340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2003 18:57 #624655 door V300 register
Ik was eens benieuwd of er ook mensen op het forum een diesel hebben.
En hoe dat nouw rijd,en met onderhoud en dergelijke .
Zijn er trouwens ook mensen die hun 300 op lpg hebben rijden.
Mijn vriendin moet binnekort een grootere afstand afleggen naar d'r werk. En zat te denken als we de 340 nouw op lpg zouden laten rijden.
Ben benieuwd hoe de ervaring van de geene is die op gas rijden .

Greetz Bart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-12-2003 08:23 #644062 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
Mijn eerste gedachte bij LPG is altijd "op gas moet je koken". Maar goed, er rijden volgens mij nog heel wat 300's op gas rond.
Wat de diesel betreft, daar heb ik weleens mee gereden. Ze zijn absoluut niet snel, maar ook niet gevaarlijk traag. Als je op de juiste momenten schakelt en niet al te gehaast bent valt er goed mee te rijden. Bovendien is de geluidsisolatie heel goed. Bij constante snelheden hoor je niet dat je in een diesel rijdt. Ik reed namelijk ook erg veel en ben op zoek gegaan naar een diesel. Ik heb alleen geen mooei of eentje met een acceptabele kilometerstand (minder dan 2 ton) kunnen vinden. Let ook goed op rare geluiden of rookontwikkeling, want de diesel schijnt wel gevoelig te zijn voor slechte behandeling. Het is in de 340 een motor die je eerst rustig warm moet rijden voordat je hem eens goed op zijn staart trapt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2004 11:55 #644063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
Ik heb jaren lang, weliswaar 10 jaar geleden, op lpg gereden met een 340 1,4 variomatic.
Waarlijk alleen maar goede ervaringen. Een variomatic is al redelijk duur in het benzinegebruik en dat zelfde nadeel geldt dan ook voor LPG. De Renault motoren in Volvo's zijn naar mijn mening allemaal (zeer)geschikt voor LPG.
Ik had een conventionele lpg installatie met een gas/luchtmengstuk op de carburateur.
Robert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-08-2004 15:43 #644064 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
Ik heb zelf een 1,4L variomatic VAN op LPG gereden en mijn vader had een 1,4 schakel met register carburateur.
Beide goed te rijden op LPG maar de carburateurs hebben wel vaker last van lostrillende delen.(goed borgen met loctite)
Ook de uitlaatspruistukken worden heter en kunnen barsten, zeker als je flink doorrijdt met deze auto's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2004 06:44 #644065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
"Zo'n diesel" zou ik wel willen hebben, bouw ik er wel een getunde turbodiesel ik uit een V40. (zelfde basisblok)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2004 10:07 #644066 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
euh.... als je toch en engineswap gaat doen... kan je toch ook een "normale" 340/360 kopen? of is de brandstoftank anders?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2004 11:11 #644067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
Ja, want de diesel heeft een kunststof zadeltank ipv een stalen zadeltank zoals de 360 die heeft.

En in de aandrijflijn zit een trilingsdemper, voor de rest is de carroserie wel gelijk aan een 360 (dus reservewiel in kofferruimte).

Groeten, Freerk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2004 12:57 #644068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
En je moet ook een 'D' op het kenteken hebben, dat omkeuren vind ik maar eng.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2004 13:03 #644069 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
motor en ophanging is vrijwel hetzelfde als de 1700. die zul je makkelijker vinden dan een originele diesel.

trouwens; die kunststof tank is volgens mij alleen ter gewichtsbesparing; diesel tast het kunststof niet aan terwijl benzine dat wel doet. je kunt dus eventueel wel diesel in een stalen tank doen, mag geen problemen opleveren.
(eventueel slangen nakijken of ze er tegen kunnen)

heb je foto's van zo'n onderblok? heb nog wel foto's van mijn oude 1700 motor (is ook vrijwel identiek aan D16 blok), kunnen we mooi vergelijken.

denk trouwens dat de aansluiting aan het koppelingshuis/bak wel anders is

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2005 00:16 #644070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 Diesel in de folder bestaan ze in het echt ook
GESPOT: nette 340 DIESEL je komt ze ZELDEN tegen!
Gespot: 340 DIESEL 5drs
En zo op het eerste gezicht nog netjes ook.
Wie gaat 'm redden? ;-) www.marktplaats.nl/markt/autos/volvo/58542 . htm?ret=%2Fmarkt%2Fautos%2Fvolvo.htm%3Foudei%3D630 %26js%3D1


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD