Toerenteller inbouwen 1.7

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2007 17:00 #661217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller inbouwen 1.7

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2007 18:54 #661219 door V300 register
Oke Frans, bedankt voor je foto. Ik heb hier even de foto's opgenort van de situatie zoals de boel nu bevestigd is. De eerste foto is van de renix. De tweede van de hele tellerset(achterzijde) en de derde van het toerenteller-deel(achterzijde). Wat doe ik fout?

[img] i134.photobucket.com/albums/q114/doekedobma/rinex.jpg [/url]
i134.photobucket.com/albums/q114/doekedobma/teller2.jpg
i134.photobucket.com/albums/q114/doekedobma/teller3.jpg

Wat moet ik wel, en wat niet loshalen? Moet ik soms die loshangende lippen ook bevestigen?

gr doeke[/url]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2007 18:54 #661220 door V300 register
Oke Frans, bedankt voor je foto. Ik heb hier even de foto's opgenort van de situatie zoals de boel nu bevestigd is. De eerste foto is van de renix. De tweede van de hele tellerset(achterzijde) en de derde van het toerenteller-deel(achterzijde). Wat doe ik fout?

i134.photobucket.com/albums/q114/doekedobma/rinex.jpg
i134.photobucket.com/albums/q114/doekedobma/teller2.jpg
i134.photobucket.com/albums/q114/doekedobma/teller3.jpg

Wat moet ik wel, en wat niet loshalen? Moet ik soms die loshangende lippen ook bevestigen?

gr doeke[/url]

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2007 20:11 #661221 door V300 register
Dat Renixding, foto 1, speelt geen rol in het verhaal.
Wanneer de toerenteller er in zit zijn de 2 blauwe lipjes waar een gaatje voor schroefje in zit los.

Wanneer er een klokje in zit zijn ze vast. Verder is alles hetzelfde. Nu zit ik zelf te dubben wat de toerenteller dan doet werken.... Dat heb ik niet meer voor ogen.

Verleden week zondag heb ik mijn unit er uit gehad en zie de 2 stukjes tape nog voor mij die de 2 lipjes vasthielden.
Verder is het zoals gezegd plug en play. Je weet dat je het stuur er niet af hoeft te halen? Dan moet je met de unit "links" werken. Als je de linkerkant als eerste naar buiten trekt kan je hem door het stuur halen.
2 rechthoekige platte stekkers horizontaal onder in de unit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 12:41 #661228 door V300 register

Frans schreef : Nu zit ik zelf te dubben wat de toerenteller dan doet werken.... Dat heb ik niet meer voor ogen.

Ik zie het al, de twee lipjes zitten los en de toerenteller maakt gebruik van dat stekkertje. De puntjes voor het stekkertje zitten namelijk niet op het klokje. Ik heb even in de schuur gekeken naar klokje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 13:29 #661231 door V300 register

Frans schreef : Ik zie het al, de twee lipjes zitten los en de toerenteller maakt gebruik van dat stekkertje. De puntjes voor het stekkertje zitten namelijk niet op het klokje. Ik heb even in de schuur gekeken naar klokje.

Oke... in dat geval heb ik de boel dus goed aangesloten? Of moet er toch ook nog iets anders aangesloten worden. Je had het eerder over die 'platte stekker' die min of meer onder de toerenteller/klok aangesloten wordt. Die zit vast aan een kabelboompje. Nu, deze stekker is bij mij volledig gevuld, dwz alle kabels gaan erin, er is geen gaatje over. Wat kan er dan nog mis zijn?

gr doeke

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 14:59 #661234 door V300 register
Dan moet ik je het antwoord schuldig blijven. Alles is goed gemonteerd en toch doet hij het niet. Ik heb een ook een 1700.

Ik mis in deze discussies de kennis van Wouter (Antiekradio). Er zitten trouwens 2 platte stekkers onderin de unit.

Maar ??n ding is zeker, je kan je unit nu laten zitten want dat is tenminste goed.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 15:22 #661235 door V300 register
Ik heb het probleem gevonden!

De eerste foto van jouw, het renixding, mist bij jouw een stekkertje!

(Dan zie je toch dat ik kennis te kort kom)

Ik heb alle 3 stopcontacten gevuld met stekkertjes. Jij maar 2 waarbij te zien is dat 1 dicht zit. Hangt er niet ergens een stekkertje?

Een exuses van mijn kant, 1700 en 2liter motoren hebben bijna altijd dat stekkertje. Daarom mijn antwoord dat Remix ding geen rols speelt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 15:33 #661237 door V300 register
Het stekkertje wat je mist. De draad er van loopt bij mij tot onder de krik. Daar zit het vast een een kleine aansluiting.
Dus als je onder je krik een aansluiting voelt of ziet dan moet het daar aan vast. Maar dan moet je wel een stekker hebben of vinden die in het remix of rimex ding zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2007 19:02 #661240 door V300 register
Ik heb het even nagekeken in de vraagbaak. Volgens de vraagbaak is de meest rechter stekker, en daar de meest rechter kabel van, het signaal voor de toerenteller. De linker stekker zou voorzien zijn van 2 of 3 kabels. Volgens de vraagbaak zijn al deze kabels voor de massa. Dan heeft die linker stekker dus niets met de toerenteller te maken? Frans, kun je eens de proef op de som nemen? Haal de linker stekker er eens uit, en kijk dan of de toerenteller nog werkt. Ik ben benieuwd. Ben je volgende week trouwens ook op de ALV?

Gr doeke

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC