Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 12:24 #966993 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Heeft de garage de tank de brandstoftank gespoeld en het filter voor de pomp vervangen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 15:26 #966995 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
General custom, wat de slangen betreft, dat was ik inderdaad zelf ook al van plan, alles nieuw, om die brandjes te voorkomen...

De tank was verbazend schoon, maar een tankreiniger er in is nooit overbodige luxe denk ik!

Erik, de garage heeft daar niets mee gedaan. Ik wilde de tank ook leeghalen, maar was niet nodig volgens de garage als ik hem verder aftankte, 3/4, met V-power. Filter ga ik zelf vervangen, komt deze week binnen!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 15:34 #966996 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

JKiers;244872 schreef : General custom, wat de slangen betreft, dat was ik inderdaad zelf ook al van plan, alles nieuw, om die brandjes te voorkomen...

De tank was verbazend schoon, maar een tankreiniger er in is nooit overbodige luxe denk ik!

Erik, de garage heeft daar niets mee gedaan. Ik wilde de tank ook leeghalen, maar was niet nodig volgens de garage als ik hem verder aftankte, 3/4, met V-power. Filter ga ik zelf vervangen, komt deze week binnen!

Iets wat ik nog niet helemaal zeker weet uit je verhaal is of je 1 of 2 filters hebt. Er zit een in de motorruimte, een typisch volvo-exemplaar, flink groot. Er zou er ook nog een kleine in de leiding van tank naar pomp moeten/kunnen zitten. Heb je beiden?
Als je die _voor_ de pomp niet hebt zou ik er zeker een plaatsen!

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 16:38 #966997 door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!

powerflux;244873 schreef : Iets wat ik nog niet helemaal zeker weet uit je verhaal is of je 1 of 2 filters hebt. Er zit een in de motorruimte, een typisch volvo-exemplaar, flink groot. Er zou er ook nog een kleine in de leiding van tank naar pomp moeten/kunnen zitten. Heb je beiden?
Als je die _voor_ de pomp niet hebt zou ik er zeker een plaatsen!

Ik heb er inderdaad 2, één voor de opvoerpomp onder de tank, en één dikke grijze cillinder vlak voor de injectoren onder de motorkap naast de accu.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 18:32 #966998 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Dat ding voor de pomp is volgens mij geen filter. Volgens mij heeft 'ie een ander doel. Misschien heeft Francois zich daar al eens in verdiept?

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 18:36 #966999 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Misschien dat mijn GLT afweek maar die had een klein in-line filter voor de pomp. Vond het een enorm goed idee, dan is de pomp tenminste -al dan niet minimaal - beschermd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2017 18:57 #967000 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Inderdaad, dat "ding" tussen de brandstoftank en de pomp is een drukaccumulator.
Deze zorgt ervoor dat het systeem op druk blijft tussen twee starts en dat de druk
waarmee de benzine de pomp binnenkomt niet al te hoge pieken en dalen kent,
afhankelijk van de hoeveelheid brandstof in de tank; een soort hydrodynamische demper.
Die mag je zeker niet weglaten. Kan schadelijk voor de pomp zijn.

• Justin Kiers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 21:57 #967003 door Justin Kiers
Volvofiel en Francois, zoiets had ik dus ook al gehoord, maar kon daar helemaal niets over vinden! Maar dat is het dus! Maar moet ik die ook vervangen dan? Lijkt me toch dat dat niet iets is wat kapot gaat of zijn werking verliest.

En wat jij zegt Powerflux, dat is helemaal geen slecht idee, zo'n filtertje er voor!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2017 22:21 #967004 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Even schoonspoelen, want er zit altijd wel wat rommel in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-04-2017 22:24 #967005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Help! Mijn 360 wil niet (fatsoenlijk) lopen!
Als je daar al een extra filter tussen zou kunnen frotten zonder de benzineslang te
knikken, lijkt het me dat zo'n filter een weerstand is die de doorstroming verhindert.
Vergeet niet dat de benzine zelf ook voor smering en koeling van de pomp zorgt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC