340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2014 21:12 #952353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

Wouter;233811 schreef : de ontstekingsmodule van onze dagelijkse 340 is ook ver op zn eind. afgelopen vrijdag was mn vader ermee aan het rijden toen hij in een vreselijke hoosbui terecht kwam op de snelweg. bij de bestemming ging hij dus van de snelweg af, en eenmaal in de stad begon de auto te haperen en is afgeslagen. hierna was ie NIET meer aan de gang te krijgen. het gekke is dat deze bij het starten normaal rond draaide, maar dan af en toe ineens een soort 'terugslag' kreeg waarbij de motor 'unghk' zegt en stopt met starten/cranken. Na een paar uur opdrogen, starten en lopen....

Had gisterochtend weer problemen, eerste start prima, maar zet hem 10 minuten later stil en probeer 5 minuten later weer te starten, zelfde gezeik. Nu had ik hem met een WD40 badje weer zo aan het lopen maargoed. Klinkt dus wel een beetje alsof er wat met de ontsteking mis is.

Als je besluit om hem te vervangen is het misschien wel eens interessant om de module open te smijten, ik zou wel eens willen zien hoe die er vanbinnen uitziet. Waarschijnlijk is het toch slechts een corrosieprobleem.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2014 21:16 #952354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

Nicholas;233815 schreef : Als je besluit om hem te vervangen is het misschien wel eens interessant om de module open te smijten, ik zou wel eens willen zien hoe die er vanbinnen uitziet. Waarschijnlijk is het toch slechts een corrosieprobleem.

De kans is groot dat je vrij weinig ziet. Deze elektronica wordt in 95% van de gevallen in hars gegoten, om corrosie en lostrillen van componenten te voorkomen. Nadeel is wel dat je bij een poging tot weghalen van de hars, garantie hebt dat de elektronica dit niet zal overleven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2014 12:00 #952363 door V300 register
je kan de bobine los van de renix nemen en die meten. De bobine kan stuk zijn, maar de regelmodule van de renix nog goed. Losse bobine kost nieuw zo'n 40 euro.

Ik zou in bovenstaand verhaal de krukassensor verdacht vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2014 09:48 #952451 door V300 register
Zit er een catalysator gemonteerd? Indien ja, goede kans dat die dicht zit

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2014 20:40 #952460 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
goeie frits!

bij de Renix komt het ook regelmatig voor dat de contactpennen van de bobine gecorrodeerd zijn, een Renix unit is dus niet zomaar direct kaduuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2014 22:42 #952466 door V300 register

AvdAkker;233925 schreef : goeie frits!

bij de Renix komt het ook regelmatig voor dat de contactpennen van de bobine gecorrodeerd zijn, een Renix unit is dus niet zomaar direct kaduuk.

Precies dat dacht ik ook toen de 340 van Esther plotseling niet meer startte.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2014 17:58 #952479 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
En precies dat probleem heb ik zelf gehad, met inderdaad de contactpennen die niet goed contact maakte, heb toen maar gewoon de hele renix bobine vervangen. Je kunt anders ook die rubber afdichting om de stekker weghale zodat hij er dieper in kan. Maakt hij in ieder geval al wat mee contact, dit werkte bij mij goed. Maar dat zou ik dan zien als tijdelijke oplossing tot je dit verholpen hebt ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2014 06:55 #955031 door V300 register
problemen met de ontsteking 100% opgelost door plaatsen van nieuwe bougies :+ mag mijn laatste post in dit topic dus even vergeten :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2014 07:12 #955034 door V300 register

Wouter;234007 schreef : problemen met de ontsteking 100% opgelost door plaatsen van nieuwe bougies :+ mag mijn laatste post in dit topic dus even vergeten :P

Hoe slecht waren die bougies dan wel niet Wouter? :wtf:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-12-2014 21:23 #955053 door V300 register
viel reuze mee maar doorslag = einde verhaal.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC