340, 1.4, vario, moeilijk starten
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
30-06-2015 11:42 #957863
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340, 1.4, vario, moeilijk starten
Ik heb hier ook al eens over zitten nadenken en wou eens even een opsomming maken van de kanaaltjes in de carburateur (op een 14.4E zonder vario, handbakken hebben immers hetzelfde probleem).
1)vacuumkanaal naar deellastverrijkingsmembraan
2)vacuum naar pneumatische choke
3)vacuum naar renix
4)vacuum naar rembekrachtiging
5)vacuum naar carterventilatie/luchtcirculatieklep
6)benzinetoevoer rolantie
7)benzinetoevoer progressiegaatjes
8)benzinetoevoer hoofdsproeier
Ik denk dat dit alle kanalen zijn die aan het werk zijn bij het starten met opengetrokken choke (verbeter me maar als ik het mis heb, ik vind dit zeer interessant). De eerste 3 zijn denk ik simpelweg te klein om invloed te hebben, idem voor 5, 6 en 7.
Zou de rembekrachtiger, bij aanslaan, een grote gulp lucht richting het spruitstuk sturen? Of slokt de motor teveel benzine binnen langs de hoofdsproeier (of teveel lucht langs luchtcorrectiesproeier en mengbuisje?)?
Misschien schiet de pneumatische choke wel iets te ver open bij aanslaan..
Rembekrachtiger en pneumatische choke vallen eenvoudig uit te sluiten, maar het is nu te warm buiten om betrouwbaar te testen denk ik.
1)vacuumkanaal naar deellastverrijkingsmembraan
2)vacuum naar pneumatische choke
3)vacuum naar renix
4)vacuum naar rembekrachtiging
5)vacuum naar carterventilatie/luchtcirculatieklep
6)benzinetoevoer rolantie
7)benzinetoevoer progressiegaatjes
8)benzinetoevoer hoofdsproeier
Ik denk dat dit alle kanalen zijn die aan het werk zijn bij het starten met opengetrokken choke (verbeter me maar als ik het mis heb, ik vind dit zeer interessant). De eerste 3 zijn denk ik simpelweg te klein om invloed te hebben, idem voor 5, 6 en 7.
Zou de rembekrachtiger, bij aanslaan, een grote gulp lucht richting het spruitstuk sturen? Of slokt de motor teveel benzine binnen langs de hoofdsproeier (of teveel lucht langs luchtcorrectiesproeier en mengbuisje?)?
Misschien schiet de pneumatische choke wel iets te ver open bij aanslaan..
Rembekrachtiger en pneumatische choke vallen eenvoudig uit te sluiten, maar het is nu te warm buiten om betrouwbaar te testen denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-07-2015 21:49 #957917
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340, 1.4, vario, moeilijk starten
Kan dit ook werken op onze auto's
Benzinepomp (ontluchter)
Het comfort met een eenvoudige druk op de knop
Motorzagen en motormachines van STIHL die met een brandstofpomp uitgerust zijn, starten vlotter en vergen minder trekbewegingen aan het starttouw. De brandstofpomp wordt bediend tot de brandstof zichtbaar is in de transparante pompbalg.
De brandstofpomp bedient u gewoon enkele keren voor u begint.
Brandstof van bij de startZoomBrandstof van bij de start
Als de balg van de pomp samengedrukt wordt, vult de regelkamer van de carburator zich met brandstof. Bij de start is er dus onmiddellijk genoeg brandstof beschikbaar om een brandbaar lucht/benzinemengsel te vormen. Het gevolg is dat u duidelijk minder vaak aan het starttouw moet trekken.
Benzinepomp (ontluchter)
Het comfort met een eenvoudige druk op de knop
Motorzagen en motormachines van STIHL die met een brandstofpomp uitgerust zijn, starten vlotter en vergen minder trekbewegingen aan het starttouw. De brandstofpomp wordt bediend tot de brandstof zichtbaar is in de transparante pompbalg.
De brandstofpomp bedient u gewoon enkele keren voor u begint.
Brandstof van bij de startZoomBrandstof van bij de start
Als de balg van de pomp samengedrukt wordt, vult de regelkamer van de carburator zich met brandstof. Bij de start is er dus onmiddellijk genoeg brandstof beschikbaar om een brandbaar lucht/benzinemengsel te vormen. Het gevolg is dat u duidelijk minder vaak aan het starttouw moet trekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
10-07-2015 09:46 #957918
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340, 1.4, vario, moeilijk starten
Er staat altijd wat benzine in je vlotterkamer en daarnaast zit er een terugslagklep in je benzinepomp. En een motorzaag is even iets anders dan een auto...
Dus nee, dat gaat niet werken...
Dus nee, dat gaat niet werken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-07-2015 15:26 #957919
door V300 register
Op hele oude auto's zitten nog wel brandstofpompen die je ook handmatig kan pompen voor makkelijker starten. Als je erg echt iets aan wilt doen monteer je een elektrische brandstofpomp, bijvoorbeeld een Hardy pomp. Maar is het echt zo'n groot probleem?
Beantwoord door V300 register in topic 340, 1.4, vario, moeilijk starten
volvofiel;237083 schreef : Er staat altijd wat benzine in je vlotterkamer en daarnaast zit er een terugslagklep in je benzinepomp. En een motorzaag is even iets anders dan een auto...
Dus nee, dat gaat niet werken...
Op hele oude auto's zitten nog wel brandstofpompen die je ook handmatig kan pompen voor makkelijker starten. Als je erg echt iets aan wilt doen monteer je een elektrische brandstofpomp, bijvoorbeeld een Hardy pomp. Maar is het echt zo'n groot probleem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets