Xenon Go or No Go?

• Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2013 21:14 #940578 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic Xenon Go or No Go?
Xenon geeft inderdaad meer licht, maar veiliger???? voor de betreffende bestuurder misschien, maar niet voor de tegenliggers, door xenon verlichting worden tegenliggers juist verblind.

En daarbij ik vind het gigantisch lelijk staan bij een 340/360

Denk dat ik mijn 340 ga voorzien van gigantische schijnwerpers om de xenon rijders lekker te gaan verblinden

verbieden dat hele xenon gebeuren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2013 10:06 #940588 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Xenon Go or No Go?
Of Xenon verlichting verblindt of niet, hangt af van de afstelling. Als je koplampen goed zijn afgesteld hebben de meeste weggebruikers daar weinig last van.

Omgekeerd zijn te hoog afgestelde koplampen w?l schijtirritant voor andere weggebruikers, met of zonder xenon lampen. Ik word geregeld verblind door van die busjes waarbij de koplampen zo hoog zitten dat ze rechtstreeks door je achterruit in je giechel schijnen...

• Frans van Zeeventer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2013 10:35 #940589 door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic Xenon Go or No Go?
Veel mensen snappen met hun moderne auto niet het draaiknopje van de in hoogte verstelbare koplampen, is zie regelmatig bij kennissen dat die het draaiknopje op 3 hebben staan terwijl deze op 0 dient te staan

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2013 11:54 #940591 door V300 register
Dan hebben ze hem als het goed is juist naar beneden gemikt..? Dat is namelijk een verstelling om een zwaar beladen achterbak of aanhanger te compenseren.

Ik heb het over de Vivaro's en Sprinters, waarbij de koplampen gewoon vrij hoog op het chassis zitten en dus recht bij je achterruit naar binnen schijnen. Wat helaas daar nog eens bij "helpt", is dat dat soort busjes vaak een ster zijn in de kunst van het bumperkleven :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2013 19:40 #940643 door V300 register
Diede geeft precies aan hoe het zit. En Frans een tip, als jij je zo stoort aan licht verschil kan je beter 's nachts niet rijden.

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 21:14 #940644 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Xenon Go or No Go?

snarfvz;224072 schreef : Veel mensen snappen met hun moderne auto niet het draaiknopje van de in hoogte verstelbare koplampen, is zie regelmatig bij kennissen dat die het draaiknopje op 3 hebben staan terwijl deze op 0 dient te staan

Hoe hoger het getal hoe lager de verlichting staat. Bij een lege auto zet je hem op 0, hoe voller en zwaarder de achterbak zit hoe lager je de verlichting moet zetten.

Dus verblinden kan dan niet, met het draaiwieltje kun je de verlichting alleen maar lager zetten. Tenzij er op de lampen zelf iets niet goed staat.

Tenminste zo was het met de oude Toyota Yaris van m'n oma

De 340 van mij is m'n eerste auto en moet ook niets hebben van die moderne auto's. Allemaal veulste nieuw en rijd ook te soepel. Dus heb ook geen idee van dat soort knoppen en instellingen ;)

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2013 22:50 #940645 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Xenon Go or No Go?
Heb wel eens gekeken naar een moderne auto met zo min mogelijk overbodige meuk erop.
Kwam uit op een Lada Niva in 2005.
En zelfs daar zaten al elektrisch bedienbare ramen in.
Als je een auto met airbags wilt en kooi, moet je ook al die andere meuk erbij nemen. :~

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC