340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
- V300 register
- Verbannen
Dutchie;37536 schreef : Ik heb zo'n hekel aan mensen die hun zin
niet afmaken? ...dejavu harry? dit is de 2e keer al
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Patrick;37485 schreef : Reed met mijn eerste dieseltje van 1988 tot 1999 274.000 km, heb nu terug zo'n oudje van 1989 sinds Juli 2006 159.000 km heeft er nu bijna 170.000 km
verbruikt 6
Ik heb verleden jaar een ouder echtpaar gesproken die al weet ik veel hoe lang een diesel 1700 rijdt. Niet kapot te krijgen. Ze rijden er nog in.
Ik heb enige jaren in een 440 op gas gereden. Daar zat de 1700 motor in welk ook in de 340 zit. N??it problemen.
Qua betrouwbaarheid lijkt het wel of je beter gas of diesel kunt rijden met 1700 blok.
- V300 register
- Verbannen
Leuk, al die reactie's van benzinerijdende 300-tjes.
Ik rijdt dus ook een diesel ( een 1600; ik heb nog niet gehoord van een 1700...)
Ben nu woonachtig, net als Patrick, in Belgi?. Ik denk dat hier altijd meer diesels werden verkocht dan in Nederland.
Ik ben zelf wel nederlander maar woon al 8 jaar in Belgi?. Ik denk dat ik zonder overdrijven kan stellen dat ik 2 maanden geleden de meest voordelige 2de-hands diesel heb kunnen kopen die er is op de ( particuliere) markt. en dat bleek dus een volvo 340 GL uit 1990 te zijn. (1e maal ingeschreven in 1991)
Niet alleen is t-ie zuinig; weet nog niet hoe zuinig want de km-teller staat stil. hij kost ook weinig aan verzekering door het geringe vermogen van 40 KW.
Inderdaad heel erg traag bij het optrekken.
groet
Ab
- V300 register
- Verbannen
Frans;37582 schreef : Ik heb verleden jaar een ouder echtpaar gesproken die al weet ik veel hoe lang een diesel 1700 rijdt. Niet kapot te krijgen. Ze rijden er nog in.
Ik heb enige jaren in een 440 op gas gereden. Daar zat de 1700 motor in welk ook in de 340 zit. N??it problemen.
Qua betrouwbaarheid lijkt het wel of je beter gas of diesel kunt rijden met 1700 blok.
Dag frans,
mijn 340 diesel is op het ogenblik in de garage voor herstelling aan de achterremmen dit schijnt OK te zijn, de handrem moest ook aangespannen worden, hier is echter een probleem met het kabeltje d.i moeilijk nog te verkrijgen, ik hoop in Juli nog door de keuring te geraken zoniet ...
de motor doet het echter nog erg goed nu 171000 km
is wel roestig onder rechter voor-portier je kan daar niet meer betrouwbaar een crick onderplaatsen, was reeds door vorige eigenaar met een soort dikke verf behandeld
als je weet hebt van een andere diesel te koop bij voorkeur 5-deurs graag vt
nog een beetje en er is geen enkele 340 meer onder de 20 jaar !!!
Mvg Patrick
- V300 register
- Verbannen
- J. Ruiter
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Of gewoon ordinair de ozonlaag weg laten vreten? :humor: