CVT schakelt niet op
- V300 register
- Verbannen
Opnieuw dank hengel. De how-to instructie van boger315 (Ted Bogers) heb ik al gevonden. Ik heb ook al vastgesteld dat het linker membraan echt lek is door in de slangetjes direct naar de "pot" te blazen. Het rechter membraan is OK.
Ik ga hier - voorzichtig - mee aan de slag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Dank Niels. Markering is gebeurd. Er blijkt een groot gat in het membraan te zitten. Zie bijlage. Wat ik niet goed begrijp is het volgende. Uit de beschrijving van Ted Bogers lijkt het dat de conische schijven zo ver mogelijk UIT elkaar moeten staan om de pen te kunnen plaatsen. Vanuit de technische tekeningen van de trommel die is mijn conclusie dat de conische schijven juist zo dicht mogelijk BIJ elkaar moeten zijn.
Zoals op de bijlage is te zien zit de metalen schijf van het membraan ca. 2 cm onder de rand van de trommel en is het gat waar de pen in moet moeilijk te vinden.
Wat is correct en waarom ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Malenies;254403 schreef : Hallo Hengel. Dit begrijp ik niet. Als de auto stopt zijn de conische schijven van de primaire overbrenging toch UIT elkaar (riem op de kleinste radius) ?
Je hebt gelijk, ik was mis met hoe de schijven van de secundaire staan.
Zoals de auto stopt kun je werken om het membraan te vervangen. Heb er zo al zeker 10-12 vervangen, wel gelukkig op een brug.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- een gat in de bus met vertanding ca. 10 mm achter het membraan ( waarin een pen gestoken kan worden) vindt ik wel maar is zeer ondiep (naar schatting 5 à 6 mm). Mogelijk zit de bus niet op de goede plaats boven het gat in de as. Ik krijg wel een pen van 6 mm diameter in het gat maar denk dat dit niet gaat werken omdat het gat iets groter is dan de pen en deze niet blijft zitten als er kracht op komt. De riem is daarbij in de "onderste" stand dus de kleinste radius en de trommel het verst naar buiten zodat het membraan nog in de trommel zit.
- de moer waarmee de membraanschijf en het doorvoerpotje is vastgezet krijg ik niet los ondanks een groot "draaimoment" met een dop van 22 mm. Onder de auto is helaas geen ruimte voor mijn pneumatische "gereedschap" naast de trommel.
Graag advies wat de beste aanpak is ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Het membraan is ondertussen ook gedemonteerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Bij het monteren van het membraan eerst de steunring monteren, dan goed de onderkant van de rubberrand in de trommel leggen terwijl je de bovenste helft wat open laat staan. Daarna kun je de juiste hoeveelheid olie achter de openstaande rand doen en het rubber er verder inleggen.
Dan deksel op de juiste markeringen monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.