Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2006 04:43 #657366 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Frank, het is al half 3. Tijd om naar bed te gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2006 09:52 #657367 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Haha, was net terug van de tent hier

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2006 22:14 #657368 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Herhaling:

Dus de versnellingsbak die ik heb is gewoon sterk genoeg voor een 2 liter??

ps: en nu niet om half 3

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2006 22:47 #657369 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
de 'internals' van de bak zijn volgens mij zelfs gelijk...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-05-2006 07:56 #657370 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
De bak van de 340 is idd hetzelfde, hoogstens een andere eindoverbrenging op de 1.4 modellen, maar das al eigenlijk niet meer de versnellingsbak.

Het is de cardanas (met name de bevestigingen) bij de 340 die een probleem schijnen te vormen bij hoge vermogens. Met een 1.7 ga je niet veel verder dan de standaard 1.7's qwa vermogen dus zal het wel meevallen gok ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2006 18:31 #657371 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
In welke auto's zitten die 1.7 injecie blokken allemaal. Dit is wat makkelijk zoeken voor mij namelijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2006 19:14 #657372 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Volvo 480, Volvo 440, 460
Renault 21 bijvoorbeeld ook

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2006 22:14 #657373 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Als een 1.7 uit een renault past, past ook de 1.8 16v of de 2.0 16v uit een renault.
Als je maar een zooi onderdelen van een 1.7 uit een 340 er bij haalt...

Die 2.0 16v heeft 160 Pk, de 1.8 16v 138 Pk.
Leuk speelgoed dus.

Je versnellingsbak is sterk zat.
Zelfs de 940's gebruiken die M74 bak geloof ik... en die hebben veel meer vermogen.
Bij de 360 is het verbindingsstuk tussen de transaxle en de bak het zwakke punt, niet de versnellingsbak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-05-2006 09:05 #657374 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Weet je dat 100% zeker dat die bakken hetzelfde zijn. Ik had gehoord dat bij deze de ingaande as van alluminium is en dat die bij zwaardere types een stalen ingaande as heeft??

Dus als dat zo is moet ik gewoon een sterkere aandrijfas hebben van blok naar bak??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2006 10:26 #657375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
zoals ik al eerder zei;


de 'aluminium as' zal de torquetube constructie van de 360 versies zijn.

daarbij is de buitenpijp van aluminium. het draaiende gedeelte binnenin is wel degelijk van staal (chroomstaal 42 om precies te zijn

)


het enige wat van aluminium is, is dus de buitenpijp van de torquetube constructie, de behuizing van de bak zelf, en bij de 340's de 'dikke aandrijfas' (non-torquetube constructie).

bij je renault blok ga je dus gewoon het koppelingshuis van de 1700 en de (non-torquetube) aandrijfas en versnellingsbak van een willekeurige 340 gebruiken.

de 'dikke aandrijfas' is dus van aluminium, en heeft rubber koppelingen naar de koppelingsas en de ingaande as van de bak. deze rubber koppelingen gaan ooit wel eens kapot maar de as is eenvoudig te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD