Volvo 240 diff onder een 360

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 21:22 #915571 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Klopt helemaal wat je zegt Anjo maar daar ligt dus de uitdaging.Misschien dat een 1700 beter geschikt is.Het feit dat je dan met een gewone koppeling zou werken maakt wel dat je dat beter kunt doseren.

Is iets wat al langer door mn hoofd spookt,dat was de turbo ombouw ook!Ik zal niet zeggen dat ik er morgen aan begin,ik ben momenteel eigenlijk wel even klaar met een project uitdokteren,maar zoals gezegd het jeukt...en als er iemand in de club is die dat gevoel begrijpt dan ben jij dat volgens mij !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 21:26 #915572 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 240 diff onder een 360
ik zie zo'n ombouw vanuit een 1.7 inderdaad ook veel eerder goed slagen:), het liefste dan gelijk een multipoint injectieversie. zal waarschijnlijk nog erg mooi lopen ook (en redelijk hard aangezien 7500rpm makkelijk haalbaar is)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 22:04 #915577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Maar met een 1.7 injectie zit je weer met het probleem dat je altijd een dwars blok aan moet passen voor een in lengte geplaatst blok natuurlijk. De vraag is dan of dat mogelijk is?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2012 22:06 #915579 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 240 diff onder een 360
zo, waar zo'n vraag wel niet op uit kan lopen :)

Ik was er vooral benieuwd naar omdat een 360 2.3 automaat me heerlijk lijkt... maar voorlopig maar even bij dromen laten dan :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 22:24 #915580 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360

General Custom;205583 schreef : Maar met een 1.7 injectie zit je weer met het probleem dat je altijd een dwars blok aan moet passen voor een in lengte geplaatst blok natuurlijk. De vraag is dan of dat mogelijk is?


Die ligt er nu toch ook in de lengte in.Met de 1400 is dat trouwens ook het geval!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-09-2012 22:29 #915581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Dat klopt, de 1.7 ligt in lengterichting in de 340. Alleen, dit is enkel in de 340 het geval, en dat is een carburatiemotor. Als je dan een injectie wilt, moet je de motor uit een Renault (clio) halen, of een Volvo 400-serie. Daar zal altijd een dwars geplaatste motor in liggen...

Of mis ik nu een stap?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2012 11:55 #915591 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Is het cilinderblok van een injectie niet hetzelfde als van de carb.uitvoering?Draaiend gedeelte is misschien anders.

Ben van de 1700 niet zo op de hoogte.....sorry

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2012 21:10 #915647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
1700 swaps zijn de eenvoudigste om een relatief supermodern motorblok in je v300 te leggen. De jongste motoren die passen zijn o.a. 16V clio motoren die volgens mij zelfs nog tot in de jaren 2000 gemaakt zijn.

De F motorserie van renault gaat het in ieder geval om.

Een belangrijke aanpassing die nodig is voor de lengte inbouw, is het inlaatspruitstuk. Meestal komt de gasklep ergens in de kachelunit uit :)
Je kunt dat stuk eraf zagen en aan de andere kant weer vastlassen. Maar het is wel aluminium dus is niet z?maar even gelast.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2012 11:08 #915698 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Volvo 240 diff onder een 360
Die M90 op de V300 is wel erg sexy zeg!:worship:

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2013 08:56 #930741 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 240 diff onder een 360
Volgens mij is de uber ombouw naar automaat voor een 360, een aandrijflijn van een Porsche 928 ( ligt ook achterin met een torque tube). Deze is na 91 ook met diff lock. Standaard 300 PK. Enkel niet origineel volvo natuurlijk, alhoewel volvo heeft Porsche heeft ook de dohc voor volvo ontworpen dus!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD