Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
- V300 register
- Verbannen
Zie:
...dat ik de aandrijving van een 360 eronder doe...
...koppelingshuis van de 360, is ook niet zonder meer te plaatsen dus, helaas. (en daarmee aandrijflijn)...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Maar is dan mijn aandrijflijn wel sterk genoeg voor zo'n blok?? Want de zwaarste 340 die er is heeft 82 pk en 131 nm koppel (de 340 GL 1.7 van 85 tot 87) en dat blok uit de Renault heeft 95 pk en 140 nm. Ik weet trouwens niet of die 340 dezelfde aandrijflijn als mijn auto heeft.
Het is misschien een klein verschil maar dat kan wel grote gevolgen hebben. Dit blok ligt namelijk in een voorwiel aangedreven auto en daar is de bak enz aangepast aan het vermogen. Dus als iemand hier meer informatie over weet dan is dat zeer mooi. Dan weet ik i.i.g. dat ik op zoek kan naar de onderdelen en blok.
[Edit: en als ik toch nog van gedachten wissel of ik vind een 1.8 of 2 liter van renault, is mijn aandrijflijn dan nog sterk genoeg. En als dat niet zo is, wat kan ik eraan veranderen om hem toch sterk genoeg te laten zijn??]
(Bericht gewijzigd door eyeball op 27 april 2006)
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
- Frank de Boer
- Nieuw lid
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik moet dus op zoek naar een 1700 compleet met koppeling + huis, aandrijfas en versnellingsbak uit een 340.
Daarnaast moet ik op zoek naar een 1.7 injectie uit een renault 19 (bijvoorbeeld). En daar moet ik dan alle nodige onderdelen op overbouwen van het 1700 blok uit de 340.
Klopt dit??
- V300 register
- Verbannen
je kunt wel de 'trillingsdemper' overzetten, die zit bij de aandrijfas op de ingaande as van de bak geschoven.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- Frank de Boer
- Nieuw lid