Toerenteller inbouwen 1.7
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een volvo 340 met 1,7 liter motor uit 1988, deze bevat geen toerenteller. Ik heb een toerenteller gehaald uit een sloopauto en wil deze op de plaats van het klokje inbouwen. Mijn vraag is is dit zonder meer mogelijk? Kan ik deze zo aan sluiten op de plaats waar de klok zit(links van de snelheidsmeter) in het dasboard? Of moet ik er ook voor zorgen dat er een toerentellermeter op de motor komt en een kabel nar het dasboard. Ik hoor het graag.
Vriendelijke groet,
Ewout
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Okee, Bedankt voor je antwoord. Heb ik nog een vraag; Weet jij toevallig hoe het zit als je later centrale deurvrendeling wil inbouwen?
- V300 register
- Verbannen
Lucluc schreef : De kans is 99,9% dat het plug and play is. Klokje eruit, toerenteller erin. Alles is al voorbedraad. Als je een vraagbaak hebt, dan staat daarin ook een plaatje welke stekker op de renix van de toerenteller is. Zit die al aangesloten, dan werkt de toerenteller hoogstwaarschijnlijk ook. Succes!
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Betreft een 340 dl 1.4 uit '85. Standaard uitgevoerd zonder toerenteller. Heb er een toerenteller ingezet. Alles werkt, snelheid, temperatuur, econo, benzine en olietemperatuur. Alleen die verdomde toerenteller wil niet. De stekkers aan de kabelboom(die achter in de tellerset gaan) zijn beide wel volledig voorzien van alle kabels. Ik mag dus verwachten dat er wel een kabel naar de toerenteller gaat. Ik heb ooit eens een foto gezien van een renix van een 340, en adh daarvan concludeerde ik dat ook onze 340 voorbereid was voor een toerenteller. Maar toch doet ie het niet? Hoe kan dat, waar zit de fout? Hulp is welkom...
Gr doeke dobma
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
We hadden een prachtrapportage over het wisselen van de toerenteller.
Ik zal wat foto's opsnorren en ze plaatsen. Ik heb het al 2 keer gedaan en als je weet wat je doet is het goed te doen.
- V300 register
- Verbannen
Ik zal een foto opsnorren. De achterkant van de toerenteller heeft andere aansluiting. Lipjes die bij de klok vastzitten moeten bij toerenteller los.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik heb verleden week zondag het hele spul weer losgehad vanwege KM teller die stuk was dus staat helder voor ogen. Toerenteller foto van de achterkant waar aansluitingen anders zijn dan klok heb ik al gevonden.