Motor uitbouw:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2017 13:55 #973287
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitbouw:
Vandaar de link... Blijkbaar toch allemaal minder ingewikkeld.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2017 13:57 #973288
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitbouw:
Niet te ingewikkeld maken. Gewoon ff bij Erik kijken, want die heeft genoeg blokjes staan. Kant en klaar, kan je zo meenemen, dus niet eerst uitbouwen. En meteen goede motorsteunen meenemen, of nieuwe bestellen bij Born Built Beauties. Als ik het zo inschat heeft Rogier wel ervaring, dus dan moet dat zo lukken. Een goede 1.4 rijdt prima en nog best vlot ook!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2017 16:46 #973290
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitbouw:
Bedankt voor de info allemaal! Mooi om te zien dat jullie allemaal zo actief zijn.
Zoals het er nou uitziet ga ik toch voor een 1.7.
Kan voor weinig een motor ophalen met de benodigde spruitstukken. Mijn eigen 1.7 is voorzien van een weber 32drt carburateur, deze heeft dezelfde voet als een Solex z10 en maar even kijken wel van de 2 erop komt.
Moet dus nog wel een aantal zaken hebben.
Carburateur en vliegwiel zit erbij dus dat scheelt al. Lijkt me dat ik de renix en vacuüm gebeuren van de Renault wel kan gebruiken. Zit dan nog wel met de kabelboom. Is die van de 1.4 te gebruiken of is een kant en klare van een 1.7 toch iets makkelijker;D
Maar dus nog gezocht:
- 1.7 motorsteunen
- Carter (zit er niet bij)
- koppeling + huis
- subframe (of is het een losse balk)
- koelslangen
- downpipe (rest vd lijn hetzelfde als de 1.4?)
De aandrijving.. Slim om daar nog iets te vervangen qua zwakke plekken?
Hartelijk dank maar weer, de volvo wordt steeds leuker:)
Zoals het er nou uitziet ga ik toch voor een 1.7.
Kan voor weinig een motor ophalen met de benodigde spruitstukken. Mijn eigen 1.7 is voorzien van een weber 32drt carburateur, deze heeft dezelfde voet als een Solex z10 en maar even kijken wel van de 2 erop komt.
Moet dus nog wel een aantal zaken hebben.
Carburateur en vliegwiel zit erbij dus dat scheelt al. Lijkt me dat ik de renix en vacuüm gebeuren van de Renault wel kan gebruiken. Zit dan nog wel met de kabelboom. Is die van de 1.4 te gebruiken of is een kant en klare van een 1.7 toch iets makkelijker;D
Maar dus nog gezocht:
- 1.7 motorsteunen
- Carter (zit er niet bij)
- koppeling + huis
- subframe (of is het een losse balk)
- koelslangen
- downpipe (rest vd lijn hetzelfde als de 1.4?)
De aandrijving.. Slim om daar nog iets te vervangen qua zwakke plekken?
Hartelijk dank maar weer, de volvo wordt steeds leuker:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2017 17:07 #973291
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitbouw:
Qua aandrijving heb je sowieso de cardanas van een 1.7 en een handgeschakelde 5-bak nodig. De lengte van de cardanas van de 1.7 is namelijk anders dan de andere modellen.
De uitlaat van een 1.7 is anders dan van een 1.4, maar misschien wel passend te maken met een flexibel stuk o.i.d.
Bij de koelslangen moet je ook het reservoir van een 1.7 gebruiken, of die van een 1.4 aanpassen door het achterste pijpje te doorboren. Ik denk dat je met het zoeken naar koelslangen nog wel een uitdaging hebt. Het is allemaal oud, en er is geloof ik nog geen repreductie op gang.
Of je de ontsteking van de Renault kunt gebruiken kan ik je niet vertellen. Wel zul je waarschijnlijk een 340-specifieke verdelerkap moeten nemen. Deze heeft de aansluitingen onder een hoek van 90 graden naar de zijkant lopen omdat het anders niet gaat passen met het kachelhuis.
Verder is je lijstje aardig compleet, verder is er niks wat ik zo snel kan bedenken.
De uitlaat van een 1.7 is anders dan van een 1.4, maar misschien wel passend te maken met een flexibel stuk o.i.d.
Bij de koelslangen moet je ook het reservoir van een 1.7 gebruiken, of die van een 1.4 aanpassen door het achterste pijpje te doorboren. Ik denk dat je met het zoeken naar koelslangen nog wel een uitdaging hebt. Het is allemaal oud, en er is geloof ik nog geen repreductie op gang.
Of je de ontsteking van de Renault kunt gebruiken kan ik je niet vertellen. Wel zul je waarschijnlijk een 340-specifieke verdelerkap moeten nemen. Deze heeft de aansluitingen onder een hoek van 90 graden naar de zijkant lopen omdat het anders niet gaat passen met het kachelhuis.
Verder is je lijstje aardig compleet, verder is er niks wat ik zo snel kan bedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2017 21:00 #973294
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitbouw:
Wat Luc al zei: even contact maken met Erik. Die heeft waarschijnlijk alles liggen wat je nodig hebt. Ook voor tips&trucs al dan niet samen met Steven, want immers twee weten meer dan een... :y:
Ook zeker de moeite waard om vanuit het Verre Oosten (Enschede) een ritje naar het Brabantse Venhorst te maken. Hij heeft ook een heleboel kabelbomen liggen/hangen.
Ook zeker de moeite waard om vanuit het Verre Oosten (Enschede) een ritje naar het Brabantse Venhorst te maken. Hij heeft ook een heleboel kabelbomen liggen/hangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2017 21:48 #973295
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor uitbouw:
de carterpan moet perse van een Volvo B172K komen anders past deze niet bij het stuurhuis. De olievoorraad is bij die carterpan wat verder van het vliegwiel af geplaatst (je zult het wel zien als je het ergens gevonden hebt) waardoor een soort omgekeerde U rond het stuurhuis ontstaat tussen het koppelingshuis en het carter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets