Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 09:17 #836290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
dat is 9 van de 10 keer niet aanwezig. ligt alleen in auto's waarbij de achterspeakers af fabriek zijn geplaatst en aangesloten.

in de 440 zitten die dingen ook (hoewel de "hoofd"stekker anders is)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 09:42 #836291 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
OK, waar ik me nu nog een beetje 'zorgen' over maak zijn die twee stekkers met resp. groene en grijze draden. Die lijken nu naar de boxen te lopen, ik dacht dat de boxen VOOR in het stekkerblokje hoorden?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 10:27 #836297 door V300 register
ja, dat klopt wel. waarschijnlijk hebben ze gewoon een Grundig radio gepakt en die met die 'bolle stekkertjes' spanning gegeven vanuit de Volvo stekker.

de stekkertjes voor de speaker zijn namelijk typisch Grundig.

De radiovoorbereiding af fabriek was in principe namelijk alleen de stekker met plus en massa, dus precies zoals het bij jou is als je de speakerdraden en aansluiting op de radiostekker wegdenkt.

De speakerdraden moest de dealer er zelf in monteren met de speciale metalen clips die in dit stekkerblokje passen, en ik kan me voorstellen dat ze dit te ingewikkeld vonden als de klant een radio kocht met kant en klare aansluitingen. Voor radio's waar alleen een bussel draden uitkomt is het natuurlijk wel logisch om de volvo stekker volledig te bedraden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 10:34 #836299 door V300 register
Allright, het vermoeden is dus dat die twee extra stekkertjes (grundig uiterlijk) nu verantwoordelijk zijn voor de aansturing van de boxen en dat de kabels vanuit de originele volvo-stekker nu nergens naartoe gaan?

Dat moet wel te fixen zijn, mits ze natuurlijk de kabels van de originele kabelboom hebben laten liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 10:44 #836300 door V300 register
oh, ik zie inderdaad dat de speakerdraden er al w?l in zitten. Dan zou het best kunnen dat deze achter de speakers gewoon los liggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2010 15:07 #840718 door V300 register
Nou, voor de vakantie (intussen ruim 3 weken geleden) de radio er toch in gedaan. Je wilt tenslotte wel een muziekje tijdens het rijden. De originele draden gingen naar de deuren, zover kwam ik wel. In de deuren zaten voor zover ik kon zien geen uitsparingen voor boxen. Nu heb ik dus de grijze en groene (zie plaatje boven) draadjes die naar speakers bij de voeten liepen verbonden met het iso stekkertje, gewoon een *kuch* kroonsteentje *kuch* ertussen.

Nog een vraag, hoe hebben jullie de radio bevestigd, bij mij ligt hij op dit moment nog los in het console, daar komt nog een klepje voor maar er lopen ook mooie rails, is daar een mooie manier voor om de radio fijn in die rails te hangen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-07-2010 15:34 #840724 door V300 register
Je hebt toch van die universele inbouwframes? Kost een euro bij de onderdelenboer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 15:25 #842336 door V300 register
Ik heb er een tijdje naar lopen zoeken maar nu toch iets gevonden denk ik, namelijk DIT .

Vraag is nu, is dit wat er in de vorige reply bedoelt wordt? En zo ja, kun je die metaaltjes echt gewoon zo buigen zodat ik hem in de twee schachten kan schuiven in de volvo? Die metaaltjes zien er nu niet echt stevig uit (een zelfde exemplaar gezien bij de Brezan namelijk).

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-08-2010 15:36 #842342 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
Het frame uit de link is een standaard inbouwframe voor enkel DIN autoradio's

De 'lipjes' aan alle zijden hiervan kun je na het inbouwen zo ombuigen dat het frame stevig op zijn plek blijft zitten.

Misschien dat er bij jou in de auto nog geen kunststof adapter zit waar dit frame in past, het schijnt dat deze ook nog wel verkrijgbaar zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 15:39 #842344 door V300 register
Ja, die heb je nodig, icm een plastic inbouwframe specifiek voor de 300-serie. Werkt uitstekend. Alleen daardoor heeft een of andere lowlife/junk laatst met een schroeverdraaier mijn halve dash gesloopt om mijn usb-radio te jatten. Zo vast zat de radio.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC