Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2006 23:13 #657346 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Ik heb weer meer informatie verzameld en alles goed nagekeken.

Ik ga nou waarschijnlijk wel die auto kopen maar dan alleen voor de aandrijving (als das zo past) en voor de ophanging van de wielen.

De 2 liter die erin ligt krijg ik waarschijnlijk heel moeilijk in mijn auto, dit omdat de motorsteunen op de verkeerde plekken zitten. Daarom ga ik op zoek naar een 1.7 injectie met dezelfde motorsteunen. Weet iemand in welke auto's deze allemaal gezeten heeft??

Ik vroeg me dan nog af of de 'toeter' die om de koppeling heen zit bij een 2 liter er ook zo op past bij een 1.7 injectie?? Als dat zo is dan kan ik ook gewoon de versnellingsbak en aandrijfas van de 360 overzetten omdat dit allemaal wat sterker is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2006 23:34 #657347 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
nogmaals; de 2 liter heeft andere steunen; de 1700 heeft dezelfde steunen als de 1400's vanaf 1983. mocht je de motor van de 360 in de 1.7 willen zetten kom je precies dezelfde problemen tegen als wanneer je hem in je 1.4 zou willen planten.

er zijn 3 types blokken, de koppelingshuizen zijn NIET uitwisselbaar:

- renault c blok (1400)
- renault f blok (1600 diesel, 1700, 1800, 2 liter)
- volvo redblock B19/B200 generatie (2 liter)

de renault F en volvo redblock kun je onderling dus niet verwisselen qua koppelingshuis.

een renault 2 liter met 360 aandrijving past dus niet zonder meer, helaas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 01:10 #657348 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
De gaten voor de motorophanging van de 2 liter zijn erg lastig te maken aangezien ze er nog niet zitten. Het zijn moeren dit aan het plaatwerk vastzitten, maar binnenin de kokerbalk. Ik vrees dat het niet gaat lukken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 13:34 #657349 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Ik denk dat jullie het verkeerd begrijpen.

Ik ben dus niet van plan om die 2 liter erin te leggen maar een 1.7 injectie. En dan wel een 1.7 waar de motorsteunen op dezelfde plek zitten als bij mijn 1400.

Maar nu vroeg ik me dus af of er een 1.7 is waar de motorsteunen op de goede plek zitten en waar het koppelingshuis van de 360 ook op past.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2006 13:52 #657350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter


Ik ben dus niet van plan om die 2 liter erin te leggen maar een 1.7 injectie

OK, gansch duidelijk nu.


En dan wel een 1.7 waar de motorsteunen op dezelfde plek zitten als bij mijn 1400.

het beste kun je een 340 1.7 nemen, je moet daarvan namelijk de carterpan, de steunpunten aan de motor, het koppelingshuis, etc, overzetten op het in te bouwen motorblok. <u>het originele 1.7 blok wordt dus gekannibaliseerd.</u>


Maar nu vroeg ik me dus af of er een 1.7 is waar de motorsteunen op de goede plek zitten en waar het koppelingshuis van de 360 ook op past.

de 1.7 van de 340 heeft de goede steunen; de andere versies <font color="808080">&#40;waaronder met mono/multipoint injectie, turbo, 16V, je hebt ze zo gek als maar kan&#41;[/color] helaas niet. Dus wat je ook voor F-blok inbouwt; je hebt de 340 1.7 motor nodig voor onderdelen.

koppelingshuis van de 360, is ook niet zonder meer te plaatsen dus, helaas. &#40;en daarmee aandrijflijn&#41;}

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 15:23 #657351 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Even iets duidelijk maken voor mezelf:

Volgens mij is er geen 340 geweest met 1.7 injectie of heb ik het dan mis??

Als dat zo is, dat die er niet is geweest. Moet ik dus op zoek naar een 1.7 uit een renault. En daarnaast moet ik op zoek naar een carterpan, steunpunten, enz van een 1.7 uit een 340.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2006 16:22 #657352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
beide klopt als een bus


[edit; de motor uit de renault mag dus ook een 1.8 of 2 liter zijn]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 16:24 #657353 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Oke. Hardstikke bedankt voor al jullie zeer nuttige reacties.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn project.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 16:30 #657354 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Ik heb de hele topic niet zo goed gelezen, ik dacht nog steeds dat je een 2-liter in wilde bouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Frank de Boer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2006 18:26 #657355 door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Ombouwen van 1.4 naar 2.0 liter
Nog een vraag:

Als ik er die 1.7i &#40;95 pk&#41; erin leg. Is het dan ook beter dat ik de aandrijving van een 360 eronder doe ivm met sterkere aandrijfas en versnellingsbak??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD