Xenon Go or No Go?
- V300 register
- Verbannen
Ik heb een jaar geleden z.g.a.n. koplampen gemonteerd.
hierna is het wel verbeterd maar toch niet goed genoeg.
Is het verstandig om een h4 bi xenon kit 5000K in te bouwen?
I.v.m. Verblinden, ect ?
Buiten het feit dat het niet origineel is .
Alvast bedankt voor het mee denken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Xenon achteraf inbouwen kan volgens mij wel, maar volgens mij is het een apk-eis om een werkende koplamp wis/was te hebben. Voor de 340 natuurlijk niet zo'n probleem...
Daarnaast zijn je koplampen natuurlijk bedoeld voor H4 lampen (of Duplo-lampen mocht je die nog hebben), en zou je misschien problemen kunnen krijgen met de typegoedkeuring of zo. Het fijne weet ik hier ook niet van dus het is maar een stukje meedenken
- Floris Schropp
- Nieuw lid
Met zo'n standaard insteek-set krijg je gewoon een bak strooilicht zonder enige richting en ja, dan zie je erg veel, maar je mede-weggebruikers zien niks meer. Dan is het goedkoper om wat stoeptegels achterin te leggen en je grootlicht-hendel vast te plakken.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
General Custom;223859 schreef : Daarnaast zijn je koplampen natuurlijk bedoeld voor H4 lampen (of Duplo-lampen mocht je die nog hebben), .......
Nee, de duplex / bilux lampen passen niet in een H4 unit en de gloeidraad van de lampen hebben ook een ander afstand tot de reflector en de fitting is anders, vroeger, misschien nu ook nog, waren er voor de duplex / bilux units wel H4 lampen te koop met de zelfde gloeidraad afstand.
- Mark Smeets
- Moderator
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
Ik heb H4 units (nieuwe) type (Zwarte behuizing) en het glas eraf gehad, en binnenzijde schoongemaakt want er ontstaat in loop der tijd stof/gruis in de units.
Aangezien de units eenvoudig open te maken zijn, zijn ze goed schoon te maken, verder heb ik er gele H4 lampen in zitten, lichtbeeld is goed, en anders heb ik nog mistlampen die correct staan afgesteld, die geen hinder geven aan de tegenliggers
- V300 register
- Verbannen
En voor de andere weggebruikers zal ik ze iets lager afstellen
- V300 register
- Verbannen
Niet met een doek of borstel doen dus! Gewoon afspoelen en voorzichtig laten drogen.
De glazen kan je gewoon in de afwasmachine meewassen, of even met het handje en een afwasborstel.
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
setsunakaede;223921 schreef : Let op bij het schoonmaken dat je dat HEEEEEL Voorzichtig doet; die chroomlaag van de reflector gaat al stuk als je er naar kijkt.
Niet met een doek of borstel doen dus! Gewoon afspoelen en voorzichtig laten drogen.
De glazen kan je gewoon in de afwasmachine meewassen, of even met het handje en een afwasborstel.
In de units is het meestal toch alleen stof of gruis, reflectoren even met een zachte niet pluizende doek oppoetsen