Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik ga nou waarschijnlijk wel die auto kopen maar dan alleen voor de aandrijving (als das zo past) en voor de ophanging van de wielen.
De 2 liter die erin ligt krijg ik waarschijnlijk heel moeilijk in mijn auto, dit omdat de motorsteunen op de verkeerde plekken zitten. Daarom ga ik op zoek naar een 1.7 injectie met dezelfde motorsteunen. Weet iemand in welke auto's deze allemaal gezeten heeft??
Ik vroeg me dan nog af of de 'toeter' die om de koppeling heen zit bij een 2 liter er ook zo op past bij een 1.7 injectie?? Als dat zo is dan kan ik ook gewoon de versnellingsbak en aandrijfas van de 360 overzetten omdat dit allemaal wat sterker is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
er zijn 3 types blokken, de koppelingshuizen zijn NIET uitwisselbaar:
- renault c blok (1400)
- renault f blok (1600 diesel, 1700, 1800, 2 liter)
- volvo redblock B19/B200 generatie (2 liter)
de renault F en volvo redblock kun je onderling dus niet verwisselen qua koppelingshuis.
een renault 2 liter met 360 aandrijving past dus niet zonder meer, helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik ben dus niet van plan om die 2 liter erin te leggen maar een 1.7 injectie. En dan wel een 1.7 waar de motorsteunen op dezelfde plek zitten als bij mijn 1400.
Maar nu vroeg ik me dus af of er een 1.7 is waar de motorsteunen op de goede plek zitten en waar het koppelingshuis van de 360 ook op past.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
OK, gansch duidelijk nu.
Ik ben dus niet van plan om die 2 liter erin te leggen maar een 1.7 injectie
het beste kun je een 340 1.7 nemen, je moet daarvan namelijk de carterpan, de steunpunten aan de motor, het koppelingshuis, etc, overzetten op het in te bouwen motorblok. <u>het originele 1.7 blok wordt dus gekannibaliseerd.</u>
En dan wel een 1.7 waar de motorsteunen op dezelfde plek zitten als bij mijn 1400.
de 1.7 van de 340 heeft de goede steunen; de andere versies <font color="808080">(waaronder met mono/multipoint injectie, turbo, 16V, je hebt ze zo gek als maar kan)[/color] helaas niet. Dus wat je ook voor F-blok inbouwt; je hebt de 340 1.7 motor nodig voor onderdelen.
Maar nu vroeg ik me dus af of er een 1.7 is waar de motorsteunen op de goede plek zitten en waar het koppelingshuis van de 360 ook op past.
koppelingshuis van de 360, is ook niet zonder meer te plaatsen dus, helaas. (en daarmee aandrijflijn)}
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Volgens mij is er geen 340 geweest met 1.7 injectie of heb ik het dan mis??
Als dat zo is, dat die er niet is geweest. Moet ik dus op zoek naar een 1.7 uit een renault. En daarnaast moet ik op zoek naar een carterpan, steunpunten, enz van een 1.7 uit een 340.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[edit; de motor uit de renault mag dus ook een 1.8 of 2 liter zijn]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Ik hou jullie op de hoogte van mijn project.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
Als ik er die 1.7i (95 pk) erin leg. Is het dan ook beter dat ik de aandrijving van een 360 eronder doe ivm met sterkere aandrijfas en versnellingsbak??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.