Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
28-05-2010 09:22 #833449
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
Het verhaal van Diede vind ik best aannemelijk, het klokje heeft ook maar een klein stroomverbruik en aan een beetje massa al genoeg om te blijven lopen.
@Bart, zowel de aansteker als de klok (hoe logisch...
) worden continu van 12V voorzien.
@Bart, zowel de aansteker als de klok (hoe logisch...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2010 09:25 #833450
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
Hm dan is er in het verleden waarschijnlijk bij mijn auto iemand aan het hobbyen geweest maar ik vind dat in dit geval niet zo erg!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2010 14:43 #833935
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
Ok, aangezien de weekenden voller en voller raken weet ik nog niet wanneer ik er in kan kruipen.
Zou het kunnen dat misschien de radio en klok in serie zijn geschakeld? Aangezien er op dit moment geen radio in zit?
Overigens heb ik niet het idee dat er veel geknutseld is aan deze auto, de eerste eigenaar heeft hem nieuw gekocht, en de tweede eigenaar was het oude stel waar ik hem van heb overgenomen. Daarvan weet ik zeker dat die niet hebben zitten hobbyen, zou het dan NOG steeds kunnen dat hij +12/+12 krijgt als de sleutel erin zit. Met andere woorden, moet er aan zijn geknutseld om die schakeling te maken?
Zou het kunnen dat misschien de radio en klok in serie zijn geschakeld? Aangezien er op dit moment geen radio in zit?
Overigens heb ik niet het idee dat er veel geknutseld is aan deze auto, de eerste eigenaar heeft hem nieuw gekocht, en de tweede eigenaar was het oude stel waar ik hem van heb overgenomen. Daarvan weet ik zeker dat die niet hebben zitten hobbyen, zou het dan NOG steeds kunnen dat hij +12/+12 krijgt als de sleutel erin zit. Met andere woorden, moet er aan zijn geknutseld om die schakeling te maken?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-05-2010 20:24 #833983
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Klok loopt alleen als auto sleutel niet in contact zit
als er een radio in gezeten heeft, kun je er vanuit gaan dat er mee "geknutseld" is. de originele volvo 9polige contrastekkers zijn nu zo op internet te vinden, dat was een aantal jaren terug natuurlijk niet zo. de wildste oplossingen van kroonsteen tot twisten + tapen kom je nog wel eens tegen, levensgevaarlijk natuurlijk want dergelijke beunhazerij is een van de grootste oorzaken voor autobrand.
ik zou gewoon eens neuzen achter in dat radiopaneel, als de originele stekker pleite is dan weet je genoeg. evt de draden al dan niet tijdelijk even in elkaar twisten per kleur (bruin, groen en rood/zwart) en dan de klok weer even uitproberen:)
ik zou gewoon eens neuzen achter in dat radiopaneel, als de originele stekker pleite is dan weet je genoeg. evt de draden al dan niet tijdelijk even in elkaar twisten per kleur (bruin, groen en rood/zwart) en dan de klok weer even uitproberen:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2010 15:42 #834692
door V300 register
Vanwege drukte en fantastisch weer natuurlijk geen tijd ervoor genomen. Dit weekend tweede poging.
Is het deze stekker ?
Is het deze stekker ?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2010 15:46 #834693
door V300 register
Dat is inderdaad de radiostekker aan je kabelboom. Als die er niet in zo'n toestand is, dan is er mee gebeunhaasd
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2010 15:25 #836026
door V300 register
OK, vandaag eens even gekeken hoe het er nu uitziet en ik zou graag wat hulp willen met uitleg van onderstaand plaatje:
Geen idee wat de rode draad doet met dat zwarte ding eraan.
Stekkers rechts (grijs en groen) volgens mij boxen LV en RV.
Witte blok zorgt voor allerhande aansluitingen voor de radio.
Dikke kabel uit beeld, antenne mogelijkheid.
Verder heb ik geen ISO stekkertje kunnen vinden bij de Brezan, iemand nog alternatieven?
ISO stekker zojuist gekocht via internet. Net zo makkelijk!
Geen idee wat de rode draad doet met dat zwarte ding eraan.
Stekkers rechts (grijs en groen) volgens mij boxen LV en RV.
Witte blok zorgt voor allerhande aansluitingen voor de radio.
Dikke kabel uit beeld, antenne mogelijkheid.
Verder heb ik geen ISO stekkertje kunnen vinden bij de Brezan, iemand nog alternatieven?
ISO stekker zojuist gekocht via internet. Net zo makkelijk!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-06-2010 19:39 #836065
door V300 register
het zwarte aerodynamische gezwel is een plusdraad zoals ie vaak bij radio's geleverd wordt, er zit een zekering in. voorts, het is nauwlijs te zien, zie ik maar 1 bruine en 1 groene draad op het stekkerblokje met de ronde pennetjes, er moeten altijd 2 bruine en 2 groene draden samenkomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-06-2010 08:58 #836114
door V300 register
Yep, ga nog even met al eerder gepost plaatje kijken hoe het er nu eindelijk uit zou meoten zien.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-06-2010 09:05 #836289
door V300 register
Moderators: Mark Smeets