Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de vorm is wel zo geconstrueerd dat er een lichte werveling ontstaat in de brandstof wat een constantere aanvoer oplevert voor de pomp, tegen luchthappen; een klein beetje een noodoplossing voor het waardeloze ontwerp van de zadel brandstoftank..
ik zou bij het wegvallen van de brandstofdruk tijdens gas geven juist direct denken aan de brandstof aanvoer (pomp, filters); bij gas geven wordt er meer brandstof ingespoten en als de benodigde flow (en druk) daar niet geleverd wordt; kan de drukregelaar er ook weinig mee.JKiers;245641 schreef : krap aan 2 bar van de 2,5 die hij moet hebben, en de druk zakte weg bij gas geven. Mijn drukregelaar is dus overleden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Beste is als je het originele filter meeneemt naar een automaterialen zaak voor de maatvoering. Ben er ook al eens tegen aan gelopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Binnenkort de 360 en 340 maar eens naast elkaar parkeren...

- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Voordeel van de 'shotgun' methode van repareren is wel dat je een hoop andere zaken die je in de (nabije) toekomst hadden verrast nu al hebt aangepakt. Nadeel is dat het een op dat moment een dure manier van werken is.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ygis67;245654 schreef : Goed te horen. Nu fijn gaan sturen!
Nog even niet. Eerst de tank inwendig reinigen. Dus een reinigingsgoedje erin
en de tank helemaal vullen (met benzine uiteraard). Paar dagen laten inwerken
want je kunt niet schudden met de tank omdat je hem niet wilt uitbouwen.
Daarna aftappen. Kun je meteen alle slangen rond de tank vervangen.
Eventueel ook een nieuwe O-ring onder de vlotter aanbrengen, scheelt stank
in het interieur. Bij BBB verkrijgbaar. En een nieuwe drukregelaar monteren.
Doet financieel even pijn, maar lijkt me de enige remedie.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Wat ik me afvraag; in hoeverre heb je deze auto een onderhoudsbeurt gegeven? Een rotor en verdelerkap vernieuwen hoort daar namelijk gewoon bij. Heb je ook al iets met de remmen gedaan? Als zo'n auto jaren stil heeft gestaan en je dan gewoon weer gaat rijden, is dat 150% kans op problemen. Als je niet in 1 keer alles grondig aanpakt, heb je de komende periode voortdurend issues en loop je continu achter de feiten aan.
Bovendien is het ook onveilig... En dan denk ik met name aan de remmen, banden en gare brandstofslangen.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-

Steven340, klopt, ik ben vrijdag stad en land afgereisd naar een leidingfiltertje, allemaal met aansluitingen van max 8 mm, nou ja, dat word hem niet.. Wel grappig, iedereen vroeg zich af waar het voor was, een boot, tractor of een Amerikaan o.i.d.

Ik heb het filtertje nu besteld bij een Landbouwmechanisatiebedrijf
Louis, gaan we zekers doen!

Francois, het enige wat ik nog niet gedaan heb is een O-ringetje onder de vlotter plaatsen.

Ik wil nog alle brandstofslangen laten vervangen, of zelf doen, dat weet ik nog niet..
Volvofiel, ik had er geen weet van de een rotor en verdelerkap daarbij hoorden... Ik kom wat dat betreft nog maar net kijken

De Volvo is in Eindhoven APK gekeurd. Ik heb enorme mazzel gehad, de Volvo heeft 3000km voordat hij stil is komen te staan een grote beurt gehad. Echt alles is daarbij ververst en vervangen. Hij remt als een blok.
Ook de banden had ik verwacht te moeten vervangen. Deze zijn ook 3000km oud, maar door de manier van stallen gewoon niet uitgedroogd. Daar verbaasde de keuringmeester zich ook over.
Zoals ik al zei, van de brandstofslangen heb ik een deel al vervangen, met name die rond de tank. De rest wil ik ook nog doen, maar dan wil ik even beschikking hebben over een brug o.i.d.
Lijkt me niet echt een prettig klusje met een krik

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;245652 schreef : Zat ik er toch heel dichtbij met die eerste reactie
Inderdaad Floris, gewoon pagina 1, eerste reactie.... het juiste antwoord :w00t:
:yesyes:
@Gerard, ik ben het helemaal met je eens, serieus opvolgen van de eerder gegeven suggesties zou de oplossing een stuk sneller dichterbij gebracht hebben.
@Jkiers; als de aanvoer vanuit de pomp weer helemaal OK is kan het goed zijn dat je brandstofdrukregelaar gewoon in orde blijkt te zijn. Nu je de mogelijkheid hebt om de brandstofdruk te meten is dat eenvoudig te controleren.
Wat nog wel een aandachtspunt is, is dat de bougies zo zwart waren. Het kan zijn dat dit gekomen is doordat er met de auto gereden is met losgekoppelde vaccuumleiding naar de drukregelaar, maar het kan ook zijn dat het koudstartventiel niet goed meer afdicht en dus continu blijft druppelen. Dat zou je dus ook mee moeten nemen in de 'fase 0 tuning'