Econometer en buiten temperatuurmeter aansluiten
- V300 register
- Verbannen
-
Ik wil in mijn 360i GL uit '87 een GLT klokkenwinkel inbouwen (econometer en buiten temperatuurmeter extra t.o.v. GL). Wat heb je hier allemaal voor nodig en hoe sluit je dit aan? Ik heb mijn km teller overgezet in de GLT klokken om mijn eigen km-stand te houden (91.652 echte km!!:cool:) en er zit ook verschil in de blauwe printplaat. Ik heb ook een vacuumslang aan de econometer gedaan en die bevestigd op het inlaatspruitstuk, dan zou hij het moeten doen of moet er nog meer aan? De buiten temperatuurmeter heb ik nog niks aan aangesloten, hoe moet je deze aansluiten en waar zit de buiten temperatuursensor?
Alvast bedankt voor de hulp!
Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Je econometer sluit je inderdaad aan op het inlaatspruitstuk, al dan niet via een T-stukje in ??n van de vacu?mslangen die al onder je motorkap liggen. Je hebt verschillende opties, waarover al behoorlijk wat is geschreven hier op het forum.
- V300 register
- Verbannen
-
haal je voor bumper er af en kijk in de koker balk daar zit als het goed is een conector met twee draden en wat betreft de sencor van de 480 hij zit achter het volvo logo in de gril en is de zelfde als die van de 360
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt tot dusver!
- V300 register
- Verbannen
-
Haal de twee afdek kapjes uit je bumper en draai de boutjes los (dop 13)
Twee aan elke kant dan de bumper naar voor halen en kijk in de kokerbalk of je twee draadjes ziet zitten met een concector daar moet die op en zet hem met een trekbandje vast aan je kokerbalk.
bij mij is die er net uit dus kan geen foto's maken zal kijken of ik nog een censor heb liggen
- V300 register
- Verbannen
-
twkuiper;40216 schreef : De temperatuursensor zit standaard niet in je auto. De makkelijkste manier om eraan te komen is een Volvo 480 op een sloperij te opereren. De sensor zit daarbij aan de achterkant in de grill (onder de bumper) geklikt. Je sluit deze sensor aan op de 1e en 7e draad van rechts in de rechter witte stekker achterin je klokkenwinkel.
Je econometer sluit je inderdaad aan op het inlaatspruitstuk, al dan niet via een T-stukje in ??n van de vacu?mslangen die al onder je motorkap liggen. Je hebt verschillende opties, waarover al behoorlijk wat is geschreven hier op het forum.
Top info! Dank je!
- V300 register
- Verbannen
-
Jammer dat die foto's het niet doen.
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb jouw mailtje gehad, ik zal even vragen of een moderator dit probleem ook kan oproepen?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

je kunt hem er zo infriemelen.
die sensor van de 480 komt met kliksysteem en volgens mij druk je die er zo in