Oliedruk meter
- V300 register
- Verbannen
Wouter;225597 schreef : Zolang de meter niet lekt is dat geen probleem. Ik neem aan dat je er een elektrische druksensor op zet??
Ja, ik twijfel nog om de sensor met een slang aan te sluiten om trillingen en hitte te elimineren en daarmee de levensduur te verlengen. Nadeel hiervan is natuurlijk het risico op lekken en de kosten voor de koppelingen en slangen (!).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
hoe kleiner/compacter de oliekring is, hoe beter het is.
ik heb op mijn dafje in 2005 of 2006 een oliedrukmeter gebouwd, aan de zijkant van het blok (bij een cleon blok zit dat wat anders natuurlijk). Dat was al geen nieuwe, N.o.s. van 15 of 20 jaar oud ofzo. werkt nog steeds perfect.
ik vermoed trouwens dat de schroefdraad in het blok 1/4" gasdraad (rechte draad) is. een 1/4"NPT (conisch) inschroefdeel past daar prima op.
De "kans x schade als het gebeurt" rekensom van het monteren van een extra "onnodige" slang levert naar mijn idee een te hoog resultaat op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wat betreft het draad, ligt het aan mij of is het heel vreemd dat hier nergens iets over te vinden is? Ergens bij een vraagbaak, productieboek of onderdelenlijst moeten deze maten toch zijn gedocumenteerd?
De rede dat ik hier zo moeilijk over doe is omdat verloopjes nogal prijzig zijn (bij goede kwaliteit) en ik het graag in ??n keer goed doe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Met een fotootje wordt het wat duidelijker, de sensor zelf is dus 1/8 npt en past zo in een b200 redblock in een 360
Maar de 440/460/480 hebben dat verloopstukje nodig, en hebben een aansluiting van m20x1.5
Ik gok dat jij dus ook m20x1.5 hebt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De rede dat ik het niet opmeet is omdat mijn 340 90km verderop staat, doordeweeks probeer ik zoveel mogelijk voor te bereiden en in het weekend moet het dan ook de auto in.
Bedankt voor alle antwoorden, ik zal het laten weten als ik weet wat het is!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Verloopringetjes van 1/4" naar 1/8" gasdraad is overigens centenwerk, want dat is standaard installatie materiaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;225634 schreef : ja het gaat om de maat van het draadgat in het blok; M20x1,5 is ook een goede mogelijkheid. Je sensor is gewoon 1/8 NPT?
Verloopringetjes van 1/4" naar 1/8" gasdraad is overigens centenwerk, want dat is standaard installatie materiaal.
Ja mijn sensor(en) zijn gewoon 1/8 NPT.
Wat betreft centenwerk, ik heb tot nu toe in de autowereld gekeken en daar zijn ze schreeuwend duur maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet! Bedankt voor de verborgen tip. :worship:
Edit:
Even gezocht in de niet-autowereld maar daar zijn de mengelmoes van NPT en metrische draden niet gebruikelijk en bijna niet te vinden.
Wat ik nu zoek is hetvolgende: (Buitendraad->binnendraad) M20x1.5->1/8NPT en een 1/4"(G)->1/8NPT voor een normale prijs waarvoor ik er ook een paar kan bestellen zonder me schuldig te voelen als ik er een of twee niet gebruik. :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.