Stotteren rond de 1500 toeren

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2015 15:58 #957325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stotteren rond de 1500 toeren
Ik was nieuwsgierig naar de hoeveelheid lucht die die slang aantrekt en heb ze er hier even afgetrokken. Resultaat: wel te verwachten, niet zo heel veel. Ik kon geen verschil in de loop van de (koude) motor waarnemen en het vacuum aan mijn vinger enkel voelen bij hogere toerentallen.

Aan een te rijk mengsel zal het dus waarschijnlijk niet liggen. Met die slang afgekoppelt vervroegt de renix minder bij hogere toerentallen en loopt je motor beter... Is het stotteren dat je beschrijft misschien gewoon pingelen door een te vroege vonk?
Kan je aan een andere renix geraken om te testen (een andere carb was blijkbaar geen probleem)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-05-2015 21:46 #957379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stotteren rond de 1500 toeren
die slang heeft een aparte aansluiting op de carburateur omdat deze alleen vacuum doorgeeft vanaf een bepaalde gasklepopening. Door deze slang los te laten of af te doppen gaat je ontsteking v??l te laat komen en rijdt hij misschien wel soepel maar je uitlaat zal verbranden en er is brandgevaar omdat de uitlaat roodgloeiend komt te staan. Ook het verbruik wordt veel te hoog. Als je niet snapt hoe iets werkt kun je het onmogelijk verbeteren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC