Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja je hebt wel gelijk:humor: ik bedoel uiteraard het linker roostertje/kapje als je naar de voorbumper kijkt en dus voor de auto staat:P
- V300 register
- Verbannen
-

Om even ontopic te blijven: Weet iemand of bij een Smiths meter een andere sensor zit? Ik heb hier een zo'n ding liggen en daar zit een stalen schroefsensor bij. Is dat origineel? Anders gooi ik een sensor van een mk3 erbij want die heb ik toch nog een handjevol liggen...
- V300 register
- Verbannen
-
Trouwens, de buitentemperatuur meter van een 740, weet iemand of dat past in het dashboard en de bedrading er geschikt voor is. Maar ook of het een beetje staat.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
v300 temp metertje heeft voeding, massa en 2 uitgaande draden voor de sensor en that's all.
of 't staat; geen idee ik ken die metertjes niet
- V300 register
- Verbannen
-
Arthur360;116655 schreef : Heeft iemand trouwens nog een temperatuur meter liggen voor een zacht prijsje liggen? Ik kan hem nergens te koop vinden. Morgen nog even op de sloop kijken maar.
Trouwens, de buitentemperatuur meter van een 740, weet iemand of dat past in het dashboard en de bedrading er geschikt voor is. Maar ook of het een beetje staat.
ik heb nog een tellerunit liggen, dus zal wel even voor je kijken. moet ook nog ergens zo'n sensor hebben liggen met stekker en een eindje draad eraan.
betreft die bedrading. of het is voorbereid in de witte stekker, pin 1 en 7 en anders is het zo te maken.
in mijn ex volvo (nu van m'n broer) heb ik gister dat alles aangesloten.
pinnen waren ook niet aanwezig maar ik had nog een oude kabelboom liggen van een sloper, en daar zaten ze beide wel in.
en dankzij het makkelijke kliksysteem kun je die 2 pinnetjes zo bijsteken in de stekker

doorvoer van de kabel en vacuumslang voor de econo meter kunnen beide door het doorvoerrubber van de km teller

en betreft de foto van de temperatuursensor in de kokerbalk van de bumper op de vorige pagina. die hoort dus andersom he

betreft het aansluiten van de econometer is het makkelijkst om hiervoor de vacuumleiding te pakken die naar de rembekrachtiger loopt (zoals eerder vermeld door wouter) binnendiameter van deze buis is 10mm en hiervoor kun je een t stuk halen bij de brezan, alleen dan is de aftakking ook nog 10mm. hiervoor moet een verloopstukje gemaakt worden dan om de 5mm buis die over de econometer schuift op aan te sluiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb pas mijn buitentemperatuursensor aangesloten met een ntc weeerstandje van 50 cent.
Werkt uitstekend.
Een temperatuur sensor kost bij de dealer 35 euro.
Alles staat in het topic over mijn auto, de nieuwe volvo 340 van ben. Dit staat bij de showroom. mijn naam is ben340dl.
- V300 register
- Verbannen
-