Volvo 240 diff onder een 360
- V300 register
- Verbannen
-
De DOHC is in Oosterijk ontwikkeld bij Denzel. Daar ben ik achter gekomen tydens de speurtocht naar gegevens over de 363 CS. Daar zijn 4 proto's van gebouwd op basis van een Black Beauty. Ze zijn ook alle 4 verschroot helaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Hans44;216308 schreef : Wikipedia, maar ook die kan het fout hebben natuurlijk.
op de middelbare school krijg je al geleerd dat je nooit naar wikipedia mag refereren :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De Denzel 16V.....


Met schijfremmen achter.....aan het differentieel....

Die schijfremmen bleken daar niet te functioneren,voornamelijk koelingsproblemen.Eigenlijk vreemd,een Jaguar E-type heeft,in principe, de zelfde opstelling.Ik kan me met de lightweight, die ik een tydje mee geserviced heb tydens wedstrijden, totaal geen koelingsproblemen herinneren.
Ik vermoed dat deze opstelling te zeer hightech,en dus te duur,voor serieproduktie was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
Hierboven is al de transaxle van de Porsche 928 genoemd, maar ik zat meer te denken aan een (simpeler, goedkopere) 924. Die is ook als automaat geleverd, met 125 pk; zou genoeg moeten zijn voor een standaard 360 (ik hoef niet naar Zandvoort).
Kan iemand een inschatting geven van de haalbaarheid van dit ideetje??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Juist wat jij noemt heb ik altijd ontzettend jammer gevonden; wil je een 300-serie met automaat, dan ben je altijd aan de minst sterke motorisering overgeleverd... Ze hadden de 360 eigenlijk af fabriek al met automaat moeten leveren.
En ehh, over je cabrio-idee; een vrij eenvoudige tussenoplossing kan zijn om het open dak van een Twingo open air te kopen en te monteren. Dat wordt vaak gedaan bij allerlei auto's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
voorbeeld:
forums.pelicanparts.com/porsche-924-944-...ttling-question.html
www.paragon-products.com/Damper-Plate-Au...pp944.116.065.04.htm
Alleen al daarom zou ik niet die automaat kiezen. Zou het niet eenvoudiger zijn om het binnen volvo te houden?
De automaat van een 240 is vast veel groter dan de handbak van een 360 maar qua onderdelen en verbinding met de motor zit je in bekend gebied.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 18380-dummy
- Nieuw lid
-
powerflux;250321 schreef : Zou het niet eenvoudiger zijn om het binnen volvo te houden?
De automaat van een 240 is vast veel groter dan de handbak van een 360 maar qua onderdelen en verbinding met de motor zit je in bekend gebied.
OK, helder, dank je wel. Die grootte leek mij juist één van de redenen om het elders te zoeken: lijkt me erg lastig (niks is natuurlijk onmogelijk, maar toch...) om een bak te installeren die groter is dan je ruimte hebt. Of vergis ik me dan??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Aangezien je toch zelf dingen moet gaan fabriceren: een vario aanpassen zodat deze beter in het koppel- en toerenbereik van een B200 past?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.