Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het is de cardanas (met name de bevestigingen) bij de 340 die een probleem schijnen te vormen bij hoge vermogens. Met een 1.7 ga je niet veel verder dan de standaard 1.7's qwa vermogen dus zal het wel meevallen gok ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Renault 21 bijvoorbeeld ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Als je maar een zooi onderdelen van een 1.7 uit een 340 er bij haalt...
Die 2.0 16v heeft 160 Pk, de 1.8 16v 138 Pk.
Leuk speelgoed dus.
Je versnellingsbak is sterk zat.
Zelfs de 940's gebruiken die M74 bak geloof ik... en die hebben veel meer vermogen.
Bij de 360 is het verbindingsstuk tussen de transaxle en de bak het zwakke punt, niet de versnellingsbak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Dus als dat zo is moet ik gewoon een sterkere aandrijfas hebben van blok naar bak??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
)
de 'aluminium as' zal de torquetube constructie van de 360 versies zijn.
daarbij is de buitenpijp van aluminium. het draaiende gedeelte binnenin is wel degelijk van staal (chroomstaal 42 om precies te zijn
het enige wat van aluminium is, is dus de buitenpijp van de torquetube constructie, de behuizing van de bak zelf, en bij de 340's de 'dikke aandrijfas' (non-torquetube constructie).
bij je renault blok ga je dus gewoon het koppelingshuis van de 1700 en de (non-torquetube) aandrijfas en versnellingsbak van een willekeurige 340 gebruiken.
de 'dikke aandrijfas' is dus van aluminium, en heeft rubber koppelingen naar de koppelingsas en de ingaande as van de bak. deze rubber koppelingen gaan ooit wel eens kapot maar de as is eenvoudig te vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.