340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 15:27 #633523 door V300 register
340 slaat niet meer aan na nadieselen..!! is gemaakt door V300 register
Gisteren heb ik de carburateur weer eens gereinigd en hij liep weer als een zonnetje. Oke, dat nadieselen bleef aanwezig, maar who cares?

Ik parkeerde de auto, hij liep nog op 1 cilinder door en na een pffffrrrrttt geluid sloeg hij af, toen ik hem weer wou starten ging hij rond alsof de accu leeg was en knalt hij terug uit de carburateur..

Ik zou zeggen ontsteking is verdraaid, maar dat is onmogelijk, distributie versprongen is ook mogelijk had ik willen zeggen, maar dat kan ook niet ivm de onderliggende nokkenas wat aangedreven wordt met een ketting..

Wat kan het zijn..?!! :snif:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 18:58 #952283 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
Nadieselen, dat lijkt een probleem met de stationairsproeier, die sluit normaal de benzinetoevoer af als ge het contact afzet. Als die vuil of defect is, kan dit voor startproblemen en nadieselen zorgen. Knallen uit de carb echter?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 19:54 #952284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
Hoop dat je geen schade hebt aan de motor. kijk of de motor los is, kan je met hand verdraaien, zeker als je de bougies er uithaalt.
Het nadieselen bij mij was pas over na een carburateur te hebben geplaatst met goede stationair sproeier. Bij mijn oude carburateur was de bevestigingsschroefdraad van zowel sproeier/solonoide als de afstelnaald beschadigd(verrot).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 20:31 #952285 door V300 register
Ik heb nou als probleem dat hij niet meer aanslaat, maar wel rond gaat en steekvlammen uit de carburateur komen.. Lijkt wel alsof de ontsteking helemaal van tijd staat, maar zover ik het weet kan dat helemaal niet.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2014 20:59 #952286 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 slaat niet meer aan na nadieselen..!!
wat is het bouwjaar van de auto?
Ontsteking verspringen met een Renix is erg moeilijk....

al gekeken of je ergens een vacuumlek hebt? Misschien is er bij je backfire een stukje pakking weggeblazen waardoor 'ie nu niet meer aanslaat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 21:41 #952288 door V300 register
Bouwjaar 90..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 22:10 #952291 door V300 register
Zitten de kabeltjes aan de Renix wel goed aangesloten? Niet toevallig er af gehad om te kijken/schoonmaken, en per ongeluk verkeerd terug gezet of zo?
Er staat met iets van bij dat je hiermee het ontstekingstijdstip kon veranderen. Hoe of wat precies weet ik helaas niet, maar dat kunnen anderen vast wel vertellen als het van toepassing is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 22:14 #952292 door V300 register
Het ging heel simpel: hij is afgezet en sinds dien start hij niet. Hij backfired via de carburateur..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2014 22:19 #952293 door V300 register
En de keer starten er voor nergens last van? Ook niet dat de auto de laatste tijd steeds slechter is gaan starten?

Waren de problemen er al v??r je besloot de carb te reinigen, of pas nadat je dit hebt gedaan?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2014 01:51 #952301 door V300 register

General Custom;233751 schreef : En de keer starten er voor nergens last van? Ook niet dat de auto de laatste tijd steeds slechter is gaan starten?

Waren de problemen er al v??r je besloot de carb te reinigen, of pas nadat je dit hebt gedaan?

Na carburateur reiniging liep hij als een trein!

Moet wel bij vermelden dat ik de contact paar keer aan en uit heb gedraaid tijdens het nadieselen. Dit om te kijken of hij weer aan zou springen op 1 cilinder..

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC