Accu-lampje Volvo 340
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-08-2015 09:56 #958250
door Erick Janssen (GAST)
ik ook
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Accu-lampje Volvo 340
General Custom;237445 schreef : ...... Joost, goede tip, maar wel een vraagje; waarom is een gereviseerde dynamo beter dan een helemaal nieuwe? In principe zijn toch bij beiden de slijtagedelen gewoon nieuw?
Lucluc;237446 schreef : Dat wil ik ook wel eens weten!
ik ook
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-08-2015 11:07 #958252
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu-lampje Volvo 340
Ik geloof dat de alternator de spanning iets onder de 14V houdt bij een voldoende hoog toerental. Aangezien het lampje slechts af en toe aangaat zou je dus effectief moeten monitoren dat op dat moment de spanning inzakt omdat de alternator uitvalt. Als je een multimeter met een min/max functie hebt is dit makkelijk te doen, gewoon verbinden, gaspedaal blokkeren zodat het toerental constant blijft en laten draaien totdat het lampje aanspringt.
Misschien is er wel ergens gewoon een slecht contact, dit wil je niet uitvinden nadat je er een nieuwe/gereviseerde hebt ingestopt!
Misschien is er wel ergens gewoon een slecht contact, dit wil je niet uitvinden nadat je er een nieuwe/gereviseerde hebt ingestopt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-08-2015 17:05 #958253
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Accu-lampje Volvo 340
Niet zomaar een nieuwe kopen heeft twee redenen:
1. Je weet niet welke kwaliteit onderdelen erin zitten en wat uberhaupt de kwaliteit is
2. Je weet niet hoe lang het ding al ligt en hoe hij is opgeslagen. Wie weet zit er al corrosie op de sleepringen en dan slijten je koolborstels in no-time weg.
Als je je dynamo laat reviseren bij een erkend specialist weet je zeker dat er kwaliteitsonderdelen gebruikt worden, die bovendien als nieuw zijn.
Geloof me, ik spreek uit ervaring! Voor mij geen "nieuwe" startmotoren of dynamo's meer!
1. Je weet niet welke kwaliteit onderdelen erin zitten en wat uberhaupt de kwaliteit is
2. Je weet niet hoe lang het ding al ligt en hoe hij is opgeslagen. Wie weet zit er al corrosie op de sleepringen en dan slijten je koolborstels in no-time weg.
Als je je dynamo laat reviseren bij een erkend specialist weet je zeker dat er kwaliteitsonderdelen gebruikt worden, die bovendien als nieuw zijn.
Geloof me, ik spreek uit ervaring! Voor mij geen "nieuwe" startmotoren of dynamo's meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-08-2015 21:20 #958255
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu-lampje Volvo 340
Nicholas, bedankt voor de uitleg, ik zal het eens proberen.
Joost, heldere uitleg! Inderdaad, daar zit wat in.
Joost, heldere uitleg! Inderdaad, daar zit wat in.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets