Oliedruk meter
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;225624 schreef : zou ik zeker NIET adviseren; die sensoren zijn gemaakt om direct op het blok te schroeven en gaan dan vele jaren mee.
hoe kleiner/compacter de oliekring is, hoe beter het is.
ik heb op mijn dafje in 2005 of 2006 een oliedrukmeter gebouwd, aan de zijkant van het blok (bij een cleon blok zit dat wat anders natuurlijk). Dat was al geen nieuwe, N.o.s. van 15 of 20 jaar oud ofzo. werkt nog steeds perfect.
ik vermoed trouwens dat de schroefdraad in het blok 1/4" gasdraad (rechte draad) is. een 1/4"NPT (conisch) inschroefdeel past daar prima op.
De "kans x schade als het gebeurt" rekensom van het monteren van een extra "onnodige" slang levert naar mijn idee een te hoog resultaat op.
Ben ik niet met je eens Wouter.
Ik heb het zowel in mn 55 als nu bij mn 360 met een slang gemaakt,zonder problemen.En vooral die 55 heeft nogal op zn donder gehad op de Nordschleife.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Bart Manders;225874 schreef : ik heb dr laatst bij de plaatselijke hydrauliekboer ? 45,- voor betaald.
Met koppelingen die rechtstreeks paste of heb je verloopjes gebruikt? Zo niet kan ik me sowieso niet voorstellen dat het gaat lekken maar m?t verloopjes bespaart me toch al snel ?30,- op het geintje.
? 45,- voor alleen de slang is natuurlijk niet heel goedkoop. :f
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Joris;225924 schreef : Weet je ondertussen al of de sensor niet gewoon in je blok past? hoef je heel geen verloopjes (die vaak lekken) of hydrauliekslangen te kopen!
De verloopjes zijn het probleem niet, het zijn RVS verloopjes met goed passende koperen afsluitringen en ik heb ze al op meerdere auto's en voor meerdere toepassingen gebruikt zonder problemen.
De rede dat deze discussie is ontstaan is omdat ik het vermoeden had dat de sensor langer mee zou gaan als ik hem uit de trillings -en warmte zone weg zou kunnen houden door er een slang tussen te zetten.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb m de schroefdraad in de aansluiting laten zien en ook die van de se sor. Heeft een plug and play slangemaakt. Dus geen geklooi met verloopnippels en dat soort ellende.
- V300 register
- Verbannen