Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2018 21:55 #980015 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Hoi cas


Je hebt in ieder geval vorderingen gemaakt
En dat van die plaat wist ik alleen omdat ik het zelf ook bijna verkeerd had gemonteerd


Mvg

Andrev

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-11-2018 10:35 #980017 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Ja zeker, vorderingen worden gemaakt. Ik hoop dat ik het klusje snel geklaard krijg.
Mijn vrouw is hoogzwanger en de 340 is mijn daily na de bevalling. Er zit dus wel wat druk achter om het ding weer op de weg te krijgen.

Ik stel jullie op de hoogte als de motor er weer in ligt. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2018 12:51 #980086 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Hoi allen,

korte update:

- Afgedraaid vliegwiel gemonteerd.
- Drukgroep vervangen.

Motor ingebouwd en het suizende geluid is verdwenen! yeehaa!

Morgen ga ik goed naar de afstelling kijken in de hoop het geheel weer rijdend kan krijgen.

Zojuist heb ik de motor even laten draaien en het viel me op dat het toerental omhoog gaat wanneer ik de rem indruk. Kan dat valse lucht via de EMVK betekenen?

Groet Cas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Minet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2018 13:25 #980087 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Nee dat hoeft niet ; is om te voorkomen dat de motor afslaat
Als deze nog niet warm is bij afremmen voor bijv een rood stoplicht .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-12-2018 20:15 #980089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Update:

Vandaag geprobeerd de 340 af te stellen aan de hand van beschrijving in carb revisie topic maar de problemen zijn helaas niet verdwenen. Er was even te rijden met de auto maar na een paar kilometer begonnen de problemen opnieuw.

In mijn ogen kan het niet veel anders zijn dan valse lucht. De motor draait eigenlijk alleen goed stationair met de CO schroef meer dan 10 slagen open. Helaas is er dan niet mee te rijden. Met de CO schroef op 4-5 slagen open loopt de motor zeer slecht stationair maar is er wel mee te rijden. De afstelling lijkt continu te veranderen, het ene moment gaat het goed en het andere moment begint de auto te bokken.

Door het afdoppen van de vacuumslangen draait de motor beter stationair maar niet perfect. Ik denk dat ik wederom alle slangen maar weer ga onderzoeken en de carb eraf haal om te checken of de vlotterhoogte juist is.

Nog en foto te goed van het afgedraaide vliegwiel en nieuwe drukgroep:
Het revisiebedrijf heeft het vliegwiel met ongeveer 0,1 mm afgedraaid. De warmteplekken zijn daardoor niet helemaal verdwenen maar het materiaal is in ieder geval goed vlak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2018 21:15 #980090 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Als je precies wit weten waar het valse lucht probleem zit, even met remmenreiniger spuiten rondom pakkingen en slangen bij draaiende motor.
Als het toerental dan plots omhoog gaat heb je daar een lek.

9 van de 10 keer is het bij de voetpakking / vlotterdeksel van de carburateur of het spruitstuk.

Soms met een dikkere pakking wel op te heven of anders is vlakken van de voet een optie, zie ook mijn projecten topic daarvoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2018 08:14 #980092 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Als de vlotterdeksel pakking in de carburateur er niet lekker uitziet en je hem vervangt dan kan je ook meteen de sproeiers schoonmaken.

Start hij altijd wel normaal/hetzelfde of is dit wisselend?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2018 09:03 #980094 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Zijn de kanaaltjes en membraampjes in de carb. respectievelijk open (niet vervuild) en in goede staat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2018 10:02 #980096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Hoi Steven, Robert & Erik,

De carburateur is een maand geleden ultrasoon gereinigd, voorzien van een revisieset en de voet is gevlakt.

Het binnenwerk van de carburateur was aardig schoon voordat het geheel werd gereviseerd. De kans dat loskomend vuil een kanaaltje heeft verstopt acht ik niet erg groot.

@ Steven
Die truc heb ik al een toegepast. Remreiniger was alleen bijna op dus had toen niet zoveel effect. Ga straks even een nieuw busje halen en het nogmaals proberen.

@ Robert
Het binnenwerk van de carb is netjes schoon. Ik haal de carb er vanavond even af om wat detailfoto's voor jullie te maken.

Starten gaat goed. Als de motor eenmaal loopt begint hij rommelig te draaien en rijden gaat gepaard met inhouden, stotteren en bokken.

@ Erik

Dat denk ik wel, alle membraampjes zijn in ieder geval nieuw uit de revisieset. Ik zal vanavond wat detailfoto's maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2018 21:09 #980100 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Slecht lopen + Suizende koppeling 340 CVT
Nu denk ik idd toch meer richting vlotter of een lekkage. Is de vlotter bij de revisie ook vervangen of getest?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD