Stotteren rond de 1500 toeren
- V300 register
- Verbannen
Stottert hij ook als je stilstaand de motor rechtstreeks aan de carburateur op een constant toerental houdt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nicholas;235601 schreef : Als ik alles zo doorlees, moet het bijna de ontsteking zijn die hapert. Wel erg vreemd dat dit enkel bij een constant toerental gebeurt. Misschien een probleem bij de hall sensor, contactjes eens schoonmaken?
Stottert hij ook als je stilstaand de motor rechtstreeks aan de carburateur op een constant toerental houdt?
Bij stilstand de motor laten lopen, dan begint het stotteren rond de 2000 toeren (niet 1500). Wat kun je aan de ontsteking doen?
Bougies en kabels zijn al vervangen, evenals de verdelerkap en de rotor kleppen zijn gesteld en de carburateur is vervangen. Het probleem blijft!
Kun je de ontsteking afstellen of moet ik het ergens anders zoeken?
Waar zit trouwens de Hall sensor? Kun je de bobine doormeten?
Als de EVMK niet goed werkt, dan wordt het vacuum verstoord. Geldt dat alleen voor de CVT of ook voor de motorwerking?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Steven340;235602 schreef : Renix al eens vervangen?
Ook dat gedaan afgelopen zaterdag, helpt ook al niet. De andere carburateur geeft ook geen verandering!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De renix en de bobine zitten aan elkaar bevestigd, dus die zal je waarschijnlijk tezamen vervangen hebben. De Hall sensor: volg vanaf de renix de kabel naar onder, naar de voorkant van het koppelingshuis.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Nicholas;235631 schreef : Als je ergens een vacuumlek hebt verstoort dit zeker de motorwerking! Normaalgezien zijn zulke lekken wel juist erger stationair en verbetert het bij hogere toerentallen. Sluit alle vacuumleidingen misschien eens af en test stationair.
De renix en de bobine zitten aan elkaar bevestigd, dus die zal je waarschijnlijk tezamen vervangen hebben. De Hall sensor: volg vanaf de renix de kabel naar onder, naar de voorkant van het koppelingshuis.
De renix is toch de verdelerkap met rotor, of niet? Die twee heb ik vervangen, de bobine zelf nog niet. Kun je de werking van de bobine testen?
Hoe moet je vacuumleidingen afsluiten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Aan de hand daarvan bepaalt de renix het aantal graden voorontsteking, onderbreekt de stroom door de primaire wikkeling van de bobine met als gevolg een een hoog voltage puls in de secundaire.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Op de Renix zit een dun slangetje naar de vacu?m sensor.
Als ik dit slangetje los maak, dan is het stotteren vrijwel over.
Vraag is dus: waarvoor dient dit slangetje en kan het kwaad als als het niet meer op de Renix zit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik weet eigenlijk niet hoe groot het vacuumlek langs deze slang is, heb deze nog nooit losgehaald met lopende motor. Zuigt hij veel lucht aan langs deze slang?
Je zei eerder dat je de renix al eens vervangen had, maar ik denk dat je hiermee de rotor + verdeelkap bedoelde. De focus ligt nu dus opnieuw op de renix. We komen er wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.