Aansluiten Volvo radio CT503
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-11-2003 13:37 #624559
door V300 register
Aansluiten Volvo radio CT503 is gemaakt door V300 register
Heeft iemand een aansluitschema van dit apparaat? Het gaat om een radio CD-speler. Ik heb 4 luidsprekers in de auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-11-2003 11:53 #637542
door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Heb je de originele blokjes niet meer in de auto zitten? Zo wel, dan haal je gewoon bij de dealer het passende contrablok. Volvo radio in Volvo is eigenlijk altijd plug-en-play.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2003 14:59 #637543
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aansluiten Volvo radio CT503
Willem, de originele stekkers zitten erbij, maar ik weet niet welke connector massa en 12V is, welke voor de speakers voor en welke voor achter. Voor wat betreft de draden in de auto weet ik het wel. Dit heb ik gemeten met een multi-meter. Als ik hier connectortjes op zet, ben ik er dus nog niet. Ik moet weten welk pinnetje waar in moet in de radio. Snappievous?
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
25-11-2003 15:22 #637544
door van Strik
Nee. Ik heb hier originele inbouwhandleidingen van Volvo liggen (universeel voor Volvo-radio's) en het enige wat ik kan vinden is dat bruin (of grijs, bij nieuwere 7-series) de voeding voor de radioverlichting is. Die komt van je dashboardregelaar, zdat de radio meeloopt met de regeling.
Verder komt alles samen in het 9-polige aansluitblokje, en heb je hooguit een verloopkabel nodig als je radio een ander contrablok heeft.
Verder komt alles samen in het 9-polige aansluitblokje, en heb je hooguit een verloopkabel nodig als je radio een ander contrablok heeft.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
25-11-2003 16:30 #637545
door V300 register
Er liggen allemaal LOSSE kabels in de ruimte voor de radio. De vorige eigenaar heeft een wat rudimentaire manier van uitbouwen gehanteerd. Kun je die inbouwhandleiding mailen?
- van Strik
- Nieuw lid
Minder
Meer
26-11-2003 11:23 #637546
door van Strik
Ah, dus dan heb je het originele blokje niet meer in de auto zitten. Die inbouwhandleiding kan ik je mailen, maar je hebt er niets aan (tenzij je wilt weten hoe je radio klemt en in het inbouwfrontje wordt gezet). Ik duik wel even in de auto en kijk hoe het blokje bij mij is bedraad, daar heb je meer aan. Moet je alleen de achterspeakers even zelf uitzoeken, die heb ik niet.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-11-2003 11:30 #637547
door V300 register
OK, Willem, als het niet te veel werk is, zou ik de inbouwhandleiding ook graag ontvangen. Misschien dat ik nog extra materiaal aan moet schaffen. De radio CD-speler komt namelijk uit een 440/460, dus ik weet niet of dat zonder meer past. Kan het zijn dat ik een extra steunbeugel nodig heb? Maar als jij me kunt zeggen welke kleur wat is, dan ben ik in ieder geval al zover dat ik hem aan kan sluiten. Alvast bedankt!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2004 21:21 #637548
door V300 register
FF oude koeien uit de sloot halen hoor........
Weten jullie inmiddels welke kleur draad voor wat staat Francois of Willem? Ik zie idd twee maal bruin, evenals twee maal zwart en twee maal groen. De speakers weet ik wel te vinden, maar ik zit ff te klooien met de variabele 12v en de constante plus......
Weten jullie inmiddels welke kleur draad voor wat staat Francois of Willem? Ik zie idd twee maal bruin, evenals twee maal zwart en twee maal groen. De speakers weet ik wel te vinden, maar ik zit ff te klooien met de variabele 12v en de constante plus......
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2004 21:55 #637549
door V300 register
Breek me de bek niet open........
Gisteren is de 360 GLT (plaatje hiernaast) weer voor een jaar geAPKed, en dus besloot ik vanmiddag een nieuwe poging te wagen om de radio/CD in te bouwen. Eerst moest het dashboardkastje eruit om de min van de rechter speaker op te vissen en daarna heb ik twee keer kortsluiting gehad en vlogen twee 25A zekeringen eruit. Ik was toen zover dat ik wist welke de constante 12V was en welke de 12V die over het contactslot gestuurd wordt. De CD-speler deed het in zoverre dat de CD in- en uitgenomen werd. Geluid heb ik nog niet gehoord. De vorige eigenaar heeft flink zitten hobby'en. Op een gegeven moment dansten alle metertjes van plezier.......carnaval??!!
Gisteren is de 360 GLT (plaatje hiernaast) weer voor een jaar geAPKed, en dus besloot ik vanmiddag een nieuwe poging te wagen om de radio/CD in te bouwen. Eerst moest het dashboardkastje eruit om de min van de rechter speaker op te vissen en daarna heb ik twee keer kortsluiting gehad en vlogen twee 25A zekeringen eruit. Ik was toen zover dat ik wist welke de constante 12V was en welke de 12V die over het contactslot gestuurd wordt. De CD-speler deed het in zoverre dat de CD in- en uitgenomen werd. Geluid heb ik nog niet gehoord. De vorige eigenaar heeft flink zitten hobby'en. Op een gegeven moment dansten alle metertjes van plezier.......carnaval??!!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-02-2004 22:22 #637550
door V300 register
En welke was dan de 12V continu en welke via contactslot???
Moderators: Mark Smeets