Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2017 09:53 #967729 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
als het een drukaccumulator zou zijn moet je op die plek wel druk hebben, het filtertje zit vóór de pomp en daar is nog geen druk.

de vorm is wel zo geconstrueerd dat er een lichte werveling ontstaat in de brandstof wat een constantere aanvoer oplevert voor de pomp, tegen luchthappen; een klein beetje een noodoplossing voor het waardeloze ontwerp van de zadel brandstoftank..

JKiers;245641 schreef : krap aan 2 bar van de 2,5 die hij moet hebben, en de druk zakte weg bij gas geven. Mijn drukregelaar is dus overleden.

ik zou bij het wegvallen van de brandstofdruk tijdens gas geven juist direct denken aan de brandstof aanvoer (pomp, filters); bij gas geven wordt er meer brandstof ingespoten en als de benodigde flow (en druk) daar niet geleverd wordt; kan de drukregelaar er ook weinig mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2017 09:53 #967730 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Die universele brandstof filtertjes passen er niet tussen, de slangen zijn te dik waardoor deze niet klemt. Althans de filters die ik had liggen waren voor 6mm slangen bedoeld.

Beste is als je het originele filter meeneemt naar een automaterialen zaak voor de maatvoering. Ben er ook al eens tegen aan gelopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2017 11:37 #967737 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Mooi om te lezen dat de grootste boosdoener nu gevonden is!

Binnenkort de 360 en 340 maar eens naast elkaar parkeren... ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2017 11:42 #967738 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Zat ik er toch heel dichtbij met die eerste reactie :P

Voordeel van de 'shotgun' methode van repareren is wel dat je een hoop andere zaken die je in de (nabije) toekomst hadden verrast nu al hebt aangepakt. Nadeel is dat het een op dat moment een dure manier van werken is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2017 16:32 #967740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Goed te horen. Nu fijn gaan sturen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2017 08:41 #967746 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

Ygis67;245654 schreef : Goed te horen. Nu fijn gaan sturen!


Nog even niet. Eerst de tank inwendig reinigen. Dus een reinigingsgoedje erin
en de tank helemaal vullen (met benzine uiteraard). Paar dagen laten inwerken
want je kunt niet schudden met de tank omdat je hem niet wilt uitbouwen.
Daarna aftappen. Kun je meteen alle slangen rond de tank vervangen.
Eventueel ook een nieuwe O-ring onder de vlotter aanbrengen, scheelt stank
in het interieur. Bij BBB verkrijgbaar. En een nieuwe drukregelaar monteren.
Doet financieel even pijn, maar lijkt me de enige remedie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2017 10:49 #967749 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Zo heb ik het ook aangepakt Francois, en inmiddels zitten de eerste 100 probleemloze km er op.

Wat ik me afvraag; in hoeverre heb je deze auto een onderhoudsbeurt gegeven? Een rotor en verdelerkap vernieuwen hoort daar namelijk gewoon bij. Heb je ook al iets met de remmen gedaan? Als zo'n auto jaren stil heeft gestaan en je dan gewoon weer gaat rijden, is dat 150% kans op problemen. Als je niet in 1 keer alles grondig aanpakt, heb je de komende periode voortdurend issues en loop je continu achter de feiten aan.
Bovendien is het ook onveilig... En dan denk ik met name aan de remmen, banden en gare brandstofslangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-05-2017 08:15 #967759 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
AvdAkker, de aanvoer is getest, die was gelukkig prima, anders had ik de pomp voor garantie moeten opsturen naar Eindhoven, daar is hij er onder gezet :D

Steven340, klopt, ik ben vrijdag stad en land afgereisd naar een leidingfiltertje, allemaal met aansluitingen van max 8 mm, nou ja, dat word hem niet.. Wel grappig, iedereen vroeg zich af waar het voor was, een boot, tractor of een Amerikaan o.i.d. :)
Ik heb het filtertje nu besteld bij een Landbouwmechanisatiebedrijf

Louis, gaan we zekers doen! ;)

Francois, het enige wat ik nog niet gedaan heb is een O-ringetje onder de vlotter plaatsen. :)
Ik wil nog alle brandstofslangen laten vervangen, of zelf doen, dat weet ik nog niet..

Volvofiel, ik had er geen weet van de een rotor en verdelerkap daarbij hoorden... Ik kom wat dat betreft nog maar net kijken ;)
De Volvo is in Eindhoven APK gekeurd. Ik heb enorme mazzel gehad, de Volvo heeft 3000km voordat hij stil is komen te staan een grote beurt gehad. Echt alles is daarbij ververst en vervangen. Hij remt als een blok.
Ook de banden had ik verwacht te moeten vervangen. Deze zijn ook 3000km oud, maar door de manier van stallen gewoon niet uitgedroogd. Daar verbaasde de keuringmeester zich ook over.
Zoals ik al zei, van de brandstofslangen heb ik een deel al vervangen, met name die rond de tank. De rest wil ik ook nog doen, maar dan wil ik even beschikking hebben over een brug o.i.d.
Lijkt me niet echt een prettig klusje met een krik :O

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2017 10:00 #967760 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Euhmmm, dat filtertje heb ik gewoon gehaald bij een automaterialenhandel aan de Setheweg in Meppel... Houd je tank goed in de gaten wat die rommel aangaat, ik heb de mijne vervangen [en dat was echt nodig!] Ik hoop dat je nu plezier gaat hebben met je Volvo, 't zijn echt fijne wagens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2017 13:27 #967763 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

powerflux;245652 schreef : Zat ik er toch heel dichtbij met die eerste reactie :P


Inderdaad Floris, gewoon pagina 1, eerste reactie.... het juiste antwoord :w00t:
:yesyes:

@Gerard, ik ben het helemaal met je eens, serieus opvolgen van de eerder gegeven suggesties zou de oplossing een stuk sneller dichterbij gebracht hebben.

@Jkiers; als de aanvoer vanuit de pomp weer helemaal OK is kan het goed zijn dat je brandstofdrukregelaar gewoon in orde blijkt te zijn. Nu je de mogelijkheid hebt om de brandstofdruk te meten is dat eenvoudig te controleren.

Wat nog wel een aandachtspunt is, is dat de bougies zo zwart waren. Het kan zijn dat dit gekomen is doordat er met de auto gereden is met losgekoppelde vaccuumleiding naar de drukregelaar, maar het kan ook zijn dat het koudstartventiel niet goed meer afdicht en dus continu blijft druppelen. Dat zou je dus ook mee moeten nemen in de 'fase 0 tuning'

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD