Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
De tank was verbazend schoon, maar een tankreiniger er in is nooit overbodige luxe denk ik!
Erik, de garage heeft daar niets mee gedaan. Ik wilde de tank ook leeghalen, maar was niet nodig volgens de garage als ik hem verder aftankte, 3/4, met V-power. Filter ga ik zelf vervangen, komt deze week binnen!
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
JKiers;244872 schreef : General custom, wat de slangen betreft, dat was ik inderdaad zelf ook al van plan, alles nieuw, om die brandjes te voorkomen...
De tank was verbazend schoon, maar een tankreiniger er in is nooit overbodige luxe denk ik!
Erik, de garage heeft daar niets mee gedaan. Ik wilde de tank ook leeghalen, maar was niet nodig volgens de garage als ik hem verder aftankte, 3/4, met V-power. Filter ga ik zelf vervangen, komt deze week binnen!
Iets wat ik nog niet helemaal zeker weet uit je verhaal is of je 1 of 2 filters hebt. Er zit een in de motorruimte, een typisch volvo-exemplaar, flink groot. Er zou er ook nog een kleine in de leiding van tank naar pomp moeten/kunnen zitten. Heb je beiden?
Als je die _voor_ de pomp niet hebt zou ik er zeker een plaatsen!
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
powerflux;244873 schreef : Iets wat ik nog niet helemaal zeker weet uit je verhaal is of je 1 of 2 filters hebt. Er zit een in de motorruimte, een typisch volvo-exemplaar, flink groot. Er zou er ook nog een kleine in de leiding van tank naar pomp moeten/kunnen zitten. Heb je beiden?
Als je die _voor_ de pomp niet hebt zou ik er zeker een plaatsen!
Ik heb er inderdaad 2, één voor de opvoerpomp onder de tank, en één dikke grijze cillinder vlak voor de injectoren onder de motorkap naast de accu.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Deze zorgt ervoor dat het systeem op druk blijft tussen twee starts en dat de druk
waarmee de benzine de pomp binnenkomt niet al te hoge pieken en dalen kent,
afhankelijk van de hoeveelheid brandstof in de tank; een soort hydrodynamische demper.
Die mag je zeker niet weglaten. Kan schadelijk voor de pomp zijn.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
En wat jij zegt Powerflux, dat is helemaal geen slecht idee, zo'n filtertje er voor!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
knikken, lijkt het me dat zo'n filter een weerstand is die de doorstroming verhindert.
Vergeet niet dat de benzine zelf ook voor smering en koeling van de pomp zorgt.