Aansluiten Volvo radio CT503

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2004 22:34 #637551 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
als de metertjes dansen zou je gaan denken dat je de voeding aan de luidspreker uitgang aangesloten hebt (ofzo)

is inderdaad heel vervelend als de originele contrastekker eraf geknipt is. Wie doet dat nou??? je kunt namelijk met een bepaald type AMP pluggen (klein rond) rechtstreeks vanaf de contrastekker bedraden.....

groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2004 23:10 #637552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Iemand moet toch weten welke draden waarvoor zijn?? Zoveel V3C leden........... 3 draden: groen(2x) bruin(2x) en zwart (2x)... de luidsprekers kan je proefondervindelijk vaststellen, maar de rest..... Kom op, wie weet heet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2004 13:56 #637553 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Dat (2x) betekent dat de draden doorverbonden zijn. Het dansen van de metertjes kwam omdat de twee groene draden los waren. Dus die oorzaak is gevonden. Maar om te voorkomen dat ik door mijn zekeringenvoorraad heen raak, zou ik idd graag willen weten welke kleur massa is, welke de 12V via contactslot en welke de constante 12V?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2004 14:22 #637554 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
wat dacht je van;

accu loshalen

multimeter op stand 'ohm' (laagste stand)

ene pen van de meter aan massa, met andere pen de draden aftasten. Een lage ohm waarde (ideaal 0 ohm) geeft aan dat je de massa kabel te pakken hebt.

Als je multimeter een kabeltester met pieper heeft kun je die natuurlijk ook gebruiken, vind ik zelf erg prettig werken.

een multimeter is bij de bouwmarkt te koop voor prijzen vanaf 3,5 tot 5 euro, dus er is geen excuus om zon ding niet te hebben :-)

Om de 12 volt continu leiding te bepalen moet je de accu terug aansluiten, en weer met een meetpen aan massa, en de andere de draden aftasten. doe dit met het contact uit, en met t contact aan.

Groetjes Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2004 14:24 #637555 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
owja, ik neem aan dat zwart massa is,
bruin de constante plus,
en groen de geschakelde plus,
maar zo'n gok is tamelijk nutteloos als je het niet controleert met bovenstaande meting natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2004 15:32 #637556 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Die groene draden ben ik inmiddels ook achter! Ze horen aan mekaar en hebben niets met de radio te maken voor zover ik nu kan zien.

Blijven de zwarte en bruine over: Tot nu toe is bruin altijd de massa geweest, ze horen ook bij elkaar in een uitgang van het originele stekkerblokje te zitten, die heb ik er even bijgezocht. Samen in een uitgang dus en daar de massa van de radio aan vast (=1 draad).

Nu hou je nog 2 zwarte over, waarvan 1 met een rood streepje erop. Die met het rode streepje is volgens mij de constante plus en de ander de variabele 12V. Probeer dat eens, anders is het precies andersom. kan je nog hooguit 1 zekering kosten.......

Ik heb de auto niet thuis staan dus kan zaterdag pas weer proberen.

Laat even weten of het gelukt is en of ik gelijk heb mbt die groene draden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2004 22:37 #637557 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Even een opmerking over die goedkope multimeters van de Gamma. De batterijen die erin moeten zijn duurder dan een complete meter. Kijk dus uit naar een meter met een 9V-batterij. Die zijn namelijk wel goedkoop te vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2004 19:59 #637558 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Ik heb er inmiddels een gekocht incl. batterij. Voorlopig dus even safe. Snel de radio checken en dan volgt zsm eindelijk de uitslag welke draad wat is! Oh ja, ik ben al wel zover dat er sprake is van slechts 1x groen, bruin en zwart. Dus niet twee keer zoals ik eerder meldde. het zijn wel dubbele draden maar komen steeds samen in 1 uitgang/ingang van het stekkerblokje (heb ik bewaard).

Francois, ben jij al verder met het zekeringencircus??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2004 20:25 #637559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Wat ik bedoel: Bij aankoop zit er een batterij in, maar bij mij was die heel snel leeg. Een nieuwe batterij los is duurder dan nog een multimeter kopen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2004 22:26 #637560 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Yeps, alleen die ik nu heb staat niet op wat voor batterij er in moet. Ik heb hem nog niet uit de verpakking gehaald en die stomme geit in de winkel wist het ook al niet........ Toch maar gekocht op hoop van zegen......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD