temperatuur meter dood
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-09-2013 15:16 #935114
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic temperatuur meter dood
Wij hebben er een korte ingedaan, die andere waardes bleek door te geven. Dus er is een kans dat de korte niet de goede is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2013 15:29 #935118
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic temperatuur meter dood
mmmm, word dus een uitdaging, begrijp ik hier uit:cry2:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
10-09-2013 18:53 #935272
door V300 register
nou, een uitdaging is het om een goede sensor te vinden...........
Waarschijnlijk word het nu een plaatje met een pakking ertussen, daarop gelast zit een sok met schroefdraad, en daar komt dan een andere diameter en lengte sensor in.
Om het even simpel te houden, zeg maar :lol:
Waarschijnlijk word het nu een plaatje met een pakking ertussen, daarop gelast zit een sok met schroefdraad, en daar komt dan een andere diameter en lengte sensor in.
Om het even simpel te houden, zeg maar :lol:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-09-2013 09:43 #935384
door V300 register
goede temp sensor binnen, maar hij doet het nog niet............:cry2:
Ik geloof dat ik dit niet helemaal snap, lampje dashbord werkt, meter werkt(massa op de twee kabeltjes en ze werken), iemand een idee????
Ik geloof dat ik dit niet helemaal snap, lampje dashbord werkt, meter werkt(massa op de twee kabeltjes en ze werken), iemand een idee????
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
14-09-2013 12:02 #935385
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic temperatuur meter dood
massa van de sensor slecht, vuil schroefdraad?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-09-2013 12:50 #935386
door V300 register
de tempsensor voor de eerste typen heeft 2 aparte kringen:
- variabele weerstand voor het metertje
- open/dicht schakelaar die sluit zodra de temperatuur rond 115 graden oploopt (lampje)
de sensor heeft een smal en een breed stekkerplugje. op het smalle plugje zit als het goed is de weerstands aansluiting.
- variabele weerstand voor het metertje
- open/dicht schakelaar die sluit zodra de temperatuur rond 115 graden oploopt (lampje)
de sensor heeft een smal en een breed stekkerplugje. op het smalle plugje zit als het goed is de weerstands aansluiting.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-09-2013 13:39 #935388
door V300 register
het klopt dat er twee aansluitingen op de sensor heb, de nieuwe ook en is voor dit type auto.
Ik ga de massa bekijken of ik die beter krijg..........................
Ik ga de massa bekijken of ik die beter krijg..........................
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-09-2013 13:09 #935757
door V300 register
Jawel, eindelijk weer wat tijd gevonden.
Ik had twee andere tempsensoren, een kleine soort,nieuw, en dezelfde grote uitvoering.
De grote deed het niet, massa erop, stekkertjes erop, contakt, lekker hangen in een beker heet water.
De kleine deed het wel, dus.......er moest een ander plaatje op met de kleinere schroefdraad.
In eerste instantie had ik de kopere ring er weer tussen, maar de kleine is conisch, de grote draai je met een ring vlak tegen de plaat :S
Wat een pokke klus om de oude pakking te verwijderen........., met aandraaien knapte er ook nog een boutje, gelukkig er goed uit gekregen!
Helaas hij lekt nu nog, er zit nog te veel oude pakking rommel.
Maar we gaan gewoon weer wat krabben, ten einde genoeg eraf te krijgen, zodat hij met de nieuwe pakking niet meer lekt.:worship:
Ik had twee andere tempsensoren, een kleine soort,nieuw, en dezelfde grote uitvoering.
De grote deed het niet, massa erop, stekkertjes erop, contakt, lekker hangen in een beker heet water.
De kleine deed het wel, dus.......er moest een ander plaatje op met de kleinere schroefdraad.
In eerste instantie had ik de kopere ring er weer tussen, maar de kleine is conisch, de grote draai je met een ring vlak tegen de plaat :S
Wat een pokke klus om de oude pakking te verwijderen........., met aandraaien knapte er ook nog een boutje, gelukkig er goed uit gekregen!
Helaas hij lekt nu nog, er zit nog te veel oude pakking rommel.
Maar we gaan gewoon weer wat krabben, ten einde genoeg eraf te krijgen, zodat hij met de nieuwe pakking niet meer lekt.:worship:
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-09-2013 15:02 #935758
door V300 register
okee, na weer idd nog wat oude pakking resten te hebben weg gehaald, heb ik de nieuwe pakking aan beide kanten met iets fitterskit ingestreken, hij is dicht!
Ik ben er nu achter na het systeem te ontluchten dat de bovenste slang aansluiting op het gedeelte waar de slang op word geschoven, er een haarscheurtje zit bij de aansluiting pijpje radiateur.
De temperatuur loopt veel te langzaam op en blijft begin groen op de meter.
Zowel de bovenste als de onderste slang worden warm, thermostaat kapot(blijft open staan)?
Ik ben er nu achter na het systeem te ontluchten dat de bovenste slang aansluiting op het gedeelte waar de slang op word geschoven, er een haarscheurtje zit bij de aansluiting pijpje radiateur.
De temperatuur loopt veel te langzaam op en blijft begin groen op de meter.
Zowel de bovenste als de onderste slang worden warm, thermostaat kapot(blijft open staan)?
Moderators: Mark Smeets