340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
- V300 register
- Verbannen
Ik parkeerde de auto, hij liep nog op 1 cilinder door en na een pffffrrrrttt geluid sloeg hij af, toen ik hem weer wou starten ging hij rond alsof de accu leeg was en knalt hij terug uit de carburateur..
Ik zou zeggen ontsteking is verdraaid, maar dat is onmogelijk, distributie versprongen is ook mogelijk had ik willen zeggen, maar dat kan ook niet ivm de onderliggende nokkenas wat aangedreven wordt met een ketting..
Wat kan het zijn..?!! :snif:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Het nadieselen bij mij was pas over na een carburateur te hebben geplaatst met goede stationair sproeier. Bij mijn oude carburateur was de bevestigingsschroefdraad van zowel sproeier/solonoide als de afstelnaald beschadigd(verrot).
- V300 register
- Verbannen
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Ontsteking verspringen met een Renix is erg moeilijk....
al gekeken of je ergens een vacuumlek hebt? Misschien is er bij je backfire een stukje pakking weggeblazen waardoor 'ie nu niet meer aanslaat.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Er staat met iets van bij dat je hiermee het ontstekingstijdstip kon veranderen. Hoe of wat precies weet ik helaas niet, maar dat kunnen anderen vast wel vertellen als het van toepassing is.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Waren de problemen er al v??r je besloot de carb te reinigen, of pas nadat je dit hebt gedaan?
- V300 register
- Verbannen
General Custom;233751 schreef : En de keer starten er voor nergens last van? Ook niet dat de auto de laatste tijd steeds slechter is gaan starten?
Waren de problemen er al v??r je besloot de carb te reinigen, of pas nadat je dit hebt gedaan?
Na carburateur reiniging liep hij als een trein!
Moet wel bij vermelden dat ik de contact paar keer aan en uit heb gedraaid tijdens het nadieselen. Dit om te kijken of hij weer aan zou springen op 1 cilinder..