Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
- V300 register
- Verbannen
-
Sinds dit weekend ben ik de trotse bezitter van een volvo 340 GL uit '88.
Bakkie rijdt heerlijk maar ik mis nog het een en ander om het rij genot te verhogen. Een is een auto radio, nu lijkt me dat installeren niet moeilijk maar heb een vraag voordat het plastic om me heen versplinterd. Die kap die op de plaats van de radio zit, hoe zit deze bevestigd? En hoe krijg ik die het beste los?
Ten tweede, de klok loopt alleen als de auto 'uit' staat. Da's natuurlijk raar. Iemand hier ervaring mee? Misschien zit er ergens een contactje los?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Die plastic kap zit vast met 2 dikke clips aan de bovenkant en 2 aan de onderkant. Steek er aan de bovenkant op 1/4e van de breedte een schroevendraaier in en je kunt hem er uit wippen.
Dat de klok niet loopt als de auto aan staat is een beetje raar inderdaad. Ik weet niet hoe de klok geschakeld staat. Als je clublid wordt kun je via de clubsite in de elektronische schema's van de V300 bladeren. Sowieso staat er veel info op de clubsite

- V300 register
- Verbannen
-
Die klok wordt waarschijnlijk nog lastig maar vooralsnog ga ik uit van een los contactje, wel de vraagbaak gevonden met het schema, moet uitkomst bieden!
Ben gelijk bij ontvangst van de auto lid geworden, moet alleen nog gekoppeld worden met forum account oid, denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-

Welkom bij de club dan iig! Dat van dat klokje moet wel uit te zoeken zijn. Veel meer dan een los contactje kan ik me haast niet voorstellen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Controleer de weerstand eens tussen de massa van het klokje en de werkelijke massa (chassis)
- V300 register
- Verbannen
-
Is een vrij gebruikelijke schakeling voor van die goedkope nep-alarm-knipperledjes.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;145333 schreef : Kan het niet zo zijn dat de sigaretten aansteker en het klokje van plaatgs gewisseld hebben.Bij mijn auto was dat wel t geval.De sigaretten aansteker moet volgens mij alleen stroom krijgen als contact aan staat.FFFF meten =weten!
Fout!
Bij mij staan de sigaretten aanstekers permanent onder spanning, want ik heb al vaker mijn gps laten zitten en die laadt dan gewoon op terwijl de sleutel in mijn broekzak zit!