Volvo 240 diff onder een 360
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
powerflux;250323 schreef : Aangezien je toch zelf dingen moet gaan fabriceren: een vario aanpassen zodat deze beter in het koppel- en toerenbereik van een B200 past?
Zou natuurlijk het allermooist zijn. Ben zelf niet erg technisch, iemand een idee of dat zou kunnen en hoe dan??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Natuurlijk is het op zijn minst een uitdaging om deze aan te sluiten op een Volvo-blok, als het al mogelijk is. Echter als het fisiek formaat van de bak de doorslaggevende factor is ga je het niet veel kleiner vinden dan deze 3-bak vermoed ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
General Custom;250330 schreef : ........... zou je eens kunnen kijken voor een TH200 (Turbo 200) bak uit de General Motors schappen.
Kan je beter de TH350 nemen die is sterker dan de TH200, of je moet de TH200 iet wat modificeren klik
De TH350 is een plug en play vervanging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Verder wat Wouter zegt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 Fast 4 U;250332 schreef : Kan je beter de TH350 nemen die is sterker dan de TH200, of je moet de TH200 iet wat modificeren klik
De TH350 is een plug en play vervanging
Daar ga je met een redblock weinig last van hebben. De fout van GM was een bak ontwikkelen voor 4- en 6-cilinders tot een liter of 3 motorinhoud, en daar een 5-liter V8 voor zetten met bijbehorend koppel. Met alle goede wil van de wereld, een redblock dat 350/400Nm koppel produceert gaat lastig worden. Nadeel van de TH350 is dat die qua formaat groter is dan een 200, dan is een TH200R4 interessanter.
Maar, wat voor bak je er ook onder hangt, de motortunnel vergroten zal naar alle waarschijnlijkheid altijd makkelijker blijven dan een bak passend maken op een motorblok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;250333 schreef : Ik zou voor de Volvo-optie gaan: een AW70-familie viertraps foutomaat erin (AW=Aisin-Warner). Maar ja, wat dan. Conventionele lay-out met de transmissie tegen de motor aan (kortom: complete aandrijflijn van een 240/740 erin), en dan maar hopen dat je de transmissietunnel niet al te ver hoeft uit te kloppen om het passend te maken, of de automaat op de plaats van de handbak en dan een manier zien te vinden om de koppelomvormer en de automaat via de torquetube zien te verbinden... succes.
Vandaar het idee van een Porsche automaat, "gewoon" op de plaats van een M47 in een 360... Al zie ik dat de automaat nog een stuk langer is dan de handbak (logisch), vraag is dus vooral of die onder de 360 zou passen:
rennlist.com/how-tos/a/porsche-928-how-t...-transmission-384147
Of is die van de 924 toch nog anders dan van de 924? Kan ik me voorstellen, 2 liter 125 pk of V8 -tig pk:
Of, andere transaxle optie: de ZF automaat die Alfa leverde onder de Alfetta/6/75/Milano?
www.alfabb.com/bb/forums/alfa-romeo-part...ic-transmission.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De cvt uit de 340 is al niet geschikt te maken voor 1.7 blokken. Met versleten riemen slipt het zelfs met een 1.4 blokje al door. Dat koppelen aan een 360 blok is gewoon een duidelijke "kan niet"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.