Volvo 240 diff onder een 360

  • 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 10:52 #975485 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Volvo 240 diff onder een 360

powerflux;250323 schreef : Aangezien je toch zelf dingen moet gaan fabriceren: een vario aanpassen zodat deze beter in het koppel- en toerenbereik van een B200 past?


Zou natuurlijk het allermooist zijn. Ben zelf niet erg technisch, iemand een idee of dat zou kunnen en hoe dan??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2018 16:39 #975487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
TC zegt nee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2018 19:56 #975491 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Het is maar een ideetje, geen idee qua praktische haalbaarheid om het passend te maken, maar als het om een compacte automaatbak voor plaatsing in lengterichting gaat zou je eens kunnen kijken voor een TH200 (Turbo 200) bak uit de General Motors schappen.
Natuurlijk is het op zijn minst een uitdaging om deze aan te sluiten op een Volvo-blok, als het al mogelijk is. Echter als het fisiek formaat van de bak de doorslaggevende factor is ga je het niet veel kleiner vinden dan deze 3-bak vermoed ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 21:00 #975493 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Volvo 240 diff onder een 360

General Custom;250330 schreef : ........... zou je eens kunnen kijken voor een TH200 (Turbo 200) bak uit de General Motors schappen.


Kan je beter de TH350 nemen die is sterker dan de TH200, of je moet de TH200 iet wat modificeren klik
De TH350 is een plug en play vervanging

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2018 21:04 #975494 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Ik zou voor de Volvo-optie gaan: een AW70-familie viertraps foutomaat erin (AW=Aisin-Warner). Maar ja, wat dan. Conventionele lay-out met de transmissie tegen de motor aan (kortom: complete aandrijflijn van een 240/740 erin), en dan maar hopen dat je de transmissietunnel niet al te ver hoeft uit te kloppen om het passend te maken, of de automaat op de plaats van de handbak en dan een manier zien te vinden om de koppelomvormer en de automaat via de torquetube zien te verbinden... succes.

Verder wat Wouter zegt ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 21:04 #975495 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Volvo 240 diff onder een 360
waarom zegt de TC precies nee: wat is er nodig dat niet gaat lukken? Nogmaals redelijk a-technisch, maar ik weet wel dat er lang geleden veel meer dan 70 pk is gedaan met Variomatics. Theoretisch moet dan toch ook achter een B200 kunnen? Of is het vooral praktisch erg moeilijk dat je nee zegt??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2018 21:13 #975496 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360

2 Fast 4 U;250332 schreef : Kan je beter de TH350 nemen die is sterker dan de TH200, of je moet de TH200 iet wat modificeren klik
De TH350 is een plug en play vervanging


Daar ga je met een redblock weinig last van hebben. De fout van GM was een bak ontwikkelen voor 4- en 6-cilinders tot een liter of 3 motorinhoud, en daar een 5-liter V8 voor zetten met bijbehorend koppel. Met alle goede wil van de wereld, een redblock dat 350/400Nm koppel produceert gaat lastig worden. Nadeel van de TH350 is dat die qua formaat groter is dan een 200, dan is een TH200R4 interessanter.

Maar, wat voor bak je er ook onder hangt, de motortunnel vergroten zal naar alle waarschijnlijkheid altijd makkelijker blijven dan een bak passend maken op een motorblok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 22:49 #975497 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Volvo 240 diff onder een 360
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie

Niels;250333 schreef : Ik zou voor de Volvo-optie gaan: een AW70-familie viertraps foutomaat erin (AW=Aisin-Warner). Maar ja, wat dan. Conventionele lay-out met de transmissie tegen de motor aan (kortom: complete aandrijflijn van een 240/740 erin), en dan maar hopen dat je de transmissietunnel niet al te ver hoeft uit te kloppen om het passend te maken, of de automaat op de plaats van de handbak en dan een manier zien te vinden om de koppelomvormer en de automaat via de torquetube zien te verbinden... succes.


Vandaar het idee van een Porsche automaat, "gewoon" op de plaats van een M47 in een 360... Al zie ik dat de automaat nog een stuk langer is dan de handbak (logisch), vraag is dus vooral of die onder de 360 zou passen:

rennlist.com/how-tos/a/porsche-928-how-t...-transmission-384147

Of is die van de 924 toch nog anders dan van de 924? Kan ik me voorstellen, 2 liter 125 pk of V8 -tig pk:



Of, andere transaxle optie: de ZF automaat die Alfa leverde onder de Alfetta/6/75/Milano?

www.alfabb.com/bb/forums/alfa-romeo-part...ic-transmission.html

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 18380-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2018 22:49 #975498 door 18380-dummy
Beantwoord door 18380-dummy in topic Volvo 240 diff onder een 360
En sorry als ik beetje onzinnig doorzeur, vind het gewoon een leuk ideetje :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-05-2018 19:08 #975502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Vario met riemen is alleen voor grotere vermogens gemaakt voor formule 3, met compleet alles custom, inclusief de riemen. Als je er een paar ton aan uit wilt geven is het wel te doen om dat na te bouwen. Maar dat budget zal er wel niet zijn, neem ik aan.

De cvt uit de 340 is al niet geschikt te maken voor 1.7 blokken. Met versleten riemen slipt het zelfs met een 1.4 blokje al door. Dat koppelen aan een 360 blok is gewoon een duidelijke "kan niet"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD