Eigenschappen van een diesel
- V300 register
- Verbannen
En dat is precies wat m'n zus kan gebruiken!Bodejodel;111667 schreef : Ik vind deze auto's persoonlijk heerlijk rustig rijden. Echt ontstressend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ze woont toch in Amsterdam? Daar heb je toch niks aan een snelle auto, dus dat komt dubbel zo goed uit...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
punkazz;111665 schreef : Onderdelenlijn.nl, gezocht op Renault Express: nog vier 1.6 vacuumpompen te vinden. Welk merk is best? Onderdeelnummer?
Ok het is dus belangrijk om te bedenken dat de Volvo 340 GEEN "Renault F8M" motor heeft, maar een speciaal voor Volvo aangepaste "D16"
de F8M heeft de vacuumpomp achterop de cilinderkop zitten
op dezelfde plaats als waar bij de B172K de verdelerkap zit.
de D16 heeft een vacuumpompje wat naast het motorblok hangt, en door een riem vanaf de krukaspoelie wordt aangedreven.
De F8M pomp is namelijk dikker dan de verdelerkap van de B172K, dus die komt in de knoei met de kachelunit. Om zo'n pomp op een 340 te gebruiken moet je dus de kachelunit aanpassen (stuk eruit zagen en weer dicht kneien)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
[leek modus]Jos360;112573 schreef : Een diesel heeft al die rare bougie-bobine-rotor zooi niet en ontbrandt dus inderdaad volledig uit zichzelf.
Ik heb wikipedia even geraadpleegd en ik snap het principe denk ik. Dus de gloeipunten zijn er alleen voor om de temperatuur van de cilinderdeksel (ofzo) op peil te houden en dus ook om er zeker van te zijn dat zelfontbranding plaatsvindt? Vandaar ook het voorgloeien....
Indirecte inspuiting gok ik?
[/leek modus]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij indirecte inspuiting (zoals bij de 340D) is er meer oppervlakte (spleet tussen verbrandingsruimte en wervelkamer, en de wervelkamer zelf) waarlangs de compressie warmte naar het motorblok kan "weglekken" en daardoor heb je een hogere temperatuur nodig voor gloeivrije start.
Als de motor onder de benodigde temperatuur is, en de gloeibougies werken niet of maar 1 of 2, krijg je de motor gewoon NIET aan de praat.
Als ie maar net aan zn temperatuur is om te starten, en de gloeibougies doen het ook maar half, zal hij wel aanslaan maar vaak op 2 of 3 cilinders; en je krijgt dan tevens een bijzonder succesvolle pausverkiezing (veel witte rook)
Dat komt dan omdat de ingespoten dieselolie wel verdampt maar vanwege de te lage temperatuur niet of nauwelijks tot ontbranding komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.