De 1.7
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-01-2006 21:18 #624665
door V300 register
De 1.7 is gemaakt door V300 register
Dag allemaal,
Hier en daar zie ik ook wel eens een 1.7 liter opduiken in de advertenties. Nu ben ik benieuwd, ( zonder alle vooroordelen ) wat nu echt de voor en nadelen van een 1,7 zijn, en of deze tegen elkaar opwegen t.o.v een 1,4. Is het echt zo dramatisch met de betrouwbaarheid van de 1,7 , of is dat incidenteel ( gezien de toch vaak hoge km. standen van die auto's ) en zijn ze echt zo zuinig?
Groetjes,
Hier en daar zie ik ook wel eens een 1.7 liter opduiken in de advertenties. Nu ben ik benieuwd, ( zonder alle vooroordelen ) wat nu echt de voor en nadelen van een 1,7 zijn, en of deze tegen elkaar opwegen t.o.v een 1,4. Is het echt zo dramatisch met de betrouwbaarheid van de 1,7 , of is dat incidenteel ( gezien de toch vaak hoge km. standen van die auto's ) en zijn ze echt zo zuinig?
Groetjes,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-01-2006 22:02 #644139
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De 1.7
vooroordelen zijn pas vooroordelen als ze niet zijn gebaseerd op kennis of ervaring.
helaas is er voldoende kennis en ervaring over en met de problemen die je bij 1700 tegen kunt komen aanwezig op dit forum.
- bij een niet-gereviseerde carburateur is het geluk hebben als de vlotter nog niet lek is.
- het is zowieso geluk hebben als de voet van de carburateur niet krom is.
- de verdelerkap is van slechte kwaliteit.
- hij zit qua kracht tussen een goede 1400 en de 2 liters in.
- indien goed in orde is het veruit de zuinigste.
- het draaiwerk van de motor is zeer betrouwbaar
(maar dat geldt voor alle benzinemotoren uit de 3 serie)
dus; als je van sleutelen houdt, neem een 1700.
Groetjes Wouter
helaas is er voldoende kennis en ervaring over en met de problemen die je bij 1700 tegen kunt komen aanwezig op dit forum.
- bij een niet-gereviseerde carburateur is het geluk hebben als de vlotter nog niet lek is.
- het is zowieso geluk hebben als de voet van de carburateur niet krom is.
- de verdelerkap is van slechte kwaliteit.
- hij zit qua kracht tussen een goede 1400 en de 2 liters in.
- indien goed in orde is het veruit de zuinigste.
- het draaiwerk van de motor is zeer betrouwbaar
(maar dat geldt voor alle benzinemotoren uit de 3 serie)
dus; als je van sleutelen houdt, neem een 1700.
Groetjes Wouter
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-01-2006 23:05 #644140
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De 1.7
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-01-2006 23:09 #644141
door V300 register
Ik heb de 1700 ongeveer 2,5 jaar gehad. Heerlijke wagen qua rijgedrag. Tegen een rustige 2 liter aan. Toen was er nog geen 300 club maar 't is waar, carburateur problemen. Nu zou ik beter weten.
Ik zou er nu zo weer een kopen maar gelijk met de koop een volvo 440 1e model 1700 carburateur bij kopen. Deze doen het goed. Met kleine aanpassing kan hij er zo op. Zie andere topic. 2e hands zijn ze er genoeg.
Ik zou er nu zo weer een kopen maar gelijk met de koop een volvo 440 1e model 1700 carburateur bij kopen. Deze doen het goed. Met kleine aanpassing kan hij er zo op. Zie andere topic. 2e hands zijn ze er genoeg.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-01-2006 18:07 #644142
door V300 register
@ Wouter, jij hebt er de nodige ervaring mee. Zijn ze ten opzichte van een goede 1,4 5 bak echt een stuk zuiniger, 1:..? en is ie met gereviseerde carburateur WEL betrouwbaar..? Als ik zo de reactie van Frans lees, heeft ie zo ook z'n voordelen geloof ik.
Groetjes,
Groetjes,
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-01-2006 19:08 #644143
door V300 register
ja.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2006 10:32 #644144
door V300 register
Ik heb 8 maanden met mijn 1.7 gereden, verbruik (ik heb een gemiddelde rijstijl) tussen 1:11 en 1:12,5
Met caravan erachter (850 kg) bij 90 a 100 km/uur 1:6
Wel een ander technisch probleem op dit moment, vandaar dat ik 8 maanden <u>gereden</u> bovenaan heb staan, distributie riem is gebroken. Doet nu dus nix meer.
Maar verder geen problemen gehad met de auto, ook niet met de vlotter etc. Wel dwangmatig de berichten op het forum erover gelezen, was wel bang voor die problemen.
Heb je het of krijg je het? Zou mijn oma zeggen.
Met caravan erachter (850 kg) bij 90 a 100 km/uur 1:6
Wel een ander technisch probleem op dit moment, vandaar dat ik 8 maanden <u>gereden</u> bovenaan heb staan, distributie riem is gebroken. Doet nu dus nix meer.
Maar verder geen problemen gehad met de auto, ook niet met de vlotter etc. Wel dwangmatig de berichten op het forum erover gelezen, was wel bang voor die problemen.
Heb je het of krijg je het? Zou mijn oma zeggen.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2006 10:59 #644145
door V300 register
Dat klinkt niet echt zuinig. Mijn 1.4 verbruikt nu ook 1 op 11 (1 op 12 bij veel snelweg) en ik ben naarstig op zoek waarom die ineens zo zuipt! Driekwart jaar geleden was 1 op 12,5 normaal, op de snelweg 1 op 14 geen probleem.
Snelweg betekent dan overigens 110-120 km/uur. Bij 130 km/uur was 1 op 12 realistisch.
Snelweg betekent dan overigens 110-120 km/uur. Bij 130 km/uur was 1 op 12 realistisch.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2006 11:07 #644146
door V300 register
Valt tegen, ik had gedacht, 'veruit de zuinigste' dat de 1.7 echt een zuinigheidswonder zou zijn. @ Thomas Dorfmuller, jouw 340 is toch een 4 bak? 1:14 op de snelweg is best zuinig opzich namelijk.
Groetjes,
Groetjes,
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-01-2006 11:30 #644147
door V300 register
Hou er wel rekening mee dat ik in verhouding veel korte stukken rij. Ik woon in een dorp zonder winkels etc. moet altijd overal voor met de auto naar toe. Ofwel, 5x per week een stuk van 3 km => koud worden => en dan weer 3 km terug is niet echt bevordelijk voor gebruik natuurlijk.
Is dus al 30 km met de choke open... bedenk ik me nu. En dan de andere normale ritten nog....
Op de snelweg rij ik meestal op de linker baan, hoe snel ik dan heb gereden weet ik niet, snelheidsmeter was namelijk kaduuk. Kan me voorstellen dat het 10km/uur sneller is op de teller dan toegestaan, maar dat is maar koffiedik kijken.
groeten
Is dus al 30 km met de choke open... bedenk ik me nu. En dan de andere normale ritten nog....
Op de snelweg rij ik meestal op de linker baan, hoe snel ik dan heb gereden weet ik niet, snelheidsmeter was namelijk kaduuk. Kan me voorstellen dat het 10km/uur sneller is op de teller dan toegestaan, maar dat is maar koffiedik kijken.
groeten
Moderators: Mark Smeets