Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2006 22:13 #657356 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter


...dat ik de aandrijving van een 360 eronder doe...

Zie:


...koppelingshuis van de 360, is ook niet zonder meer te plaatsen dus, helaas. (en daarmee aandrijflijn)...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 23:09 #657357 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Oke. Dus de aandrijflijn van de 360 past niet op de 1700.

Maar is dan mijn aandrijflijn wel sterk genoeg voor zo'n blok?? Want de zwaarste 340 die er is heeft 82 pk en 131 nm koppel (de 340 GL 1.7 van 85 tot 87) en dat blok uit de Renault heeft 95 pk en 140 nm. Ik weet trouwens niet of die 340 dezelfde aandrijflijn als mijn auto heeft.

Het is misschien een klein verschil maar dat kan wel grote gevolgen hebben. Dit blok ligt namelijk in een voorwiel aangedreven auto en daar is de bak enz aangepast aan het vermogen. Dus als iemand hier meer informatie over weet dan is dat zeer mooi. Dan weet ik i.i.g. dat ik op zoek kan naar de onderdelen en blok.

[Edit: en als ik toch nog van gedachten wissel of ik vind een 1.8 of 2 liter van renault, is mijn aandrijflijn dan nog sterk genoeg. En als dat niet zo is, wat kan ik eraan veranderen om hem toch sterk genoeg te laten zijn??]

(Bericht gewijzigd door eyeball op 27 april 2006)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 23:14 #657358 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
De motor en aandrijving in de 360 staan totaal los van de renault blokken. Het past gewoon niet. Als je een 1.7i wilt monteren zul je de aandrijfas van de renault blokken moeten gebruiken. Dit als ik me niet vergis i.c.m. het koppelingshuis van het renault carburateur blok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 23:16 #657359 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Hoe kan ik de aandrijfas gebruiken van een renault blok terwijl die voorwielaandrijving hebben. Dat is neem ik aan toch heel anders als bij mij omdat het bij mij achterwiel aangedreven is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2006 09:33 #657360 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Ik bedoel de aandrijfas van het renault blok uit de 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2006 17:26 #657361 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Ow zo bedoel je.

Ik moet dus op zoek naar een 1700 compleet met koppeling + huis, aandrijfas en versnellingsbak uit een 340.

Daarnaast moet ik op zoek naar een 1.7 injectie uit een renault 19 (bijvoorbeeld). En daar moet ik dan alle nodige onderdelen op overbouwen van het 1700 blok uit de 340.

Klopt dit??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2006 17:27 #657362 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
als je nu ook al een 5-bak hebt hoef je de versnellingsbak niet om te wisselen, die is toch hetzelfde.

je kunt wel de 'trillingsdemper' overzetten, die zit bij de aandrijfas op de ingaande as van de bak geschoven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2006 20:52 #657363 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Ik heb gehoord dat er 2 verschillende 5 bakken zijn. Een met alluminium ingaande as en een stalen. Klopt dit??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-04-2006 22:00 #657364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
de 'aluminium as' zal de torquetube constructie van de 360 versies zijn.

daarbij is de buitenpijp van aluminium. het draaiende gedeelte binnenin is wel degelijk van staal (chroomstaal 42 om precies te zijn )

groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2006 02:39 #657365 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Dus de versnellingsbak die ik heb is gewoon sterk genoeg voor een 2 liter??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD