Xenon Go or No Go?
- V300 register
- Verbannen
setsunakaede;223921 schreef : Let op bij het schoonmaken dat je dat HEEEEEL Voorzichtig doet; die chroomlaag van de reflector gaat al stuk als je er naar kijkt.
Tissues (met balsam :yeah:) werken ook goed
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Een kit:
Gemonteerd:
Linker koplamp, standaard, Rechter koplamp Bi-Xenon 55W 4300K
Zeker bij een vlottere rijstijl/snellere wagen is goed zicht belangrijk, dit is een Bi-Xenonset met een hogere kleurtemperatuur van 6000k
Groetjes, Fabian
- V300 register
- Verbannen
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Fabian;223967 schreef : Xenon, dat kan. Verbeterd het zicht in het donker aanzienlijk! En brand niet zomaar spullen kapot, zoals uprated 100w + halogeen spul. Kitjes zijn op ebay voor aantrekkelijke prijzen te bestellen! Zeker een aanrader.
Een kit:
Gemonteerd:
Linker koplamp, standaard, Rechter koplamp Bi-Xenon 55W 4300K
Zeker bij een vlottere rijstijl/snellere wagen is goed zicht belangrijk, dit is een Bi-Xenonset met een hogere kleurtemperatuur van 6000k
Groetjes, Fabian
Heb je dit al door de APK gehad?
- V300 register
- Verbannen
@joris, Bi-Xenon houd in. ??n en dezelfde lamp voor dim/grootlicht. De verplaatsing/hoek waar het licht vandaan komt, bepaald waar het licht naartoe word geprojecteerd. Ik kan wel verder vertellen, maar een linkje kan ook geen kwaad gok ik zo! www.carlight.nl/nl/antwoord.php?vraag=3
Algemeen: Probeer het zelf uit, en vel dan je oordeel. Soms word ik gek van theoretisch geneuzel over de meest simpele zaken hier op het forum.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Fabian;223972 schreef : @powerflux, Geen enkel probleem mee gehad tijdens de apk. De keurmeester vond het lichtbeeld netjes. Vertrouw je mij soms niet, dat ik mijn zaakjes op orde heb?
.
Oh nee hoor, no worries. Gewoon een oprechte vraag. Het is mooi dat er positieve ervaring is met een kit, dat voorkomt teleurstellingen.
- V300 register
- Verbannen
Groeten, Fabian
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Van die ombouwsetjes mag wel, zo lang het lichtbeeld maar goed blijft en de auto van voor - ik meen - 2002 is. Daarna moet deze voorzien zijn van wiswas en automagische niveauregeling om aftermarket xenon toe te staan.
Je kitje moet inderdaad w?l E-keur hebben.
Die af-fabriek regel geldt ?f helemaal niet, ?f alleen voor moderne auto's. Voor onze oude gebakjes is het aardig vrij.
- V300 register
- Verbannen
Ja, xenon geeft meer licht. En is dus veiliger. Echter zit het niet (in ons geval) standaard op de auto is het altijd gedoe. Afstelling moeilijk. Losse onderdelen moeilijk te krijgen. En vaak gedoe bij de APK. Staan je lampen niet goed afgesteld verblind je ook nog eens iedereen.
Na 6 jaar te hebben gewerkt in een garage wil ik graag het volgende kwijt. Wil je graag xenon. Koopt een auto die het al had in zijn/haar fabriek. Aangezien de blauwe goed uit je koplampunit wel erg stoer oogd zijn er tal van fabrikanten die een blauwe h4/h7 lamp leveren.
Maar natuurlijk moet ieder dat voor zichzelf weten. Al ben ik van mening dat een 300 mooier overkomt zonder xenon.