B200E start slecht koud

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-11-2016 11:42 #965645 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic B200E start slecht koud
Het probleem is iets erger geworden. Auto loopt nu helemaal niet meer :+

Auto had een maand stilgestaan. Vrijdag wilde ik een laatste goeie rit maken als seizoensafsluiter (retourtje Nijmegen / 240KM). Maar helaas nadat ik de garage uitgereden was viel de auto uit. Vermoeden was meteen geen benzine. Dag erna met mijn pa getest, beetje benzine bij de luchtinlaat erbij gooien en auto slaat aan (en natuurlijk meteen weer af).
Gemeten, signaal van de pomp komt tot onder de achterbank. Hebben nog niet onder de auto gemeten, maar we hebben het vermoeden dat de brandstofpomp is overleden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2016 13:36 #965646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200E start slecht koud
Of de zekering van de brandstofpomp.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-11-2016 13:55 #965647 door Mark Smeets

v0lv0freak;243417 schreef : Gemeten, signaal van de pomp komt tot onder de achterbank. Hebben nog niet onder de auto gemeten, maar we hebben het vermoeden dat de brandstofpomp is overleden.

Lucluc;243418 schreef : Of de zekering van de brandstofpomp.

Hebben gemeten, signaal (12V) is er direct na de zekering. En ook onder de achterbank. Dus zekering in de motorruimte (naast de accu) is het probleem niet. Dank voor de suggestie. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2016 21:51 #965657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic B200E start slecht koud
Gecorrodeerde stekkerverbindingen op de pomp? En dus een hoge overgangsweerstand?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
21-02-2017 16:14 #966526 door Mark Smeets

v0lv0freak;243417 schreef : Het probleem is iets erger geworden. Auto loopt nu helemaal niet meer :+

François;243431 schreef : Gecorrodeerde stekkerverbindingen op de pomp? En dus een hoge overgangsweerstand?

U gaat door voor de koelkast! :)

Gisteren met mijn pa de pomp uitgebouwd, reserve pomp lag al klaar. Bij rechtstreeks aansluiten op de accu spoot de benzine gewoon eruit, pomp ok dus. Één van de 2 stekkers was duidelijk al eens aan geprutst, er zat isolatietape omheen. Deze verwijderd, stekker schoon gemaakt, alles aansluiten en auto liep weer.

Ik vraag me alleen af of dit ook de koude start problemen verhelpt. Ik kan geen logische verklaring bedenken voor een hoge overgangsweerstand, waardoor het slecht starten alleen bij koude start optreed.
Nog 1 week en de winterstop is voorbij, dan kunnen we het testen :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
11-03-2017 19:04 #966757 door Mark Smeets

v0lv0freak;244362 schreef : Ik vraag me alleen af of dit ook de koude start problemen verhelpt.

Vandaag na een week stilstand geprobeerd, hij start normaal. Lijkt erop dat het toch aan de stekker lag. :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC