanner zal je zelf moeten maken.
Met een moderne turbo van een 850R eraan is 300+ PK reeel mogelijk.
zie www.Ovlov.net
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-04-2005 19:16 #657012
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
Mag ik ff corrigeren?
De 4 in B204 en B234 staat voor 4 kleppen per cilinder. De T in B204FT staat voor Turbo. De B234FT is dus een 16 kleps turbo motor. Maar komt bijna niet voor omdat de B204FT al 200PK heeft. B234F is een ongeblazen motor.
De 4 in B204 en B234 staat voor 4 kleppen per cilinder. De T in B204FT staat voor Turbo. De B234FT is dus een 16 kleps turbo motor. Maar komt bijna niet voor omdat de B204FT al 200PK heeft. B234F is een ongeblazen motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
27-04-2005 21:47 #657013
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
B204FT heeft 190pk
B204GT heeft 200pk
B204GT heeft 200pk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-04-2005 00:20 #657014
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 Turbo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets